Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: میزان اشغال تخت‌های مراقبت‌های ویژه در حدود 90 درصد است و به طور کلی خوشبختانه 2 هزار و 400 تخت آی‌سی‌یو معادل 42 درصد به مجموعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه کشور اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه بزگسالان و کودکان در شهرهای مختلف اضافه شده است و طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به حوزه بخش‌ مراقبت‌های ویژه دارد.
راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در چند 40 استان
 
آقاجانی با اشاره به اینکه در 40 شهر محروم برای اولین بار بخش آی‌سی‌یو راه‌اندازی شده است، افزود: در چندین شهر بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر 249 شهر کشور مجهز به آی‌سی‌یو و 120 شهر کشور نیز دارای بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: 40 شهر ایران مجهز به بخش مراقبت‌های ویژه کودکان شده است و خوشبختانه توزیع عادلانه آی‌سی‌یو در سطح کشور انجام شده است.
سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه مراقبت‌های ویژه
 
وی با اشاره به اینکه سطح‌ بندی خدمات درمانی باید در کشور توسعه پیدا کند، ادامه داد: 2400 میلیارد تومان از بودجه طرح تحول در حوزه آی‌سی‌یو سرمایه گذاری شده است و تعداد افراد فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه دو برابر شده است.
 
آقاجانی با اشاره به اینکه جذب و تربیت پرستار در حوزه مراقبت‌های ویژه گسترش پیدا کرده است،‌ ادامه داد: در بخش مراقبت‌های ویژه مسئله تشخیص بستری بیمار مهم است زیرا باید امکانات گران قیمتی برای آن در نظر گرفت که به دلیل محدودیت منابع ایجاب می‌کند که انتخاب بیماران در آی‌سی‌یو باید به درستی انجام شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: مدت اقامت بیماران در آی‌سی‌یو و زمان ترخیص آن دیگر موضوع مهم محسوب می‌شود که باید به این مسئله توجه بیشتری کرد.
 
وی گفت: امروزه موضوع هوم‌کر و مراقبت در منزل بسیار اهمیت پیدا کرده است زیرا مراقبت در منزل باعث جلوگیری از عوارض و کنترل هزینه‌ها می‌شود.
باید فکری به حال عفونت‌های آی سی یو کنیم
 
آقاجانی افزود: موضوع عفونت در آی‌سی‌یو به خصوص عفونت تنفسی مهم است و باید فکری اساسی برای این مسئله کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ‌ امروزه پروتکل‌هایی درمورد عفونت بیمارستانی تدوین و به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است که باید این موضوع پروتکل‌ها به طور کامل اجرایی شود.
 
وی یادآوری کرد: مدیریت بخش‌های آی سی‌یو از دیگر موضوعات مهم محسوب می‌شود زیرا این بخش هیچ شباهتی به سایر قسمت‌های بیمارستان ندارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بخش آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با تلاش‌های همکاران بیش از ۷ هزار بیمار قطعی مبتلا به فشار خون بالاو بیش از ۵ هزار بیمار قطعی مبتلابه دیابت درسال ۱۴۰۲ در جمعیت زیر پوشش دانشگاه شناسایی شد.

دکتر زهرا دستجردی با اشاره به این که بخش عظیمی از این بیماران در طول اجرای پویش ملی سلامت شناسایی و مراقبت شده اند، گفت: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از بیستم آبان ماه لغایت سی ام دی ماه، بیش از۴ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمارمشکوک به دیابت، شناسایی و برای تایید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی گفت: همچنین در این پویش بیش از ۶۷ هزارنفر در مرحله پیش فشار خون بالا و بیش از ۲۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که پس از پیگیری، مراقبت و ارجاع مجدد به پزشک، تعداد ۳۹۵ نفر بیمار قطعی فشارخون بالا دوهزارو ۵۱ نفر بیمار قطعی دیابت شناخته شده وپس از ثبت بیماری، تحت درمان دارویی و غیر دارویی قرار گرفته اند.

دکتر زهرا دستجردی افزود: در بیماری‌های مزمن، بهترین مدیر در کنترل بیماری خود فرد است؛ همه افراد باید مقادیر طبیعی و غیر طبیعی فشار خون و قندخون خود را بدانند تا برای مراقبت از خود توانمند بوده و در صورت افزایش فشار خون و قندخون پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از سگ‌ها برای روحیه دادن به بیماران بخش مراقبت‌های ویژه
  • پنج روش کاربردی برای مراقبت از آجر نسوز نما
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • «آسمان غرب» ارتش را زنده می‌کند/ راه اندازی یک پویش سراسری
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور