Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از کابل ؛‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان از سمت خود استعفا کرد.
«حکمت خلیل کرزی» امروز با انتشار استعفانامه خود از طریق شبکه های اجتماعی، علت کناره گیری خود را از سمت معاونت سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، دیدگاه متفاوت و عمیق در داخل دولت افغانستان و محدود شدن حوزه کاری خود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«حکمت خلیل کرزی» معتقد است با توجه به شرایط و اوضاع فعلی حضورش در دولت افغانستان موثر نیست و بهتر است درکنار مردم باشد.
وی پسر عموی «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان است و در سال 1393 به عنوان معاون سیاسی وزیر امور خارجه این کشور منصوب شد.
هنوز ریاست جمهوری افغانستان درباره استعفای «کرزی» و قبول یا رد کناره گیری وی واکنش نشان نداده است.
چند ماه پیش وزرای کشور و دفاع ، رئیس اداره امنیت ملی و همچنین مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان نیز استعفانامه های خود را به رئیس جمهور این کشور ارائه کردند اما «محمد اشرف غنی» استعفای وزرای کشور و دفاع و رئیس اداره امنیت ملی افغانستان را نپذیرفت و فقط با استعفای «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی این کشور موافقت کرد.
«حنیف اتمر» علت استعفای خود را اختلافات عمیق درباره مسایل سیاسی منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده بود.
حدود سه ماه پیش نیز «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی و «سید سعادت منصور نادری» وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان از سمت های خود استعفا کردند.
استعفای وزرای معادن و انرژی و آب افغانستان نیز سال گذشته صورت گرفت و علت آن اعمال فشار و محدود شدن صلاحیت کاری آنها اعلام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استعفا افغانستان وزير خارجه محمد اشرف غني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد