Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع امنیتی رژیم اسرائیل تصریح کرد که تل آویو به گفته های ریاض درباره پرونده جمال خاشقجی روزنامه منتقد عربستانی بیشتر اعتماد دارد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سایت ایلاف نزدیک به دربار رژیم سعودی به نقل از این منبع امنیتی رژیم اسرائیل نوشت: اسرائیل به خبرهای اعلامی ترکیه درباره مسئله خاشقچی اعتماد ندارد بلکه بیشتر به آنچه عربستان می گوید اعتماد و اطمینان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی از ظهر دوم اکتبر جاری(10 مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

منابع امنیتی ترکیه گفتند که نوارهای ضبط شده یا دارند که ثابت می کند خاشقجی توسط یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری کشته شده و سپس تکه تکه شده است و با خودروهای دیپلماتیک از کنسولگری به محل های نامعلومی برده شده است.

پلیس ترکیه روز دوشنبه کنسولگری و خانه محمد العتیبی کنسول سعودی را بازرسی کرد. دادستانی کل ترکیه گفت: در این بازرسی دلایلی به دست آمده است که فرضیه قتل خاشقچی و تکه تکه شدن او را تقویت می کند.

اما مسئولان سعودی این کار را رد کرد و وعده اجرای تحقیق گسترده و همه جانبه ای را درخصوص پرونده ناپدید شدن او داده اند.

کنسولگری عربستان در استانبول گفته بود که خاشقچی بعد از گذشت 20 دقیقه از زمان ورود خود به کنسولگری از آن خارج شده است اما دلیلی در این زمینه ارائه نکرده و گفته است که دوربین های مداربسته لحظه ورود و خروج او را ثبت نکرده اند.

به نوشته ایلاف، منبع امنیتی رژیم اسرائیل گفت: اسرائیل تحولات این مسئله را از نزدیک دنبال می کند و خبرهایی که گاهگاهی منتشر می شود، مستند به دلایل یا حقایق نیست بلکه در چارچوب مطبوعاتی و کشمکش های سیاسی بین چند کشور مطرح می شود.

وی افزود: اسرائیل به این مسئله اهمیت می دهد، اما در انتظار نتایج تحقیق تیم مشترک ترکیه و عربستان و تحقیقات داخلی عربستان موضعگیری نمی کند.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اسرائیل اخبار عربستان سعودی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست