Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@07:34:30 GMT

کارنامه کی روش در تیم ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۹۲۹۲

کارنامه کی روش در تیم ملی ایران

 تیم ملی ایران شب گذشته موفق شد با نتیجه 2-1 بولیوی را شکست دهد و به پنجاهمین برد با کارلوس کی روش برسد.
به گزارش صدای ایران به نقل از ورزش 3، قرمزپوشان ایران که در هر نیمه یک گل به حریف سبزپوش زدند، در کنار کسب پیروزی نمایش قابل قبولی را هم ارائه کردند و حداقل هجومی تر از گذشته ظاهر شدند و توانستند با کسب دومین برد پیاپی در بازی های دوستانه، امیدواری را تا حدی به فوتبال دوستان ایرانی تزریق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هشتاد و هفتمین بازی تیم ملی با هدایت کارلوس کی روش بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی اولین بار در تاریخ 26 تیر 90 روی نیمکت تیم ملی نشست و ایران موفق شد با گل سیدجلال حسینی ماداگاسکار را شکست دهد. پس از آن تیم ملی دو جام جهانی و یک جام ملت ها را با مربی سابق منچستریونایتد تجربه کرد و حالا در آستانه دومین جام ملت ها با این مرد 65 ساله است.
نکته مهمی که درباره نتایج کارلوس کی روش وجود دارد، این است که او نسل های مختلفی را در تیم ملی به کار برد و حالا هم با نسل جدیدی از فوتبالیست های ایران روبروست. در دومین بازی ایران با کی روش، سعید دقیقی گلزنی کرد که اکنون از فوتبال خداحافظی کرده! یا روزگاری علی کریمی، جواد نکونام، مجتبی جباری، غلام رضا رضایی و... ستاره های تیم کارلوس کی روش بودند که حالا همگی کفش ها را آویخته و دیگر فوتبال بازی نمی کنند. به همین دلیل در بررسی عملکرد کی روش با طیف گسترده ای از بازی ها و نتایج روبرو هستیم.
در 87 بازی، ایران 50 بار با کی روش پیروز شد؛
- از بین این 50 برد، 31 برد در بازی های رسمی بوده اند، از جمله مقدماتی جام ملت ها و جام جهانی.
- 21 برد برابر تیم های آسیایی درجه 3 و 4 رقم خورده است.
- بزرگترین پیروزی ایران را می توان غلبه بر مراکش در جام جهانی، برد مقابل شیلی در بازی دوستانه و همچنین پیروزی های متوالی در مقابل کره جنوبی دانست.
- پرگل ترین برد ایران با کی روش برابر پاپوآ گینه نو (8-1) و فلسطین (7-0) بوده است
در 87 بازی، ایران 25 بار با کی روش به تساوی رسید؛
- اولین تساوی ایران با کی روش 15 شهریور 90 در مقدماتی جام جهانی 2014 در دوحه و مقابل قطر رقم خورد. تک گل ایران را هادی عقیلی به ثمر رساند.
- مهم ترین تساوی تیم کی روش را می توان نتیجه بدون گل در مقابل نیجریه و همچنین 1-1 برابر پرتغال دانست که هر دو بازی در جام جهانی بودند.
- تلخ ترین تساوی بدون شک بازی با عراق بود، جایی که شاگردان کی روش 2 بار به بازی برگشتند اما سرانجام اسیر ضربات پنالتی شده و از بازی ها کنار رفتند.
- ایران با کی روش تنها یک بار برابر عربستان سعودی و ژاپن قرار گرفت که هر دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیدند.
در 87 بازی، ایران با کی روش 12 بار بازنده زمین را ترک کرد؛
- باخت های ایران با هدایت کی روش اکثرا آمیخته به نمایشی غرور آمیز بودند، همچون دیدار با آرژانتین و اسپانیا.
- شکست مقابل لبنان و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 را می توان تلخ ترین شکست ها لقب داد.
- یکی از باخت های ایران، شکست مقابل عراق در اسفند 95 و در یک بازی غیررسمی بود.
- آخرین باخت تیم کی روش مقابل اسپانیا بود، در آن مسابقه تنها برد ماتادورها در جام جهانی 2018 رقم خورد.
- شاگردان کی روش بیش از هر حریفی به اروپایی ها باخته اند؛ اسپانیا، ترکیه، آلبانی، سوئد و بوسنی.
کی روش 10 بازی را با ایران در تورنمنت های مهم تجربه کرده است. او در 40 درصد مسابقات تورنمنتی (جام ملت ها و جام جهانی) پیروز شده و البته نباید فراموش کرد که در این راه سه پیروزی مقابل تیم های آسیایی بحرین، قطر و امارات متحده عربی بوده است. شکست ها مقابل اسپانیا، بوسنی و آرژانتین بودند و تساوی ها نیز برابر نیجریه، عراق و پرتغال.
برترین گلزن ایران در دوران کارلوس کی روش، سردار آزمون است. او 23 گل ملی دارد که همگی در تیم کی روش به ثمر رسیده اند. مهاجم تیم روبین کازان اولین گل ملی را آبان 93 در دیدار با کره جنوبی به ثمر رساند و فعلا هم آخرین گلش به 6 ماه قبل و بازی با الجزایر باز می گردد. پس از او رضا قوچان نژادی قرار دارد که با 17 گل از تیم ملی خداحافظی کرد اما کمتر کسی است گل های حساس او مقابل کره جنوبی، بوسنی، امارات و... را فراموش می‌کند.
حالا کارلوس کی روش یک هدف بسیار بزرگ را پیش روی خود می بیند؛ او امیدوار است 25 امتیاز دیگر با ایران کسب کند تا به اولین مربی 200 امتیازی تاریخ فوتبال ملی ایران بدل شود. او امتیاز پنجاهم را با پیروزی مقابل کویت در بازی های غرب آسیا کسب کرد، امتیاز صدم با پیروزی بر شیلی به دست آمد و امتیاز صد و پنجاهم را با پیروزی مقابل چین به ارمغان آورد و اکنون به نظر شما آیا امتیاز شماره 200 در راه خواهد بود؟ و اگر پاسخ شما مثبت این است، این امتیاز در کدام بازی به دست می آید؟
پی نوشت: پیروزی مقابل سیرالئون باتوجه به عدم حضور تیم اصلی حریف آفریقایی و عدم تائید این بازی توسط فدراسیون فوتبال این کشور، در زمره بردهای غیر رسمی آورده شده است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کی روش تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رکورددار استفاده از بازیکنان جوان در فیفادی مارس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در فیفادی مارس و بازی‌های رفت و برگشت مقابل ترکمنستان ۴ بازیکن جوان تیم ملی فوتبال کشورمان(سامان فلاح، محمدرضا آزادی، امین حزباوی و محمد قربانی) اولین بازی ملی خود را انجام دادند.

نکته جالب این بود که در بین تمامی تیم‌های شرکت کننده در جام ملت‌های آسیا، تنها ۱۳ تیم در این فیفادی برای اولین بار از یک بازیکن جدید استفاده کردند که ایران در میان ۲۷ بازیکن بدون احتساب فلاح که در دیدارهای دوستانه قبل از جام ملت‌ها مقابل بورکینافاسو و اندونزی به زمین رفت در کنار استرالیا رکورددار استفاده از نفرات جوان برای اولین بار شد.

با این وجود سن ۳ بازیکن ایران در مجموع از همتایان استرالیایی خودشان کمتر بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رکورددار استفاده از بازیکنان جوان در فیفادی مارس
  • دو برد بسکتبال سه نفره مردان ایران در کاپ آسیا
  • ۲ برد دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • شکست تیم ملی فوتسال در اولین گام تورنمنت ویتنام
  • محمد آبشک به استقلال خوزستان پیوست؛ رسمی
  • مهدی قایدی بهترین شد
  • مدافع ایران بازی با هنگ‌کنگ را از دست داد
  • ترکیب تیم ملی ایران برای مصاف با ترکمنستان
  • مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی در عید
  • نوروزهای پیروز!