Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به ایجاد دفاتر تسهیل گری در ۱۰ استان کشور از جمله کردستان گفت: در این طرح ۱۰ محله حاشیه و نواحی منفصل شهری در سنندج شناسایی و ساکنان آنها در زمینه های مختلف توانمند سازی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از پایکاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ فرانک قدسی  با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری به منظور توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه و در مراکز 10 استان کشور به صورت آزمایشی ایجاد شده که کردستان نیز یکی از این استان ها است گفت:  برای اجرای این طرح، 10 محله حاشیه نشین در سنندج شناسایی شده است، و هفت دفتر تسهیل گری برای محلات حاجی آباد، غفور، فرجه و عباس آباد، گلشن، اسلام آباد و شهدا و نواحی منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و گریزه ایجاد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در هر دفتر، 6 کارشناس متخصص شامل روانشناس، مددکار اجتماعی، امور شهری، کارشناس اقتصادی، حقوق و جامعه شناسی حضور دارند و در زمینه شناسایی و رفع مسایل مختلف مناطق حاشیه ای فعالیت می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه دفاتر کاملا اجتماع محور بوده و با مشارکت خود مردم اداره می شود، یادآور شد: هدف اصلی از ایجاد این دفاتر احصای آسیب های اجتماعی محلات حاشیه، توانمندسازی افراد و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات است.

قدسی اضافه کرد: هم اکنون کارشناسان در مرحله سرشماری این محلات در زمینه های میزان توانمندی خانوادها، وضعیت اجتماعی و تعداد افراد معلول یا بیمار خاص قرار دارند و پس از شناسایی برای رفع مشکلات و توانمندسازی خانواده ها با استفاده از ظرفیت همان محله، برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به نوعی یاریگر کاهش آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه و منفصل شهری است، گفت: قرارداد این دفاتر برای اجرای مراحل اولیه و شناسایی و شروع کار یکساله است اما فعالیت آنها بین سه تا پنج سال استمرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه تلاش می کنیم راه اندازی دفاتر تسهیلگری به سایر شهرستان ها نیز تعمیم پیدا کند، ابراز امیدواری کرد با اجرای درست این طرح با کاهش آسیب های اجتماعی موجود در محلات حاشیه روبرو شویم.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین کانون های مساجد اربعین حسینی اوقات فراغت سوگواره علمدار کربلا پیاده روی اربعین شیراز اردبیل وزیر ارشاد حاشیه نشینان توانمندسازی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج