Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه استعفای مقامات ارشد دولت این کشور نیز با انتشار پیامی اعلام کرد که به دلیل وجود اختلافات شدید با دولت از سمت خود کناره‌گیری کرده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر از استعفای خود از این سمت به دلیل وجود «اختلافات عمیق» با حکومت وحدت ملی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرزی در این بیانیه آورده است: هدف من از کار در وزارت خارجه حکومت وحدت ملی گسترش روابط سیاسی با کشورهای همسایه منطقه و جهان بود تا تعادل روابط بین قدرتهای بزرگ جهانی با افغانستان را حفظ کنیم تا از این طریق بتوانیم صلح پایدار و منافع ملی کشور را تامین کنیم.

وی در تشریح دلیل استعفایش نیز گفت: در چهار  سال گذشته برای همین هدف تلاش کردم و مکانیسم‌های 3 و چند جانبه ایجاد کردم اما اختلاف نظر عمیق زمینه کاری را برای من محدود کرد و بنابراین فکر می‌کنم حضورم در دولت برای مردم و کشورم نفعی ندارد.

چندی پیش نیز «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که «بنا بر اختلافات جدی که با سیاست‌ها و روش‌های سطح رهبری دولت در عرصه حفظ و تحکیم وحدت و اجماع ملی، تامین صلح و امنیت، مدیریت سیاسی و امور انتخابات، حکومت‌داری و تحکیم روابط منطقه‌ای و بین‌المللی کشور در ماه‌های اخیر داشته‌ام و نتوانستیم در باره آن‌ها به تفاهم برسیم، لازم می‌دانم از این وظیفه استعفا کنم.»

در ماه‌های اخیر علاوه بر اتمر شماری دیگر از مقامات ارشد دولت افغانستان از جمله «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی، «تواب غورزنگ» سخنگوی شورای امنیت، «تمیم عاصی» معاون سیاسی وزارت دفاع و «منصور نادری» وزیر شهرسازی افغانستان نیز از سمت خود استعفا دادند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری به روسیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به این کشور سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران 18 تا 20 آوریل (30 فروردین الی 1 اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه به "اسپوتنیک" گفت: «علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس ممانعت از اشاعه سلاح هسته‌ای مسکو در روزهای 18 تا 20 آوریل در مسکو خواهد بود.»

این وزارتخانه افزود: «انتظار می‌رود وی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه داشته باشد.»

هشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بودروسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود