Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مرورگرهای اینترنتی گوگل کروم (Google Chrome )، مایکروسافت اج (Microsoft Edge)، اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)، موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) و سافاری اپل(Apple Safari) به تازگی اعلام کرده‌اند که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، یعنی دو سال آینده، پشتیبانی خود را از نسخه‌های قدیمی پروتکل‌های امنیتی TLS ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰ و ۱.۱ قطع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مایکروسافت بر این باور است با قطع پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی این پروتکل‌های امنیتی و استفاده بیشتر از نسخه‌های جایگزین و جدید، وب سایت‌های بیشتری از نسخه‌های جدید این پروتکل‌ها استفاده خواهند کرد که این امر در نهایت به تکامل و پیشرفت در این خصوص منجر خواهد شد.

در حال حاضر، بیش از ۹۴ درصد از وب‌سایت‌های فعال در فضای مجازی از پروتکل‌های نسخه TLS ۱.۲ استفاده و پشتیبانی می‌کنند این در حالیست که تنها کمتر از یک درصد از آنها TLS ۱.۰ یا ۱.۱ استفاده می‌کنند.

تمامی مرورگرهای اینترنتی بزرگ و معروف در جهان حالا در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده‌اند که در دو سال آینده از دو نسخه قدیمی پروتکل‌های ارتباطی رمزنگاری TLS ۱.۰ که ۲۰ سال پیش معرفی و عرضه شد، TLS ۱.۱ که ۱۲ سال پیش عرضه شد، پشتیبانی نخواهند کرد.

پروتکل‌های امنیتی موسوم به TLS (Transport Layer Security) در حقیقت یک پروتکل رمزنگاری به روزرسانی شده ایمن است تا بدان وسیله مرورگرهای اینترنتی و وب سایت‌های مختلف بتوانند بستر و درگاه‌های امنی برای ارتباط میان کاربران و سرورها ایجاد کنند.

هم‌اکنون چهار نسخه از پروتکل TLS موجود است (TLS ۱.۰, ۱.۱, ۱.۲ , ۱.۳) که نسخه‌های قدیمی‌تر  TLS ۱.۰ و ۱.۱ به گفته کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری بالایی دارند و به زودی از گردونه پروتکل‌های مورد استفاده وب سایت‌ها و مرورگرهای اینترنتی خارج خواهند شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست جانشین مصباح یزدی برای مهلت دادن به دولت رئیسی
  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • قالیباف: از جبهه مقاومت پشتیبانی می‌کنیم
  • گلکسی A55 سامسونگ قابلیتی دارد که حتی گلکسی S24 هم ندارد!
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • طرفداران پرچمداران تاشو سامسونگ ناامید شدند!
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند