Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:05:20 GMT

مظنونان قتل خاشقچی با ولیعهد عربستان مرتبط بودند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۷۸۰۸

مظنونان قتل خاشقچی با ولیعهد عربستان مرتبط بودند

تهران - ایرنا - روزنامه نیویورک تایمز نوشت: یکی از مظنونان شناسایی شده توسط ترکیه در موضوع ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف عربستان، از همراهان محمد بن سلمان ولیعهد آن کشور بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نیویورک تایمز، این فرد در سفر بن سلمان به پاریس و مادرید در هیات همراه او مشاهده شده و در جریان دیدار امسال او از هوستون، بوستون و سازمان ملل نیز در جمع محافظان او دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس گفته شاهدان و سایر سوابق، سه نفر دیگر از مظنونان نیز با محمد بن سلمان مرتبط هستند. مظنون پنجم نیز از پزشکان قانونی است که در وزارت کشور عربستان مناصب بالایی دارد.
اگر چنانکه مقامات ترکیه می گویند، این افراد در روز دوم ماه اکتبر همزمان با ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان بوده اند در این صورت این واقعه ارتباط مستقیمی با شاهزاده سلمان دارد. این مساله هرگونه اظهار نظری را مبنی بر مرگ خاشقچی در عملیات خودسرانه و بدون تائید شاهزاده عربستان را از درجه اعتبار ساقط می کند. ارتباط این افراد با بن سلمان، پذیرش چنین توضیحاتی از سوی عربستان توسط کاخ سفید و کنگره را دشوارتر می کند.
نیویورک تایمز بطور مستقل تائید کرده است که 9 نفر از 15 فرد مظنون شناسایی شده توسط مقامات ترکیه، برای دستگاههای امنیتی سعودی، ارتش یا سایر وزارتخانه های سعودی کار می کرده اند. یکی از این افراد 'ماهر عبدالعزیز مطرب' در سال 2007 دیپلمات سفارت عربستان در لندن بوده است. او مسافرتهای زیادی با ولیعهد احتمالا به عنوان محافظ داشته است.
اینکه چه میزان از مسئولیت ناپدید شدن یا مرگ خاشقچی بر عهده ولیعهد 33 ساله عربستان باشد، به یک عامل مهم در موقعیت او از نگاه غرب و همچنین در داخل خانواده سلطنتی عربستان تبدیل شده است.
در روزهای گذشته همزمان با خروج شرکتهای بزرگ آمریکایی از کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض عربستان و درخواست اعضای کنگره برای تحریم عربستان؛ آمریکا، ترکیه و عربستان ظاهرا به دنبال راهی برای پایان دادن آبرومندانه به این ماجرا هستند. انتظار می رود که عربستان اعلام کند خاشقچی به علت اشتباه ماموران بازجویی در کنسولگری کشته شده است. اما چنین توضیحاتی با موانعی رو به رو است که توضیح آنها دشوار خواهد بود. موقعیت و جایگاه مظنونان و ارتباط آنها با ولیعهد می تواند کار برداشتن مسئولیت از گردن او را دشوارتر سازد. حضور یک پزشک قانونی متخصص کالبد شکافی حاکی است که از ابتدا ماموریتی با نیت مرگبار در میان بوده است.
اروپام**1078**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمد بن سلمان خاشقچي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال «نون خ» در یک گفتگوی تصویری درباره یکی از سکانس‌های وایرال‌شده این سریال توضیح داد. این بازیگر ۴۷ ساله اهل کردستان و شهر بیجار و همشهری سعید آقاخانی است که با حضور در سریال نون خ و نقش سلمان به شهرت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # نون خ سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ (فیلم)