Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضوانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اتمام فصل گرما و تخلیه آب موجود در کولرها تصریح کرد: متاسفانه در فصل گرما تلفات جانی و برق‌گرفتگی مبنی بر راه‌اندازی کولر ها و توجه نکردن به نکات ایمنی را شاهد بودیم، اکنون نیز شهروندان باید مراقب باشند در زمان تخلیه آب کولر دچار برق گرفتگی نشوند، زیرا در صورتی که کلید فیوز برق کولر هنگام تخلیه آب قطع نباشد به محض تماس آب با دست انسان، فرد دچار برق گرفتگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت :استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، مسدود بودن دودکش‌ها و بی توجهی افراد به مسایل ایمنی باعث مرگ خاموش تعدادی از هموطنان‌مان می شود بر این اساس هر ساله گشت ایمنی شهر از سوی سازمان آتش‌نشانی اجرا می‌شود.

وی افزود: به منظور بررسی و ارزیابی مباحث مربوط به ایمنی شهر مأموران آتش‌نشانی موضوعات ناایمن در سطح شهر را شناسایی می‌کنند و سپس با هماهنگی ارگان مربوطه نسبت به ایمن‌سازی آن نقطه اقدام می شود.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان یکی از مرگبارترین حوادث در فصل سرما را گازگرفتگی دانست و از شهروندان درخواست کرد: نسبت به ایمنی لوله‌های بخاری در منازل خود نهایت دقت و حساسیت را به کار ببرند، زیرا علی‌رغم تأکیدات هر ساله سازمان آتش نشانی باز هم شاهد غفلت برخی از مردم هستیم.

رضوانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از مواقع افراد این تصور را دارند که وقتی ظاهر لوله بخاری شکل مناسب دارد مشکلی در درون آن وجود ندارد در حالی که هر نوع ماده‌ای که جلوی مسیر عبور و مرور هوا را در لوله بگیرد، می‌تواند حادثه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر را رقم بزند، بنابراین بررسی مسیر عبور هوا در داخل لوله بخاری ضروری است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان در زمینه تلفات ناشی از آتش سوزی در مغازه‌ها و کارگاه‌ها در فصل سرما، اظهار کرد: بسیاری از مغازه داران و کارگاهها با شروع فصل سرما جهت گرم کردن محیط کاری خود از حلبی استفاده می‌کنند به طوری که در داخل  آن با زغال آتش روشن می‌کنند و زمانی که در حال ترک محل کار خود هستند بر این باورند که این آتش به صورت جزئی باقی مانده و خودش خاموش می شود در حالی که اگر کوچکترین خورده و براده‌ای در کف مغازه و کارگاه باشد در زمان گرم شدن مشتعل شده و سبب آتش سوزی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان آتش سوزی باتوجه به اقلام مختلف در کارگاه و یا مغازه هر چقدر هم آتش نشان سریع به محل حادثه برسد باز هم آتش تمام فضا را پر می کند و حتی ممکن است به محل های اطراف نیز صدمه بزند ، به این ترتیب توجه به نکات ایمنی و کنترل دقیق خاموشی آتش درون حلبی ضرورت دارد.

رضوانی از آموزش مسائل ایمنی در محله‌ها و مساجد خبر داد و گفت: آموزش نکات ایمنی به شهروندان در دل محلات و مساجد شهر انجام می شود، زیرا بدون شک این موضوع باعث کاهش تلفات جانی و مالی حاصل از حوادث خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مدارس نیز آموزش‌هایی مبنی بر رعایت اصول ایمنی در منازل و طول مسیر مدرسه تا خانه به کودکان و نوجوانان داده می شود که امید است این آموزش‌ها مثمر ثمر واقع شود.

 

انتهای پیام/م

هشدار آتش نشانی برای رعایت نکات ایمنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش