Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد – ايرنا - مدير جهاد کشاورزي يزد گفت: اين شهرستان با سطح زير کشت حدود يکهزار و 218 هکتار انار و با توليد 19 هزار و 314 تن يکي از مناطق مستعد توليد اين محصول در استان محسوب مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي جهاد کشاورزي يزد، محمدرضا فتوحي گفت: اين محصول يکي از محصولات مهم باغباني شهرستان بوده و داراي تنوع ارقام و عملکرد قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: محصول توليدي باغات انار شهرستان قابليت مصرف تازه خوري و صادرات را دارد و برداشت انار از باغات يزد از اوايل مهر ماه شروع و تا آبان ماه ادامه دارد.
مديرجهار کشاورزي شهرستان يزد ادامه داد: محصول انار شهرستان از کيفيت بسيار خوبي برخوردار بوده که با برنامه ريزي و رعايت اصول باغات مي توان ميزان توليد را در واحد سطح افزايش داد.
چندي قبل مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي يزد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفته بود: با آغاز فصل برداشت محصول انار در سال زراعي 98 - 97 از 6 هزار و 810 هکتار باغ‌هاي اين استان پيش‌بيني مي‌شود 95 هزار تن محصول انار برداشت شود که اين ميزان توليد نسبت به سال زراعي قبل 20 درصد کاهش دارد.
يدالله جواد پور در حاشيه بازديد از اراضي کشاورزي ابرکوه بابيان اينکه عمده سطح زير کشت در شهرستان‌هاي ميبد ، تفت، مهريز و ابرکوه قرار دارد، افزوده است: 40 رقم انار در استان توليد مي‌شود که 11 نوع آن مرغوب است.
سالانه از 116 هزار هکتار اراضي قابل‌کشت استان يزد، 340 هزار تن محصول زراعي، 650 هزار تن محصول باغي توليد مي‌شود.
اراضي قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که به دليل کم‌آبي ، تداوم 2 دهه خشکسالي و تغيير الگوي کشت ، سطح زير کشت به 116 هزار هکتار کاهش يافت.
1968/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد