Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 از سازمان بنادر ودریانوردی، «محمدعلی حسن زاده» افزود: از سه هفته پیش بررسی چگونگی مدیریت نوسانات ارزی بر خدمات بندری و دریایی در این سازمان آغاز در نهایت مقرر شد تمام صادرکنندگان و واردکنندگان از اول مهرماه با تعرفه های جدید نرخ برابری دلار حداکثر معادل هشت هزار تومان تعرفه های بندری خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: چنانچه با اعلام بانک مرکزی در هر زمان نرخ سامانه نیما کمتر از این رقم باشد، رقم کمتر مبنای محاسبه صورتحساب های بعدی خواهد بود و مابه التفاوت دریافتی بیشتر بازگردانده می شود.
وی با بیان اینکه محاسبه هزینه های دریایی برای شناورهای ایرانی هم بر همین مبنا خواهد بود، گفت. با هدف رونق اقتصادی و کمک به تجار این تعرفه ها از اول مهرماه سال جاری اجرایی شده است.
وی افزود: هر چند سازمان بنادر و دریانوردی افزایشی در نرخ تعرفه های ترمینال های کانتینری اعمال نکرده بود ولی با نوسان نرخ ارز و تغییر نرخ برابری دلار چالش های جدی برای صاحبان کالا و شناور ایجاد شد به همین دلیل ضرورت ایجاد شرایط مناسب عملیاتی و اقتصادی در دستور‌ کار سازمان بنادر قرار گرفت.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: سازمان بنادر به استناد بخشنامه های بانک مرکزی ملزم به رعایت نرخ های مندرج به عنوان مبنای صدور صورتحساب خدمات ترمینال های کانتینری است و در خصوص تعرفه های مترتب بر شناورهای خارجی، خطوط کشتیرانی خارجی ملزم به واریز تعرفه های بندری به صورت ارزی هستند و چنانچه نتوانند باید نسبت به واریز معادل ریالی حواله ارزی در صرافی ها اقدام کنند.
حسن زاده گفت: با بازنگری های انجام شده در تعرفه های جدید، مبنای عوارض بندری هشت هزار تومان بابت هر دلار است و اگر در سامانه نیما قیمت دلار به هر عددی بالاتر برسد، سازمان بنادر با هدف رونق اقتصاد کشور این نرخ را ثابت نگه می دارد.
این مسئول در سازمان بنادر تاکید کرد: این سازمان نگاه درآمدزایی در شرایط بوجود آمده ندارد و مهمترین سیاست آن این است که کشتیرانی بازرگانی در خدمت اقتصاد کلان و تجارت فرامرزی کشور باشد.
وی از فعالان اقتصادی خواست چنانچه مازاد دریافتی از صاحبان کالا از اول مهر به صاحبان کالا مسترد نشود و یا در ادامه بیشتر از رقم مصوب سازمان وصول شود مراتب را برای پیگیری به صورت کتبی به معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه ارزی نیما با هدف عرضه درآمد ارزی حاصل از صادرکنندگان غیرنفتی و فروش آن به واردکنندگان طراحی شده است که حدود 95 درصد بازار ارزی کشور در آن شکل می گیرد؛نرخ ارزهای عمده در این سامانه به دلیل حجیم بودن معاملات، کمتر از نرخ در بازار آزاد و صرافی ها است.
بر اساس اعلام بانک مرکزی میانگین نرخ فروش دلار آمریکا (به صورت حواله) در سامانه نیما در معاملات روز 24 مهر ماه برابر هفت هزار و 513 تومان بود و به بهای هشت هزار و 47 تومان نیز خریداری می شد.
اقتصام**1108*2025

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دلار سازمان بنادر و دریانوردی بانک مرکزی نرخ ارز اقتصاد کشور اقتصاد تجارت درآمد بانک مرکزی تجارت دلار سازمان بنادر و دریانوردی معاون پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

وزیر راه از دستور کار قرار گرفتن تهاتر کالا با پاکستان خبر داد و گفت:‌با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهرداد بذرپاش وجود بنادر مهم پاکستان از جمله کراچی و موقعیت بنادر ایران از جمله بندر چابهار و دسترسی به آب‌های آزاد را فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور دانست و اظهار کرد: توسعه بنادر پاکستان و ایران از دیگر موضوعاتی بود که در دیدارهای دوجانبه مطرح شد.

وی با بیان این‌که دستیابی به این هدف گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تجارت دو کشور نیازمند توسعه جدی زیرساخت‌ها از جمله بنادر و تسهیل تردد کامیون‌ها در مرزهای دو طرف است، افزود: مرز ریمدان، میرجاوه و پیشین میان ایران و پاکستان وجود دارد که دو مرز آن‌ها نسبتاً جدید است و باید تردد از این مرزها تسهیل شود.

وزیر راه و شهرسازی از طرح اجازه حمل یکسره بار توسط کامیون‌های ایرانی به داخل پاکستان خبر داد و افزود: این موضوع هم سرعت تردد و هم حجم انتقال بار را افزایش می‌دهد.تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید موردتوجه قرار گیرد.

بذرپاش یادآور شد: مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود که با طرف پاکستانی مطرح و مقرر شد این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: موضوع همکاری‌های هوایی از جمله افزایش پروازها به‌ویژه بین لاهور و مشهد یا تهران مطرح شد. بر این اساس مقرر شد با برقراری پرواز میان تهران و اسلام‌آباد توسط شرکت‌های ایرانی، بستر تردد راحت‌تر تجار دو کشور فراهم شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان، با بیان طرح موافقت‌نامه تجارت آزاد دو کشور، اضافه کرد: تعدادی موافقت‌نامه پیشنهادی از سوی سازمان‌های ایرانی به‌طرف پاکستانی ارسال شده بود که تا کنون نظر موافق یا مخالفی از سوی پاکستان اعلام نشده، به همین منظور قرار شد کارگروهی در وزارت مربوطه تشکیل و نشست‌های مجازی با سازمان‌های هم تراز برگزار شود تا هرچه سریع‌تر در مورد موافقت‌نامه‌ها نظر بدهند. همچنین نشست بعدی در سطح معاونان وزیر در تهران برگزار شود.

بذرپاش تهاتر کالا را از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین اعلام کرد که در دستور کار برای پیگیری بیشتر قرار گرفت.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان ابراز امیدواری کرد توسعه همکاری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد و توافق‌نامه‌ها به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان یادآور شد: پاکستان به دلیل مجاورت مرزی قابل توجه با کشورمان و بازار بزرگی که دارد، فضای مناسبی برای فعالان اقتصادی ایرانی است و باید زیرساخت‌ها برای دسترسی هرچه آسان‌تر تجار و بازرگانان ایران به این بازار فراهم شود که در نهایت توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

کد خبر 747119

دیگر خبرها

  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است