Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:54:59 GMT

گل‌محمدی: پدیده یتیم است/ استعفا نداده‌ام

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۰۳۰۵

گل‌محمدی: پدیده یتیم است/ استعفا نداده‌ام

سرمربی تیم پدیده مشهد می‌گوید سه امتیاز بازی با فولاد از اهمیت زیادی برخوردار است.

یحیی گل‌محمدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش در برابر فولاد خوزستان اظهار کرد: یک بازی مهم دیگر در پیش داریم. ۲ هفته قبل در جام حذفی با فولاد بازی کرده‌ایم. آن‌ها ۲ هفته مثل ما فرصت داشتند روی نقاط ضعف و قوت‌شان کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این سه امتیاز از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایگاه خود در جدول را تثبیت کنیم. شرایط بچه‌ها خوب است و خوب تمرین کردند اما دغدغه‌های مالی هم‌چنان پابرجاست و هنوز حل نشده‌ است.

گل‌محمدی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم تا هواداران خوشحال باشند. به غایبان حریف هم کاری نداریم، فولاد تیم پرمهره و قدری است و اصلا کار آسانی نداریم. بازی سخت‌تری نسبت به جام حذفی در پیش داریم.

سرمربی پدیده درباره بدهی پدیده به ایگور پراهیچ گفت: خبرهایی که در این خصوص دارم، مثل شماست. با ۲۰ هزار دلار گویا مشکل فعلا حل می‌شود، تا الان هیچ منبعی برای پرداخت پیدا نشده و فکر می‌کنم اتفاقاتی امروز و فردا رخ دهد. این دغدغه مسوولان باید باشد، مسوولان شهر و استان باید به فکر باشند. هرچه در توان داشتیم، چه من و چه بازیکنان پیاده کرده‌ایم و با غیرت و شرف، چیزی برای مردم مشهد کم نگذاشته‌اند. الان نوبت مسوولان است. نمی‌دانم خودشان را به خواب زده‌اند یا موضوع دیگری در میان است اما در شرایطی هستیم که نیاز به حمایت مسوولان داریم. اگر کمک نشود ۶ امتیاز کم خواهد شد و دیگر نمی‌شود تیم را جمع کنیم. هیچ انگیزه‌ای دیگر در تیم وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر واقعا آقایان به دنبال خدمت به مردم مشهد هستند، الان وقتش است که کمک کنند. هوادارانی امسال در کنار ما هستند که با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه، تنها دلخوشی‌شان همین فوتبال است.

او افزود: هر چه سریع‌تر این کار را کاش انجام دهند، نه این که موقعی بیایند که دیگر فایده‌ای ندارد. متاسفانه این تیم هم که بی‌صاحب است. شعار و این حرف‌ها بس است و کاش به فکر مردم مشهد باشیم.

سرمربی پدیده در پاسخ به سوالی درباره درگیری‌های اخیر میان استیلی و میک مک‌ درموت تاکید کرد: نمی‌خواهم درباره مشکلاتی که به من ارتباطی ندارد صحبت کنم. فکر می‌کنم مشکلات تیمم در مشهد آن‌ قدر زیاد است که وقتی برای صحبت در خصوص سایر مسائل نداشته‌باشم.

پدیده به هر حال خوش‌نام نیست و ده‌ها هزار طلبکار دارد

گل‌محمدی درباره این که آیا با تغییر نام پدیده می‌توان امیدی به حل مشکلات باشگاه داشت، گفت: پدیده به هر حال خوش‌نام نیست و ده‌ها هزار طلبکار دارد. متاسفانه در صحبت با مسوولان شهری و استانی نیز در همین خصوص صحبت‌هایی شد و آن‌ها هم گفتند دافعه زیادی حول این نام وجود دارد. متاسفانه اما آقایان رسما حتی اعلام نمی‌کنند تیم را نمی‌خواهند.

وی افزود: من نباید به عنوان سرمربی به تهران بروم و دنبال اسپانسر باشم. خجالت می‌کشم و با اکراه می‌روم اما نگران تیم مشهد هستم. تیم من کلا با ۷ تا ۸ میلیارد تمام مشکلات یک سالش حل می‌شود، واقعا برای کلانشهری مثل مشهد پول زیادی است؟ تیمی یتیم هستیم. شرکت پدیده باید برای ما مثل پدر باشد اما متاسفانه غیرت ندارد. اگر غیرت داشت اجازه نمی‌داد بچه‌اش را کسی از شهر دیگری بزرگ کند. ما قرارداد داریم، اگر یک ماه دیگر، دو ماه دیگر هم پول‌مان را ندهند، در نهایت شکایت می‌کنیم و به پولمان می‌رسیم اما مردم مشهد چه گناهی کرده‌اند؟ حیف این احساسات نیست؟ نمی‌دانم دیگر به چه زبانی راجع به این مسایل صحبت کنم.

او در خصوص شائبه استعفایش گفت: با هیچکس چنین صحبتی را نکرده‌ام. مسیر به طوری است که اگر قرار باشد به این شکل باشد، کار سخت می‌شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – عاطفه قلع‌ریز: از زمان آغاز ساخت مترو در اصفهان در هر فاز و گودبرداری آن، کشف زیرخاکی‌ها و عتیقه‌جات مختلف را شاهد بوده‌ایم.

شاید یکی از دلایل اصلی و بیش از ۲ دهه به طول انجامیدن پروژه‌های عمرانی در هسته مرکزی شهر اصفهان از جمله متروی اصفهان و طرح‌های عمرانی دیگر نظیر اجرای ساماندهی گذر کمرزرین کشف زیرخاکی‌ها و لزوم انجام کاوش‌های تخصصی بوده است.

