Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:55:27 GMT

شاگردان کی روش شایسته نبردهای بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۹۵۶۷

شاگردان کی روش شایسته نبردهای بزرگ

همدان- ایرنا- بازی شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بولیوی اگرچه در مسایل تاکتیکی و هماهنگی ملی پوشان تاثیرگذار بود اما انتظار از تیمی که داعیه قهرمانی در جام ملت های آسیا دارد، تدارکات بهتر است.

به گزارش ایرنا، دستاورد مهم بازی روز گذشته برابر بولیوی هوادارانی بودند که با حضور پرنشاط و تشویق های بی امان خود از تیم ملی ثابت کردند که همچنان یار وفادار فوتبال کشورمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه بولیوی ضعیف ترین تیم در آمریکای جنوبی در بازی با ایران حریف تمرینی خوبی به شمار رفت و در هماهنگی تاکتیکی شاگردان کی روش کمک شایانی کرد اما هرگز در قامت یک تیم قدرتمند که بتواند فشار لازم را برای محک خوردن بازیکنان وارد کند، نبود.
برد مقابل بولیوی تنها به لحاظ روانی کمک رسان اوضاع پرتنش تیم ملی بود؛ منتهی تیمی که عملکردش در جام جهانی 2018 روسیه فراتر از فوتبال آسیا قلمداد می شود و حالا تشنه قهرمانی در قاره آسیا است، رویارویی با تیم های بزرگ باید در دستور کار فدراسیون قرار بگیرد.
اکنون در قاره آسیا تیم های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و حتی امارات و استرالیا جزو مدعیان اصلی به شمار می روند و از همین رو بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ را در دستور کار قرار داده اند.
آنها بدون نگرانی بابت هر نتیجه ثبت شده مقابل تیم های بزرگ فقط یک هدف را دنبال می کنند که همانا ارتقا سطح فنی و تاکتیکی و رفع نقاط ضعف است.
حتی شکست سنگین مقابل این تیم های بزرگ هم برای آنها آموزنده است و می خواهند از کلاس جهانی بزرگان فوتبال تجربه اندوزی کنند.
آسیایی ها پذیرفته اند که برای نزدیک شدن به سطح اول فوتبال جهان باید به مصاف تیم های بزرگ بروند تا بتوانند فاصله کیفی و فنی خود را کاهش دهند.
در واقع بازی با تیم های ضعیف نمی تواند محک خوبی برای آماده سازی باشد و تنها یک حریف تمرینی و یک طرفه به شمار می روند.
دیدار با بولیوی که مقابل تیم کشورمان حرفی برای گفتن نداشت، بازی دستگرمی و نشاط پذیر بود هر چند موقعیت های پرشمار گلزنی نیز از دست رفت تا حتی برابر این تیم رده پایین فیفا دچار ضعف باشیم.
اگرچه شاگردان کی روش در این دیدار سوار بر بازی بودند اما از دست رفتن فرصت های گلزنی حتی برابر این تیم به ظاهر حریف تدارکاتی خوب! نشان داد که همچنان ضربه های آخر به سمت دروازه حریف نکته چالش برانگیز تیم ملی کشورمان است.
وقتی در مقابل تیم بولیوی موقعیت های پرشمار براحتی از دست می رود چگونه می توان انتظار داشت در جام ملت های آسیا امید به عبور از حریفان هموار شود.
بدون تردید رویارویی برابر تیم های مدعی جام قاره کهن حتی در دور مقدماتی و برابر تیم های درجه دومی آسیا هم نمی توان دلخوش فرصت های گلزنی پرشمار بود و چه بسا اندک موقعیت ها منجر به برتری تیمی و شکست تیمی دیگر شود.
ویژگی بازی با تیم های بزرگ به همین است که به طور طبیعی فشار بر دفاع بیشتر شده و اندک موقعیت های گلزنی نیز خلق می شود.
در این شرایط بازیکنان ملی پوش قدر فرصت ها و دقت عمل بیشتر در بهره مندی لازم و مفید از فضاهای گلزنی را به خوبی درک می کنند و بساط عادت به گل نزدن نیز از دامان برچیده می شود.
امیدواریم مسئولان فدراسیون فوتبال با علم به اینکه بازی های بزرگ آوردگاه تجربه اندوزی برای تیم ملی به شمار می رود، عادت به بازی های سطح پایین را تغییر دهند.
هر چند این ادعا وجود دارد که بازی با تیم های بزرگ نیاز به تامین هزینه دارد اما این هزینه هم سرمایه گذاری برای کیفی سازی فوتبال کشورمان به شمار می رود و باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.
گزارش از: میثم ناصرنژاد
7520/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال تيم ملي بازي هاي بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلگری: شایسته صعود به فینال کوپا ایتالیا بودیم

به گزارش "ورزش سه"، مکس آلگری تایید کرد که تیمش برای حذف لاتزیو از کوپا ایتالیا و صعود به فینال فشار زیادی را تحمل کرده است. یوونتوس امشب مقابل لاتزیو 2-1 شکست خورد اما با وجود برتری 2-0 در بازی رفت، به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد.

آلگری به اسپورت مدیاست گفت:"این یک بازی پر از چالش بود، می‌دانستیم که بازی سختی می‌شود. نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم. کار آسانی نبود چون امکان داشت حذف شویم.

صعود به فینال؟
رسیدن به فینال هرگز آسان نیست، در سه سال گذشته ما در دو فینال کوپا ایتالیا بازی کرده‌ایم. حالا باید روی سری A تمرکز کنیم، چون هنوز به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نرسیده‌ایم و این آخر هفته با میلان رو به رو می‌شویم.

عصبانیت در پایان بازی با وجود صعود به فینال؟
در این لحظه، بازی‌های یوونتوس اهمیت زیادی دارد و این‌ها مسابقاتی هستند که به دلایل مختلف در طول یک سال و نیم گذشته ما در آن بازی نکردیم. سال گذشته شرایط ایده‌آلی نداشتیم و اتفاقات زیادی خارج از زمین رخ داد. ما این فصل می‌جنگیدیم، خوب نمی‌جنگیدیم، اما تا ژانویه با اینتر در بالای جدول بودیم و سپس سقوط کردیم. چند ماه گذشته فشار زیادی را تحمل کردیم، ما امتیازات کمی در سری A گرفتیم، اما هنوز این فرصت را داریم که به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برسیم و به فینال کوپا ایتالیا رسیده‌ایم. فشار در یوونتوس بسیار زیاد است و این یک آزمایش برای این بازیکنان بود. با وجود اینکه امشب خیلی خوب بازی نکردیم به نظرم شایسته صعود به فینال بودیم.

ارزش صعود به فینال؟
این فینال ارزش صعود به سوپرجام ایتالیا را دارد، بنابراین از نظر مالی برای باشگاه مهم است. انتقاد همیشه پیرامون یوونتوس وجود دارد. نیم فصل اول فوق العاده‌ای داشتیم که هیچ‌کس انتظارش را نداشت. در آن زمان، مردم فکر می‌کردند که می‌توانیم با اینتر رقابت کنیم، اما نگران بودم که در نیم فصل دوم با مشکل مواجه شویم. ما بهتر بودیم اما نظر روحی افت کردیم.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • شکست استقلال در دیدار دوستانه
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • ۲ غایب بزرگ استقلال در بازی حساس مقابل تراکتور
  • غایب بزرگ استقلال برابر تراکتور
  • آلگری: شایسته صعود به فینال کوپا ایتالیا بودیم
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم