Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:17:50 GMT

توفان و تگرگ به مزارع دیر بوشهر خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۸۰۳۳

توفان و تگرگ به مزارع دیر بوشهر خسارت وارد کرد

بوشهر- ایرنا- فرماندار دیر استان بوشهر گفت: بارش شدید تگرگ و توفان در هفته جاری 25 میلیارد ریال به مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حمزه اعتماد روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براثر بارش شدید تگرگ یکهزار و 805 هکتار مزارع گوجه فرنگی بخش های آبدان و بردخون این شهرستان 50 درصد خسارت دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: براساس گزارش های ارسالی توفان و تگرگ به بخش های دیگر هیچ گونه خسارتی وارد نکرده است.
فرماندار دیر گفت: بخش آبدان و بردخون شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج فصل استان بوشهر و کشور در فصل زمستان است که سالانه حدود 350 هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع این منطقه تولید و برداشت می شود.
شهرستان دیر (Dayyer) در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7207/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تگرگ خسارت گوجه فرنگي دير بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

سید محمدرضا سیدحسینی یکشنبه‌شب در بازدید از مزارع آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، هشت هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: همچنین در این سیلاب ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسار‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار