Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان اهل اسراف نیستند و در زندگی روزمره به صورت صحیح مصرف می‌کنند، اظهار داشت: همواره عده‌ای از افراد جامعه به دلیل نداشتن سلامت جسمی و یا روحی توانایی کسب درآمد ندارند و اسلام قسمتی از مصارف زکات را برای این گروه از جامعه اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد و بهزیستی دو نهادی هستند که برای رسیدگی به  اقشار کم درآمد تشکیل شده‌اند، هر چند که خیریه‌های متعدد مردمی در این زمینه فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه تبیین واجبات الهی همچون زکات از جمله وظایف ذاتی صدا و سیما است، تصریح کرد: شورای زکات به صدا و سیما کمک کرده و برنامه‌های تلویزیونی ساخته شده است و صدا و سیما نباید از دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کنند، هزینه بگیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت دستگیری از  نیازمند در شرایط اقتصادی کنونی خاطرنشان کرد: دفتر رسیدگی به امور مساجد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و با محوریت مساجد، باید نیازمندان اطراف مساجد را شناسایی کرده و آنان را حمایت کنند.

در این جلسه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان امسال گفت: در عید سعید فطر امسال صندوق‌های بدون هویت که اقدام به جمع آوری زکات فطره می‌کردند، جمع آوری شد.

محمدرضا متین پور با بیان اینکه غرامت‌های زکات استان اصفهان در 6 ماه گذشته 80 درصد رشد داشته است، افزود: انتظار می‌رفت که با توجه به خشکسالی، تعداد نیازمندان افزایش و میزان پرداخت زکات در استان اصفهان کاهش یابد که تعداد نیازمند افزایش یافت اما کمک‌ها کاهش پیدا نکرد، همچنین میزان پرداخت صدقات 28 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره زکات استان اصفهان در این جلسه گفت: امسال با همکاری استانداری اصفهان و پلیس، صندوق‌های جمع آوری زکات فطره ساماندهی و صندوق‌های بدون هویت جمع آوری شد، هر کدام از این صندوق‌ها باید از دبیرخانه شورای زکات استان اصفهان مجوز دریافت می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین رنجبر با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی با شورای زکات گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جمع آوری زکات نیازمند نهضت عمومی و همه ما باید به دلیل کم کاری در این بخش، از خدای متعال عذرخواهی کنیم و در شرایط کنونی بیش از پیش به نیازمندان رسیدگی کنیم.

فرهمند، معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان در این جلسه با بیان اینکه ترویج نیکی و نیکوکاری افق و روح برنامه‌های صدا و سیما است، اظهار داشت: برنامه شکرانه و شمیم رحمت با مشارکت اداره زکات استان اصفهان در صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید و پخش می‌شد که به دلیل کاهش بودجه، تولید این برنامه‌ها متوقف شده است اما با این وجود حدود 2 هزار دقیقه برنامه با موضوع زکات با استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما تولید و پخش شده است.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای زکات استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های نو برای ذائقه نسل جوان در برنامه‌ها، گفت: توجه به نسل جوان در اجرای تمام برنامه‌ها باید در اولویت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در دیدار با اعضا و مدیران مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فعالین مردمی در استان کرمان با اشاره به اهمیت تعظیم شعائرالله در آیات قرآن، اظهار داشت: تردید نکنید که فعالیت در مراسم ملی و مذهبی مصداق بارز آیات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های تقوای قلب تعظیم شعائر الهی است، گفت: از اذان، اقامه، نماز جماعت و مسجد گرفته تا بزرگداشت مناسبت‌ها همه شعائر الهی است و فردی که در این مسیر کاری انجام بدهد هم نشانه تقوای الهی است و هم موجب تقوای الهی می‌شود که در نتیجه به تقویت نظام الهی منجر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه خداوند مدال افتخاری را بر گردن ما آویخته که در مسیر تعظیم شعائر الهی گام برداریم، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دوران جدید مدیریتی رویکردهایی را اعلام کرده و از مدیران استان‌ها خواسته‌ایم که به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه مردمی‌سازی مراسم مورد تاکید ما است که اعلام شده است و تاکید کردیم که مردم در تمام شئونات مراسم از آغاز تا پایان و تا آماده سازی و تبلیغات آن به کار گرفته شوند، ادامه داد: رویکرد دوم تحول، نوآوری و تنوع مراسم است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه مراسم باید از شکل سنتی بیرون آمده و از ظرفیت‌های نو برای ذائقه نسل جوان استفاده شود، گفت: عرصه رسانه و فضای مجازی یک عرصه جدید است که باید با برنامه‌ریزی از آن استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: به‌عنوان مثال یک حرکت جدید در حوزه قرآن در صدا و سیما انجام شد که باعث یک تحول در سطح کشور شد و این نوع نگاه را در سطوح مختلف نیاز داریم.

وی با بیان اینکه توجه به نسل جوان در اجرای تمام برنامه‌ها باید در اولویت باشد، افزود: توجه به بانوان ضرورت دارد، چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در تمام عرصه‌های انقلاب و در دفاع از نظام اسلامی نیز قوی‌تر از مردان پای کار آمدند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه شاهد یک جهش در فعالیت‌های تبلیغی در زمینه‌های مختلف هستیم و در جلسات مختلف هم گزارش آن به مقام معظم رهبری داده شده است و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی بیشتر رضایتمندی ایشان را جلب کنیم، گفت: ارتباط با نخبگان در برنامه‌ریزی برنامه‌های ملی و مذهبی لازم است و حتماً باید این ارتباط بیشتر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • توضیحات اژه‌ای درباره ورود دوباره پلیس به حجاب؛ وظایف ذاتی و قانونی‌اش است | فیلم
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • فراجا در حوزه عفاف و حجاب وظایف ذاتی و قانونی دارد/ ما امروز همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم و باید به وظایف خود عمل کنیم
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال