Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:47:14 GMT

دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۹۷۹۹

دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات چندین ساله حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، محمدقاسمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین معرفی شد.

دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین در این مراسم گفت: عملکرد انقلابی سرلوحه فعالیت های اینجانب قرار دارد و انقلابی بودن به معنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه و قاطعانه عمل کردن است و این امور را به عنوان راس فعالیت هایم قرار می دهم؛  خط قرمز بنده در طول فعالیت چندین ساله در دستگاه قضایی، در راستای قانون امنیت حریم ولایت و ارزش های انقلاب اسلامی خواهد بود و هر مسئولی که از این مرز عبور کند و وارد عرصه های غیرقانونی شود باید شاهد برخورد سخت و قاطعانه ای از سوی دستگاه قضایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدقاسمی بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم در راس برنامه های بنده بوده چراکه هزینه ریالی و معنوی پیشگیری کمتر از درمان است و چنانچه پیشگیری ها و پیگیری های قبل پرونده منجر به علاج و هدایت فرد متخلف نشود مجبور به تشکیل پرونده کیفری هستیم و با مفسدان اجتماعی و اقتصادی و متعدیان حقوق بیت المال برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی احیای حقوق عامه را به عنوان عمده ترین وظیفه دادستان عنوان کرد و یادآور شد: اگر حق جامعه تضییع شود افراد مستقیما وارد می شوند؛ در مواردی حقوق عامه در بسیاری از قوانینی که پیش بینی می شود در معرض خطر قرار می گیرد و متولی ندارد و دادستان به عنوان مدعی العموم موظف به پیگیری حقوق عامه است؛ دست خود را به سمت تمام مسئولان دراز می کنیم تا مواردی از حقوق عامه که قابل مشاهده است را به دستگاه قضایی گزارش دهند و قول مساعد برای احیای آن می دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین مطرح کرد: دفاع قانونی از مدیران خدمت گذار و دلسوزی که در برابر ایادی زور وتزویر و در برابر افرادی که در اجرای دولت سیاست های دولت اخلال ایجاد می کنند از جمله برنامه های بنده است و یکی از وظایف مدعی العموم کوتاه کردن دست مدیران و مقامات فاسد از بیت المال و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال است که سازمان های نظارتی می توانند مددکار دستگاه قضایی باشند.

قاسمی اضافه کرد: تمام توان و ظرفیت خود را در اجرای سیاست های دادستان و ریاست قوه قضائیه را به کار می گیریم.

دادستان عمومی و انقلاب سابق قزوین پیش از این سابقه ۹ سال خدمت را در قزوین داشت که به عنوان دادستان عمومی و انقلاب زنجان معرفی شد.

محمدقاسمی دادستان عمومی و انقلاب جدید قزوین هم معاونت دادستانی و فعالیت در این حوزه را در کارنامه سوابق خود دارد.

در این مراسم دادستان کل کشور، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران قضایی استان حضور داشتند.

کد خبر 4433179

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین محمد قاسمی مراسم تودیع و معارفه اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شیراز خرم آباد شهرکرد بارش باران خطبه های نماز جمعه مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حیدر آسیابی» در جلسه ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد اظهار کرد: دادستان های استان با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.
 
به گفته وی؛ با اتخاذ رویه واحد در دادسراهای سراسر استان کیفیت خدمات قضایی به مردم نیز افزایش یافته است.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته دانست و گفت: نمونه بارز آن، توقف ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه های مصالح فروشی در این منطقه به کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
 
وی ادامه داد: یکی از قوی ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات وی امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده ها در بخش دادستانی هستیم  که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم ، رسیدگی به پرونده ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
 
به گفته وی؛ در اغتشاشات 1401، دادستان ها و قضات دادسراهای ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می کردند.
 
آسیابی با اشاره به اهتمام ویژه دادستان های استان در حوزه حقوق عامه، اظهار کرد: شاخص ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل «النگدره» با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
 
وی افزود: رونق تولید در  110 واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی