Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ با دوچرخه در حال رکاب زدن بود رسید، پیاده شد به آرامی و شمرده شمرده حرف می‌زد ؛ برایم جالب بود کسی که الان از دوچرخه پیاده شده نفسش نمی‌گیرد و با آرامش خاصی صحبت می کند و می‌گوید: دوچرخه سوار که باشی از لحاظ روحی و جسمی به آرامشی دست پیدا خواهی کرد که نظیرش بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید سعید عبداللهیان معروف به سعید سایکل از دوچرخه سوارانی است که همچنان از دوچرخه سواری دست نکشیده و همگان را برای داشتن آن تشویق می‌کند.

با او هم صحبت شدم و درباره دوچرخه سواری، چیزی که از کودکی با آن عجین شده بود و زندگی می‌کرد صحبت کردم.   خودش می‌گوید سال ۶۹ دوچرخه‌ای زن دایی اش بخاطر قبولی در کلاس دوم دبستان برایش گرفته و آنجا با دوچرخه آشنا شده و در واقع از کودکی با دوچرخه عجین بوده است.
از چه زمانی سفر با دوچرخه شروع شد؟ چه چیزی باعث شده این اتفاق رخ دهد؟
در سن ۲۳ سالگی بعد از خدمت سربازی با سفر به نیشابور که اولین تجربه من بود، علاقه من به سفر با دوچرخه شروع شد و از سال ۸۶ تا کنون سفر با دوچرخه به قوت خودش پا برجا هست؛ سفر با دوچرخه بهترین خاطره‌ها را برای انسان فراهم می‌کند.
با دوچرخه سواری چه مقدار می‌توان از بروز بیماری‌ها پیشگیری کرد؟
عدم تحرک باعث بیماری می‌شود ؛ وقتی دوچرخه سواری میکنی و تحرک بسیار زیادی داری هیچ بیماری مثل چربی، قند خون و فشار خون سمت انسان نمی‌آید و سیستم قلبی و عروقی بدن قوی‌تر از قبل می‌شود.
از لحاظ روحی و جسمی به بیشترین آرامش می‌رسید، توانایی انجام هر کاری در هر لحظه را دارید که این به اشتباه در بین مردم جا افتاده و فکر می‌کنند کسی که دوچرخه سواری می‌کند همیشه خسته است.   دوچرخه چه نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی دارد؟
یکی از مشکلات جوامع امروزی حمل ونقل و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی ؛ عدم دسترسی سریع به محلی برای پارک خودرو مطرح بوده و همیشه مورد بررسی قرار گرفته تا راه‌های کاهش آن را پیدا و آنرا رفع کنند ، استفاده از دوچرخه که تاثیرات فراوانی در کاهش آلودگی هوا؛ ترافیک داخل شهر؛ هزینه‌های اقتصادی ؛ چربی ذخیره شده را می‌سوزاند و پول را ذخیره میکند ؛ در صورتی که خودرو پول را می سوزاند و چربی را ذخیره می‌کند؛ باید هوای پاک را برای فرزندانمان و دیگر نسل‌ها حفظ کنیم.
دوچرخه بهترین دوست من است
شهروندان و بخصوص نوجوانان و جوانان، باید دوچرخه را به عنوان بهترین دوست خود انتخاب کنند و از آن استفاده نمایند تا از تمامی جهات و تا حدود زیادی به آن‌ها در مسائل مختلف کمک کند؛ زیرا معتقدم دوچرخه انسان را برای رسیدن به بهترین‌ها یاری می‌کند و باید فرهنگ استفاده از دوچرخه همگانی شود و فقط در اوقات فراغت و زمانی خاص از دوچرخه استفاده نشود، چون دوچرخه یک وسیله‌نقلیه بسیار مناسب و بی آلاینده بوده و مختص به همه است.   دوچرخه مسیری برای سلامتی است
دوچرخه سواری بسیار لذت بخش بوده و عشق به دوچرخه منحصراً خاص است ، چون سلامتی بدن را به همراه دارد و برای روح و جسم انسان و شادابی انسان مفید است، تا خودتان از دوچرخه استفاده نکنید نمی‌توانید به مزایای فراوان و مفید آن برسید در واقع رکاب زدن با دوچرخه ثروتی ناپیداست و شما همواره در مسیر سلامتی حرکت می‌کنید.   انتهای پیام//ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوچرخه سواری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قزوین در سال 1403، ضمن تاکید بر اهمیت حضور مدیران در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین، اظهار داشت: تقویت کارگروه اجتماعی در سطوح مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد توجه قرار گرفته است؛ این کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد و شورای برنامه‌ریزی استان دارای اهمیت است، چرا که منابع را هدایت می‌کند، بنابراین حضور مدیران در این جلسات مهم است.

وی تاکید کرد: در موضوعات کارگروه که دارای اهمیت ویژه‌ای است سلسله اقدامات عملیاتی باید صورت گیرد، باید ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و با دستگاهی که در سال جاری همراهی قانونی را نداشته باشد برخورد می‌شود، لازم است همه دستگاه‌ها با توجه به وظایفی که قانون برای آن‌ها مقرر کرده است برای مقابله با معضلات اجتماعی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند؛ عدم پیگیری و عدم پاسخگویی معضلی است که باید به صورت ویژه و جدی‌تر دنبال شود.

معاون استاندار افزود: قبل از پایان سال، سلسله جلساتی در حوزه برقراری امنیت و کاهش برخی از جرائم داشتیم و تصمیم‌هایی اتخاد شد که به واسطه آن در ایام تعطیلات با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم؛ در استان قزوین بیش از 30 درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود، مسئله سرقت یکی از مهمترین عوامل نارضایتی در کشور است که در استان قزوین با تدبیر درست میزان آن کاهش داشته است.

کاظمی با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده 16 تصریح کرد: در راستای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که 5 هکتار زمین به کمپ ماده‌16 اختصاص دهد، باید این مسئله رسیدگی شود و این کمپ را طبق موارد تعیین شده ایجاد کنیم، ایجاد اشتغال برای معتادین متجاهر توسط این کمپ سبب عدم بازگشت معتادین به جرائمی مانند سرقت می‌شود؛

معاون استاندار خاطرنشان کرد: طبق آمار منابع رسمی روند شد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمارهای کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل دیگر در حوزه آسیب اجتماعی که باید مورد توجه قرار بگیرد رصد هوشمند است باید اطلاعات نسبت به آسیب‌های اجتماعی به طور دقیق و هوشمند احصا شود، بررسی‌های میدانی باید صورت بگیرد تا نگاه ما دقیق تر باشد و دچار انحراف نشویم.

کاظمی با اشاره به اقدام ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بیان کرد: ما از نعمت وجود ولایت فقیه و نعمت وجود نیروهای مسلح مقتدر و عزت آفرین برخوردار هستیم، آنچه که دیدیم و همه دنیا به ویژه اشرار عالم به سرکردگی آمریکا و انگلیس آن را تجربه کردند، بی‌نظیر بود و تحولات سیاسی را در حوزه بین الملل رقم زد که جا دارد از همه عوامل اقتدار آفرین به خصوص سپاه عزیز تشکر داشته باشیم.

وی افزود: این نقطه، نقطه عطفی است که در آینده در بسیاری از معادلات بین‌المللی خودش را نشان می‌دهد، اگر چه این عملیات تاثیر بزرگ خود را نشان داده، اما در آینده نیز تاثیرات آن را خواهیم دید، ما این عزت و سربلندی را مدیون شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم و شهید سردار سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • همایش دوچرخه سواری در شهر خور
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • قهرمان مشهور تور دو فرانس از بیمارستان مرخص شد
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت