Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@07:05:29 GMT

اولین سرویس تاکسی خودران در دوبی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۸۶۱۸

به گزارش پارس نیوز، 

مقامات حمل و نقل و جاده ای دوبی روز گذشته، در نمایشگاه تجارت الکترونیک جیتکس، از سرویس تاکسی خودران خود رونمایی کردند. با توجه به صحبت های این مقامات، خدمات خودروی بدون راننده در این نمایشگاه آغاز شده و در سه ماه آینده در بخش های مختلف شهر به اجرا در خواهد آمد.

خودروهایی برای ارتباط میان مسافران از ابتدا تا انتهای مقصد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاکسی ‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده و در مسیر مشخصی را میان دو نقطه مبدا و مقصد حرکت کرده و مسافران را جا به‌ جا خواهند کرد. مثلا فاصله یک فروشگاه تا سینما یا فاصله خانه مسافر تا فروشگاه و باز در برگشت در این مسیر تردد می‌ کنند.

خودرویی کاملا خودران

این اتومبیل ها حدود 20 مایل در ساعت حرکت می کنند و می توانند 4 مسافر نیز سوار کنند. این خودرو کاملا خودران است اما در بخش جلو نیز یک راننده جهت ایمنی می تواند پشت خودرو قرار گیرد که در صورت لزوم فرمان های حرکتی را به موقع اجرا کند. البته در تیزرهای تبلیغاتی این خودروها، هیچ فرد پشت فرمان ننشسته بود و اشاره به خودران بودن خودرو پر رنگ بود. در واقع این چیزی است که این آژانس حمل و نقل می خواهد در آینده به آن برسد. اما احتمالا کار خود را در حال حاضر با یک کمک راننده برای کنترل خودرو شروع خواهد کرد

در نمایشگاه جیتکس، این خودروها بدون راننده مورد آزمایش و نمایش عمومی قرار داده شدند تا قدرت و هوشمندی آن‌ها ارزیابی شود. خودروهای خودران سرویس تاکسی دوبی از نوع سدان مرسدس بنز هستند که مجهز به دوربین، سنسورها و سیستم لیدار است.

سال پیش بود که دوبی سرویس تاکسی های پرنده را نیز رونمایی کرد و چندین پرواز آزمایشی هم با آن ترتیب داد. اما فعلا به بهره برداری عمومی نرسیده است. و عوض آن اکنون سرویس تاکسی های خودران در این کشور رونمایی شده است. خدمات تاکسی های خودران در این شهر، دوبی را به یکی از هوشمند ترین شهرهای جهان تبدیل خواهد کرد.

نظر شما در مورد چنین سرویس هایی در کشور ما چیست؟ آیا ایران زیرساخت انجام چنین اموری را در حوزه ترافیکی خود دارد و می تواند در این زمینه موفق عمل کند یا خیر؟ برای این کار نیاز به چه زیرساخت هایی در کشور ما وجود دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده تجارت الکترونیک تاکسی مسافران خودرو پرنده جهان ایران تاکسی تجارت الکترونیک جهان حمل و نقل خودرو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر

گزارش‌ها حاکی از آن است که دوبی پس از شدیدترین بارندگی ۷۵ سال گذشته که از روز دوشنبه آغاز شد، مشغول پاکسازی جاده‌های پر آب و خشک کردن خانه‌های سیل زده است. 

به گزارش رویترز، در حالی که هنوز سیل بخش‌هایی از بزرگراه‌ها را پوشانده، فرودگاه بین‌المللی دوبی تلاش می‌کند پرواز‌های خود را از سر بگیرد. گفته می‌شود حمل و نقل در این شهر به شدت مختل شده است. 

بارندگی‌ها که خسارات قابل توجهی به بار آورده، شدیدترین بارندگی ۷۵ سال گذشته در امارات بوده است. سیل مردم را در ترافیک، محل کار و منازل خود به دام انداخت و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد آب مراکز خرید و مترو را هم در بر گرفته است.

باران در امارات که به دلیل آب و هوای بیابانی خود شناخته شده، پدیده‌ای نادر است و دمای هوا در فصل تابستان می‌تواند به بالای ۵۰ درجه برسد. پس از وقایع روز سه‌شنبه، این سوال مطرح شد که آیا بارور سازی ابر‌ها سبب این بارندگی شدید شده است یا خیر. یک آژانس دولتی امارات انجام چنین عملیاتی قبل از طوفان را رد کرد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان بر این باور هستند که تغییرات اقلیمی احتمالا سبب چنین رخدادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آیا بارورسازی ابر‌ها موجب سیل بی‌سابقه دبی شده است؟
  • خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر
  • سیل و هرج و مرج در دبی
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • توقیف محترمانه خودرو یک خانم راننده توسط پلیس + فیلم
  • فیلم/ درگیری خونین بین یک شهروند و یدک‌کش در آمریکا/15+
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون