Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:26:41 GMT

مدیر شرکت واردات خودرو «ایرتویا» دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۰۰۹۰

مدیر شرکت واردات خودرو «ایرتویا» دستگیر شد

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری مدیر شرکت ایرتویا و یکی از کارمندان گمرک در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی خبر داد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه در حاشیه نشست با معاونین دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه درباره شرکت‌هایی که خودرو پیش‌فروش می‌کنند، اظهار داشت: در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو، یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که طی چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایرتویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درباره پرونده واردات خودرو که مربوط به بیش از 6 هزار خودرو است نیز 2 نفر دستگیر شده‌اند که تحقیقات وارد مراحل جدیدی شده و پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

* سیاست جدی دستگاه قضا برای برخورد با اخلالگران ارزی
جعفری دولت آبادی اضافه کرد: به لحاظ تشکیل شعب ویژه و تراکم اقدامات صورت گرفته این جلسه نسبت به جلسه قبل کمی با فاصله زمانی رخ داد و به دلیل هماهنگی برخی سیاست‌ها، ابلاغ موارد مهم و برخی توصیه‌ها جلسه امروز برگزار شد تا بر هماهنگی بین دادستان‌های شهرستان‌ها، پیشگیری از وقوع جرم، کمک برای رفع برخی مشکلات کشور و همکاری با پلیس تاکید شود.
جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد با اخلالگران ارزی و بازداشتی‌های اخیر در این زمینه تصریح کرد: این موضوع یکی از سیاست‌های جدی است که دستگاه قضایی با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط در پیش گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها جرم تلقی می‌شود، افزود: با هماهنگی‌هایی که روز گذشته صورت گرفت 40 نفر دیگر علاوه بر دستگیری 13 نفر در چهارشنبه هفته گذشته، دستگیر شدند که از این 40 نفر، هشت کیلو طلا، یک میلیون لیر ترکیه، 170 هزار دلار و 21 دستگاه کارتخوان (POS) کشف شد که نشان می‌دهد این افراد خرید و فروش را به معابر انتقال داده‌اند.
دادستان تهران از پلیس خواست که با قاطعیت این جمع‌آوری‌ها را ادامه دهد و توجه بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها را نیز به کمک در این زمینه معطوف کرد.

* کیفرخواست روزنامه های شهروند و شرق صادر شد
وی در مورد رسانه‌هایی که با انتشار برخی اخبار به اختلاف افکنی میان مردم ایران و عراق اقدام کرده بودند، افزود: بعد از اینکه این اخبار منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز گذشته مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آنها صادر شده است.
جعفری دولت آبادی از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغ‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه داشته باشند.

* رسانه ها خطوط قرمز مطبوعات را رعایت کنند
وی تاکید کرد: دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد، ولی در واقع اینگونه نبود و لذا رسانه‌ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشست‌های تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند.
دادستان تهران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در این بخش بیشتر کمک کند. چون این همکاری می‌تواند هزینه‌های مبارزه را کاهش دهد.

* دستگاه قضا نباید تنها بماند
وی عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد تا حدی که در توان و امکانات بوده را قابل توجه عنوان کرد و گفت: طی سه ماه 63 کیفرخواست صادر و 30 نفر محکوم به زندان معرفی شده‌اند.
دادستان تهران افزود: علاوه بر این 160 نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و افراد زیادی در حال حاضر در بازداشت هستند که نشان می‌دهد تلاش ما جدی است و این مبارزه باید با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام شود، بنابراین علاوه بر اینکه باید به دستگاه قضایی کمک شود، نباید قوه قضاییه در این مبارزه تنها بماند یا تخریب شود.
اجتمام*1003*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادستان عمومي و انقلاب تهران گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم

امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودرو‌های هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودرو‌های سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روز‌های آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودرو‌های وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودرو‌ها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودرو‌ها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودرو‌ها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوز‌های لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودرو‌های وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودرو‌های واردات قطعی به فوریت و طی روز‌های آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند
  • عاملان ربایش یسنا، کودک کلاله‌ای دستگیر شدند
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد