Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:50:33 GMT

معطلی ده ها کامیون حامل کالا در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۸۱۵۴

معطلی ده ها کامیون حامل کالا در مرز مهران

به گزارش خبرنگار ایرنا، در فاصله 13 روز تا اربعین حسینی مرز بین الامللی مهران خود را آماده ورود زائران می کند همچنانکه در روزهای اخیر شاهد ورود گروه های مختلف عاشقان حرم حسینی از این نقطه هستیم.
در این میان با توجه به اینکه مهران مهم ترین نقطه ورود کالاهای ایرانی به عراق است و سالانه حدود 2 میلیارد دلار کالا از این نقطه وارد این کشور می شود، تداوم تجاری مرزی در ایام اربعین نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی سال های اخیر در ایام منتهی به اربعین حسینی و پس از بازگشت زائران با توجه به اینکه حدود 60 درصد زوار این نقطه مرزی را از میان مرزهای سه گانه برای تردد انتخاب می کنند شاهد بروز خلل و مشکل در روند صادرات کالا از این مرز به عراق می شویم.
افزایش تردد خودروهای زائران باعث می شود کامیون ها حامل کالاهای ترانزیتی برای خروج از مرز با مشکل روبرو شوند و در کنار این موضوع کامیون های حامل بار موکب ها نیز باعث تشدید این موضوع می شود چراکه بیشتر بار موکب ها شامل مواد غذایی بوده که فاسد شدنی است.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست هم اکنون تعداد بسیار زیادی از کامیون ها در محل گمرک مهران در انتظار ورود به خاک عراق هستند ولی با وجود تلاش های صورت گرفته ترافیک خودروهای سنگین چهره ناخوشآیندی به این مسئله داده است و اعتراض کامیون داران را به دنبال داشته است.

** مرز زرباطیه عراق برای ورود کامیون های ایرانی با کمبود نیرو مواجه است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: حجم کامیون های خروجی از مرز مهران و ورودی به مرز زرباطیه عراق با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی بسیار زیاد است و مسئولان عراقی از نیروی کافی برای این حجم کامیون برخوردار نیستند.
نورالله دلخواه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون تعداد زیادی از تریلی های ترانزیتی و همچنین کامیون های حامل بار موکب ها در مرز مهران حضور دارند که امکان وورد به خاک عراق را پیدا نکرده اند.
وی افزود: امکانات و نیروی مورد نیاز در آنسوی مرز مهران و در مرز زرباطیه عراق برای انجام فرآیند ورود این کامیون ها وجود ندارد و همین عامل موجب معطلی کامیون داران شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: بخشی از این کامیون ها دارای مواد غذایی و فاسد شدنی است که تلاش می شود روند ترخیص این کامیون ها و ورود به کشور عراق در اولویت قرار گیرد.
دلخواه یاداور شد: مسئولان عراقی برای رفع این مشکل و تسریع در تردد کامیون ها قول مساعد برای افزایش نیروهای خود در مرز زرباطیه داده اند ولی تاکنون عملی نشده است.
وی اضافه کرد: کامیون های حامل بار موکب ها مشکلی برای خروج از مرز ندارند اما با توجه به حجم بار کامیون های ترانزیتی منتظر تصمیم مقامات ارشد برای اعلام ممنوعیت تردد کامیون ها به سمت مرز مهران یا عبور آنها هستیم.
استاندار ایلام نیز در این خصوص گفت: رایزنی لازم در این زمینه با استاندار واسط عراق برای خروج این کامیون ها در ایام اربعین انجام شده و در تلاشیم تردد کامیون داران ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
در ایام منتهی به اربعین حسینی و پس از بازگشت زائران با توجه به اینکه بیشتر زوار مرز مهران را برای تردد انتخاب می کنند با خلل در روند خروج کالا از مرز مهران مواجه می شویم که می طلبد مسئولان امر برای این مشکل یک راهکار پایدار پیش بینی و اجرایی کنند.
7180/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ایران دلار راهداری و حمل و نقل جاده سه گانه گروه های مختلف راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تجاوز به چپ راننده کامیون  در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش ۴  کشته برجای گذاشت.

 در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.



 متاسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری