Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه بر مخالفت قاطع کشورش با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تاکید کرده و گفت، اعمال تحریم‌ها و تنبیه کشورهایی که اقداماتشان مورد رضایت واشنگتن قرار ندارد، به ابزاری در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که مقامات مسکو دیدگاه کاملا منفی نسبت به تشدید جدید تحریم‌های آمریکا علیه تهران دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در واقع هیچ چیز نمی‌تواند مانع از ادامه اقدامات واشنگتن در اعمال فشار بر کشورهای که از آنها رضایت ندارد، شود.

ریابکوف گفت: «به رغم آنکه این برخورد با چه کشوری و به چه دلایلی باشد، ایالات متحده تحریم‌های یک‌جانبه خود را اعمال می‌کند. ولی مواضع ما در قبال این برخورد کاملا منفی است. تحریم‌های یکجانبه و غیرمعمول که به عنوان یک سلاح برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی به کار گرفته می‌شود، برای ما غیرقابل قبول بوده و مواضع ما نسبت به آن کاملاً مشخص است. ما شاهد هستیم که  هیچ چیز نمی‌تواند مانع از آن شود که واشنگتن از اعمال فشار بر کشورهای که اقداماتشان مورد رضایت آنها قرار ندارد، از جمله ایران، دست بردارند.»

آمریکا سه بانک ملت، پارسیان، مهر اقتصاد و بنیاد تعاون بسیج را تحریم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که طرف روسی درچنین شرایطی به همکاری‌های کاری و عادی خود با همتایان ایرانی خود در طیف وسیعی از مسائل، از جمله در زمینه همکاری‌های عملی در عرصه های مختلف، گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری‌ها در عرصه بین‌المللی ادامه می‌دهد.

لازم به یادآوری است که وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته تحریم‌هایی را علیه 20 شرکت و ساختار بانکی در ایران اعمال کرد.

انتهای پیام/

 

R1445/P36447/S8,89,95,1128,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