کشف تونل طاق چشمه‌ای باستانی در زیر مسجد امام خمینی (ره) اصفهان تا کشف چند شیء سفالی متعلق به دوره سلجوقی در محدوده ایستگاه متروی میدان تختی و اخیراً که کشف چهار قطعه سفالی منقوش در پروژه کاوش گذر کمرزرین از مهم‌ترین کشفیات زیرخاکی در اصفهان بوده است.

همچنین «چهار قطعه سفالی به طول ۸۵ سانتی‌متر و عرض ۷۰ سانتی‌متر که در امتداد یکدیگر قرار دارند، در پروژه کاوش کمرزرین کشف شدند و باستان‌شناسان مشغول گمانه‌زنی درباره قدمت و کاربرد این آثار ارزشمند هستند» و کشف پایه‌های کاخ جهان نما در زمان ساخت تونل مترو تا گنج‌های بی‌شمار از نشانه‌های زندگی هزاران سال پیش در مسیر ساخت میدان امام علی (ع) نیز ثبت شد که این امر منجر به افزایش روند گرایش برخی فرصت طلبان به سمت کشف زیرخاکی در شهر اصفهان شده است.

هر چند کشف این زیرخاکی‌ها به صورت رسمی اعلام شده اما هستند کسانی که به صورت غیرکارشناسی و تنها با داشتن دستگاه‌هایی غیرمجاز اقدام به شناسایی و کشف زیرخاکی می‌کنند.

سامان سوتیجی، کارشناس باستان‌شناسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: شاهد افزایش آمار حفاری‌های غیرمجاز در برخی استان‌ها از جمله اصفهان به منظور کشف «زیر خاکی» در محوطه‌های باستانی و تاریخی هستیم، این پدیده اغلب در شهرستان‌هایی که فصول بیکاری دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد. البته فعالیت این افراد به صورت باندی هم دیده می‌شود.

او ادامه می‌دهد: آمار حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی و تاریخی کشور هر سال افزایش یافته و این کار علاوه بر به تاراج رفتنِ اشیای ارزشمند و تاریخی کشور، موجب تخریب لایه‌های فرهنگی محوطه‌ها نیز شده است.

این باستان‌شناس با اشاره به اینکه آمارهای موجود، حکایت از افزایش ۷۹ درصدی سرقت و تجارت اشیای تاریخی و استفاده از فلزیاب در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ دارد، تاکید می‌کند: «حفاری غیرمجاز»، بیشترین عناوین مجرمانه در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

هر چند مواردی از حفاری‌های غیرمجاز در خانه‌های تاریخی اصفهان گزارش می‌شود که در مورد اخیر مجرمان علی رغم گزارش تلفنی با یگان حفاظت مبنی بر انجام عملیات غیرمجاز حفاری دریکی از خانه‌های تاریخی واقع در بافت تاریخی شهر اصفهان در خیابان مسجد سید قبل از حضور مأموران، از محل متواری شدند اما آمار دقیقی از تعداد حفاری‌های غیر مجاز در سطح استان اصفهان ثبت نشده است و آماری از اینکه چه تعداد از اشیای قیمتی کشف شده از کشور خارج شده نیز در دست نیست اما در هر حال این مساله قابل تأمل است که درصدی از مردم اصفهان به شغل زیرخاکی روی آورده‌اند.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تا کنون در این زمینه گزارشی ارائه نداده است که زیرخاکی‌های کشف شده در عملیات عمرانی متروی اصفهان در کجا نگهداری و به چه میزان بوده است و حفاری‌های غیر مجاز در این استان تا چه میزان صورت می‌گیرد.

فروش زیرخاکی‌های قلابی به مشتریان

علی رسول یکی از افرادی است که سال‌ها در حوزه زیر خاکی فعالیت داشته، او در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: در آخرین پروژه کشف زیرخاکی مرا دستگیر و تمام دستگاه‌هایم که میلیاردها تومان قیمت داشت را توقیف کردند و امروز به کارهای ساختمانی روی آورده‌ام و در کنار آن راننده اینترنتی شده‌ام.

او ادامه می‌دهد: بیشتر اصفهانی‌هایی که به رشت آمده‌اند به زیرخاکی روی آورده‌اند هر چند در این میان اشیای جعلی و قلابی را نیز ساخته و به افراد ناشناس به عنوان زیرخاکی، به قیمت‌های گزاف می‌فروشند.

این فعال بازار زیرخاکی قدمت انگشتری که در دست داشت را ۴۰۰ سال اعلام و جنس آن را طلا خواند و ادامه داد: به عنوان مثال یک شیء فلزی را چند سال در زیر خاک دفن می‌کنند سپس در چاه فاضلاب قرار داده که پاتیل ببندد و زنگ زده شود و ظاهری زیر خاکی پیدا کند و بعد از آن خارج و دوباره دفن کرده و مثلاً به افرادی که خواهان زیرخاکی هستند و از استان‌های دیگر می آیند می‌گویند در این منطقه می‌توانید زیرخاکی پیدا کنید و پس از آزمایش با دستگاه‌های فلزیاب و روشن شدن چراغ فلزیاب معاملات سنگین صورت می‌گرفت.

کاوش‌های غیرمجاز در ایران سابقه‌ای طولانی دارد، اما طی چند سال اخیر بر آمار آن افزوده شده و از آنجا که قانون به اندازه کافی بازدارنده نیست، فعالیت باندهای کاوش با کمک ابزارهای مختلف حفاری که به سهولت در داخل کشور خریداری می‌شود را به یک شغل شریف مبدل ساخته است.

کد خبر 6086447

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • آسمان صاف همراه با وزش باد در استان قزوین
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • آسمان صاف با وزش باد
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • بازگشت به روایت اقتصاد و جامعه