Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران- ايرنا- رئيس اداره خدمات عمليات شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: 220 کيلومتر از خط لوله 42 اينچ انتقال گاز آغار دالان صنعت نفت گچساران با تلاش متخصصان اين شرکت به منظور شناسايي نقاط معيوب توسط اين شرکت شست و شو (توپکراني) شد.

بيژن آقايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان شست و شوي خط لوله انتقال گاز به منظور ايمن‎سازي با هماهنگي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و منطقه دالان از خط لوله 42 اينچ انتقال گاز آغار دالان، از کيلومتر 137 تا لخته گير يکهزارو 600 به طول 170 کيلومتر و از لخته گير يکهزارو 600 به ايستگاه 2 هزار به طول 50 کيلومتر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ايمن سازي خطوط لوله را از مهمترين اولويت هاي صنعت نفت ذکر کرد و گفت: اين ميزان عمليات به منظور تميز سازي خط 42 اينچ، تعميرات پالايشگاه دالان و همچنين تعمير 21 نقطه بالادست اين خط انجام گرفت.
آقايي با اشاره به نحوه اجراي اين عمليات افزود: پس از آماده سازي و تامين فشار مورد نياز، شست و شو /توپک/ از سوي منطقه دالان به سوي ايستگاه يکهزارو 600 ارسال شد.
وي ادامه داد: همچنين پس از هماهنگي با منطقه آغاجاري در سريعترين زمان ممکن عمليات شست و شوي دوم از لخته گير يکهزارو 600 به سوي لخته گير 2 هزار آغاز شد.
آقايي اظهار داشت: با دريافت نتايج اوليه، نقاط معيوب روي خط لوله شناسايي و عمليات تعمير نقاط معيوب آغاز شد.
وي تصريح کرد: انجام توپکراني موجب افزايش ضريب اطمينان انتقال پايدار گاز و تحويل سوخت پاک به مصرف کننده ها مي شود.
توپک راني /شست و شو/ عمليات عبور دادن شي خارجي با فرآيندي خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تميز کردن شريان هاي انتقال از رسوبات ايجاد شده، خارج ساختن مايعات، اندازه گيري قطر دروني خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگي و بازديد دروني خطوط صورت مي گيرد.
ميدان گازي دالان در فاصله 120 کيلومتري جنوب شرقي شيراز و فاصله 20 کيلومتري جنوب شرقي شهر فراشبند قرار دارد.
اين ميدان داراي تسهيلات سرچاهي، خطوط لوله جرياني، سه مرکز جمع آوري گاز و همچنين پالايشگاه گاز فراشبند است که گاز اين پالايشگاه بنا به نياز مي تواند جهت تزريق در ميادين نفتي به مناطق نفتخيزجنوب و يا به خط لوله سراسري شرکت ملي گاز ايران ارسال شود.
2082/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: روستای کم رضوان از توابع بخش مهران شهرستان لنگه در حال حاضر فاقد شبکه آبرسانی و خط انتقال است و آبفای هرمزگان با هدف تأمین نیاز آبی این روستا و بهبود شرایط زندگی اقدام به اجرای خط انتقال آب به این روستا کرده است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه، افزود: در حال حاضر عملیات احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات اجرای ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال نیز آغاز شده است که نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از پیش بینی اجرای ۲ کیلومتر شبکه توزیع برای این روستا خبر داد که پس از تأمین اعتبار، عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، روستای کم رضوان ۲۵۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 6097826

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد