Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت سعودی همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به خاک عربستان، ۱۰۰ میلیون دلاری به حساب دولت آمریکا واریز کرده است.  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع خبری گزارش کردند که همزمان با ورود «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض، مقامات سعودی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در این رابطه نوشت: «تابستان امسال، عربستان سعودی به دولت ترامپ وعده داده بود برای تلاش‌های آمریکا در خصوص برقراری ثبات در مناطقی از سوریه که از چنگ (تروریست‌های) گروه داعش آزاد شده، ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت می‌کند».

حالا در شرایطی که جریان ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که مقیم آمریکا بود در کنسولگری عربستان در استانبول و گمانه‌زنی‌ها درباره نقش ریاض در قتل فجیع وی پیش آمده و وزیر خارجه آمریکا نیز برای رایزنی در این رابطه به ریاض سفر کرده، مقامات سعودی این مبلغ را که قبلا وعده داده بودند، به حساب دولت آمریکا واریز کرده‌اند.

بنا بر گزارش نیویورک‌تایمز، این مبلغ روز سه‌شنبه (دیروز) به حساب آمریکا واریز شد، درست همان روزی که پامپئو وارد ریاض شد تا درباره سرنوشت خاشقچی با سران سعودی گفتگو کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «تضمین دریافت این مبلغ برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که درباره مبالغ زیادی که این کشور در خارج از مرز‌های خود هزینه کرده و سعی داشته تا متحدان خود را وادار کند سهم بیشتری از این هزینه‌ها را عهده‌دار شوند، یک پیروزی به حساب می‌اید، اما همزمان شدن واریز این مبلغ هنگفت با اتفاقات اخیر حتی شگفتی بروکرات‌هایی که از این جریان‌های مالی ذینفع هستند را نیز برانگیخته است».

یک مقام آمریکایی دخیل در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با سوریه که به دلیل نداشتن مجوز صحبت با رسانه‌ها، خواست نامش فاش نشود، گفت: «زمابندی این واریزی اصلا تصادفی نیست». وی تأیید کرده است که این مبلغ روز سه‌شنبه به حساب دولت آمریکا واریز شده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حق السکوت عربستان سعودی شجره خبیثه ملعونه جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان