Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا خفیظی، رییس اداره دامپزشکی شادگان بیان داشت: در راستای کاهش بیماری های دامی و پیشگیری از سرایت آن به انسان یکصد و 19 هزار و ۵۷۵ رأس دام سبک و ۲۵ هزار و ۵۲۵ رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی هدف از اجرای طرح واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی را کاهش خسارات به دامداران، جلوگیری از تلفات و ضایعات دامی ناشی از این بیماری و مقابله با بروز آن در جمعیت دامی منطقه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفیظی در ادامه افزود: تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله؛ گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان خواهد شد.

رییس اداره دامپزشکی شادگان تصریح کرد: این ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت 2 تا 3 روز تب شدید ایجاد نموده و متعاقباً تاول هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

انتهای پیام/گ

واکسیناسیون دام های عشایر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد

دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان طی بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان زاهدان، ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده گردید.

وی افزود: قریب به ۳۷ تن  فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط گردیده و قریب به ۸ تن فرآورده خام دامی که بدلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

دکتر گنجعلی گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان اذعان داشت: بمناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط ازجمله: دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و... تشکیل و برگزار گردید.

دکتر حامد گنجعلی اظهار کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز می‌باشد تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره است را تحقق ببخشیم و برای این امر از مردم میخواهیم تا گوش شنوا و چشم بینای ما در حوزه بهداشت و سلامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند