Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا- معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان گفت: امسال سهم فريدن از مجموع اعتبارات اشتغالزايي روستايي 70 ميليارد ريال بوده است.

محمدعلي شجاعي روز چهارشنبه در جلسه شوراي اداري فريدن افزود :تا کنون حدود 30 ميليارد ريال از اعتبارات اشتغالزا در قالب 21 طرح پرداخت شده است؛ اين در حالي است که بيش از 50 درصد جمعيت اين شهرستان را روستاها تشکيل مي دهد و بسترخوبي براي رونق اشتغال روستايي فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که مي توان از بسترهاي فعلي براي حل بخشي از مشکلات شهرستان بهره لازم برد، افزود: فريدن برغم سهميه بالا در بخش تسهيلات اشتغالزايي داراي رتبه هفدهم استاني در بخش جذب اين اعتبارات است.
شجاعي افزود: مزيت هاي اين منطقه در بخش هاي مختلف زمينه ارائه طرح هاي بسياري را فراهم کرده است که اين مهم بايد مورد توجه جدي مسئولان قرار بگيرد.
وي با اشاره به اين که تنها 1.7 درصد از کل تسهيلات اشتغالزايي بخش خصوصي در فريدن جذب شده است گفت: مسئولان محلي و بانک ها با برنامه ريزي دقيق، مردم و متقاضيان را به سمت استفاده از اين فرصت ها هدايت کنند.
معاون استاندار اصفهان يادآوري کرد: بيکاري در استان اصفهان 2.8 درصد کاهش يافته ست که اين نتيجه تلاش همه شهرستان ها و مناطق بوده است.
وي گفت : مشکلات و کمبودهاي موجود يک شبه به وجود نيامده بلکه محصول سال ها بي تفاوتي و کم کاري بوده است بنابراين حل مشکلات نيززمان بر است.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اين که همان طور که پيشرفت ثمره کار و تلاش است، افزود: توسعه نيافتگي به دليل اصرار بر کار نکردن و يا از دست دادن هر آنچه داشته ايم بوده است.
شجاعي همچنين با اشاره به وجود يک قرن قدمت ساز و کار اداري در فريدن گفت: با اين پيشينه ، اين منطقه نبايد با مشکلاتي کنوني مواجه شده باشد.
وي با بيان اين که توسعه به معناي رشد متوازن در تمام بخش هاست افزود: مهم ترين عامل توسعه وجود منابع انساني شايسته اهل فکر و برنامه است در غير اينصورت اين نيروها سربار جامعه اند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري اصفهان افزود: فريدن مي تواند با همکاري و انسجام افکار به چشم انداز مطلوب برسد و نخستين گام اين است که مردم و مسئولان بومي ابتدا از خود شروع کنند.
به گزارش ايرنا ، اطلاع رساني فرا گير درمورد تسهيلات اشتغالزا ، تعيين مهلت يک هفته اي براي بانک ها جهت پرداخت تسهيلات به متقاضيان، ارائه طرح به بانک ها به ميزان دو برابر طرح هاي جذب شده کنوني، بازنگري در مطالعات سد بلطاق بوئين مياندشت و تعيين قطعي منابع مالي طرح تامين آب شرب فريدن از منابع پايدار ازمصوبات امروز شوراي اداري فريدن بود .
/ 6022 / 9861
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور 

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور است.

جواد قناعت امروز، ۲۶ اسفند، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در راستای تأمین کسری اعتبارات هزینه‌ای استان تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته و قول مساعدی مبنی برای اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به استان داده اند که طی روزهای آینده حداقل با افزایش دو برابری این اعتبار ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: هر چند این اعتبار نقطه مطلوب ما نیست ولی با پیگیری‌های انجام شده فاصله ما با نقطه مطلوب را بسیار کاهش می‌دهد.

استاندار در خصوص اعتبارات عمرانی موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در سال جاری هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که در واقع ۹۰ درصد اعتبارات در تعهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوده و خوشبختانه محقق شده است.

قناعت بیان کرد: سند توسعه دانش‌بنیان استان پس از تصویب کارگروه اقتصادی، سال آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و برای تصویب به رأی گذاشته خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نهایت اهتمام و تلاش خود را جهت جذب به موقع و سریعتر اعتبارات ابلاغی داشته باشند، گفت: اعتبارات مصوب سفرهای شهرستانی استاندار  به منزله مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تلقی می‌شود.

استاندار افزود: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید در اولین جلسه سال آینده گزارشی از میزان حضور اعضای شورا را ارائه دهد.

قناعت ادامه داد: اقدامات کنگره ملی دو هزار شهید استان که در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، از چند ماه قبل آغاز شده و با توجه به اینکه برگزاری این کنگره در استان نیاز به ردیف بودجه‌ای دارد جزو اولین دستور کارهای جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن از سمت استان انجام شده و سود آن از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، افزود: موضوع سوخت از دیگر دغدغه‌های مردم استان است و متأسفانه مدیریت سوخت در خراسان جنوبی مطلوب نبوده و جای تأمل و بررسی دارد که امیدواریم در سال آینده شاهد مدیریت درست و مطلوب سوخت در استان باشیم.

استاندار در ادامه با اشاره به اینکه پنج شهر خراسان جنوبی از جمله آرین شهر، طبس، قاین، نهبندان و بیرجند در وضعیت تنش آبی قرار دارند، گفت: مهمترین مشکل کم آبی و تنش آبی را در شهر طبس داریم به گونه ای که وضعیت این شهر در حالت اضطراری است.

قناعت متذکر شد: با توجه چندین سال خشکسالی متوالی، در اکثر شهرها و روستاهای استان دچار مشکل کم آبی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۵هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • پرداخت بیش از 5هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان زنجان
  • تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تا فردا به استان همدان
  • تخصیص اعتبارات عمرانی در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد
  • ابلاغ ۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای خراسان جنوبی
  • تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر استانی به خراسان جنوبی
  • هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور
  • هزار میلیارد تومان، سهم خراسان جنوبی از اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رئیس جمهور 
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری شهرکرد
  • افزایش ۴۵.۶ درصدی اعتبارات عمرانی ایلام در لایحه بودجه ۱۴۰۳