Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل با عنایت به پتانسیل بالای پرورش و نگهداری گوسفند و بز نزدیک به 2 میلیون راس، در حال حاضر تامین کننده بخشی از گوشت قرمز و شیر کشور می باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از روش های نوین اصلاح نژادی در دام سبک به منظور افزایش تولیدات دامی استان و بهبود درآمد دامداران و افزایش بهره وری به ازاء هر راس گوسفند و بز مولد، انجام عملیات تلقیح مصنوعی به شیوه لاپاراسکوپی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: یکی از ویژگیهای مهم اصلاح نژاد در گله های مورد اجرا ارتقاء راندمان تولید شیر و گوشت قرمز می باشد، که افزایش بهره وری با هدف اقتصادی شدن حرفه پرورش بز شیری در سامانه غیر مرتعی از طریق افزایش چند قلو زایی ، بهبود صفات مادری به ویژه افزایش تولید شیر مورد نیاز بزغاله ها ،  افزایش سرعت رشد و ضریب تبدیل مناسب ، بستر سازی به منظور کاهش دام مازاد از مراتع و جلوگیری از آمیخته گری های بی هدف و بی رویه، انجام میگیرد.

وی افزود : در حال حاضر از شروع سال 97 تا کنون تعداد 500 راس بز بومی شیری و 700 راس گوسفند مغانی با شیوه لاپاراسکوپی تلقیح مصنوعی شده است. این عمل در سالهای گذشته نیز انجام شده است. امید است گله داران استان  با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها و اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان این امر در جهت عملیاتی کردن اجرای روش های نوین اصلاح نژادی و طرح همزمان سازی فحلی در گله های دام سبک باعث افزایش بهره وری و ارتقاء تولید در واحد تولیدی خویش باشند که به تبع آن باعث رونق اقتصادی خانوار و منطقه در سال اقتصاد مقاومتی و نوید بخش پایداری امنیت غذایی در کشور خواهد گشت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تلقیح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب تولید محصولات کشاورزی است و به زودی شاهد بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در استان اردبیل خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نوبخت اژدری شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای اردبیل، اظهار داشت: سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می‌شود که چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در تحقق شعار سال با نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» ضروری است تا بخش عظیمی از فعالیت‌ها با محوریت خود مردم مورد حمایت و تقویت قرار گیرد تا اهداف شعار سال تحققی عینی پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی تأمین امکانات و زمین مناسب برای استقرار مرکز فناوری هسته‌ای است که استان اردبیل می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود.

اژدری افزود: نه تنها استان اردبیل بلکه استان‌‌های همجوار نیز از خدمات این مرکز در بخش کشاورزی بهره مند خواهند شد تا ما بتوانیم ظرفیت تولید خود را با بهره‌برداری از مرکز فناوری هسته‌ای ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با نگرش تخصصی به نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این مرکز می‌‌تواند کانون حمایت و پشتیبانی از تولید متنوع در بخش کشاورزی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: روش کار مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن است.

اژدری بیان کرد: دانشمندان این مرکز کنترل انواع آفات و امراض را با تکنیک پرتودهی انجام خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با پرتودهی گاما از زود جوانه‌زنی محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: جلوگیری از زود جوانه‌زنی این محصولات فواید بسیاری را برای کشاورزان به همراه داشته و می‌تواند به مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار کمک کند.

اژدری گفت: با توجه به مدت زمان مناسبی که در اختیار باشد بازاریابی مناسب و به صرفه محصولات نیز انجام شده تا با قیمت مناسب و قابل قبول این تولیدات به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: مرکز فناوری هسته‌ای کمک بسیاری را در سطح بالایی در راستای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت این محصولات خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیشتر شده و به تناسب آن میزان تولید انواع محصولات کشاورزی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند
  • افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود