Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعیین آرایش نهایی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، دیدار جمعی از نخبگان علمی با رهبر انقلاب، ابراز امیدواری سیاوشی به امکان حضور گسترده زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه پرسپولیس و السد، نظراتی درباره FATF و CFT، ادامه تحقیقات درباره پرونده حادثه تروریستی اهواز، واکنش بعیدی‌نژاد به تحریف سخنانش از سوی بی بی سی فارسی، تحریم چند بانک و شرکت ایرانی از سوی آمریکا، تعیین مهلت ایران و آمریکا برای اقامه دعوا در دادگاه لاهه، توصیه‌های سفیر ایران در عراق به زائران اربعین حسینی، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و پنجم مهرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، ترکیب اعضایکمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که از سوی وزیر کشور منصوب شده اند، مشخص و بر اساس آن ذوالفقاری رئیس کمیته شد.

جمعی از نخبگان علمی کشورمان صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دو جانبه و جدی تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده صحیح از گنجینه نیروی انسانیِ نخبه و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت نیز محمدرضا عارف گفت: شرط استقلال و آزادی در گروی استقلال در طراحی یک الگوی حکمرانی بومی است.

در همین ارتباط خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: فراخوان رهبری به نخبگان برای نظر مشورتی اقدام استراتژیک در حوزه علمی بود.

طیبه سیاوشی با ابراز امیدواری نسبت به امکان حضور گسترده زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه پرسپولیس و السدف گفت: دیروز اتفاق خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی افتاد و شاهد حضور جمعی از خانم‌ها در مسابقه فوتبال ایران و بولیوی بودیم. برای اولین بار که مجوز ورود زنان به سالن والیبال گرفته شد، تعداد کمی با گرفتاری وارد سالن شدند اما در دفعات بعد تماشاچیان خانم برای مسابقات والیبال و بستکبال راحت‌تر از مرحله انتظامی و امنیتی گذشتند و تعداد بیشتری وارد سالن شدند. در مورد فوتبال هم همین طور است. اگرچه حضور گسترده زنان قدری زمان‌بر است اما همین حضور حداقلی هم می‌تواند پیش برنده باشد.

این درحالیست که دادستان کل کشور با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.

همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص سهمیه بندی سوخت گفت: استفاده از کارت سوخت در یک برهه زمانی برای مدیریت سوخت کشور کارآمد بود و امروز نیز باید به این سمت برویم.

نظراتی درباره FATF و CFT

دبیر شورای نگهبان: امیدواریم عملکرد ما درباره FATF به نفع اسلام و انقلاب باشد

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید: فایده پیوستن به CFT بیشتر از مضراتش است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: اگر تصویب CFT مخالف موازین نظام باشد، رهبری جلوی آن خواهند ایستاد

یک وکیل دادگستری: پیوستن به CFT امکان چانه زنی با سازمان‌های بین المللی را افزایش می‌دهد

سردار نقدی:«اف ای تی اف» همان نگاه به خارج است

کدخدایی هم از استماع نظرات جهانگیری، ظریف و همتی در شورای نگهبان برای بررسی CFT خبر داد.

***

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن اشاره به حساسیت پروندهحادثه تروریستی اهواز ، گفت: تحقیقات در رابطه با قصور مأموران نظامی و انتظامی همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: بعد از اتمام تحقیقات، اطلاع رسانی انجام می‌شود.

همچنین  در پی ربوده شدن تعدادی از نیروهای مرزی ایران در میرجاوه، وزارت امورخارجه پاکستان با اعلام اینکه نیروهای نظامی این کشور در حال همکاری با ایران برای یافتن نیروهای ایرانی ربوده شده هستند، تاکید کرد که اسلام آباد برای پیدا کردن این نیروها از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

در همین رابطه فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه ناامنی در کشور یکی از اهداف دشمن است، گفت: نیروهای مرزبانی ما در میرجاوه را ابتدا بیهوش کرده و سپس آن‌ها را با خود بردند. ما هم پاسخ دندان‌شکن و سختی به ربایندگان مرزبانان خود می‌دهیم.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نسبت به تحریف سخنانش در دانشگاه آکسفورد از سوی یک شبکه فارسی زبان در انگلیس (بی بی سی فارسی) واکنش نشان داد و نوشت: هیچ چیز برای یک شبکه خبری فارسی زبان در انگلیس که ادعای حرفه‌ای‌گری دارد از این سخیف تر نیست که حرف سفیر ایران در جمع دانشگاهی آکسفورد را هم تحریف کند و هم آنرا آنگونه که دوست دارد به غلط نقل قول کند و از این امر خوشحال هم باشد. یا باید در اعتبار ناقل خبر شک کنند یا در مدیریت خبر.

سفیر کشورمان در لندن در سخنرانی خود در «اتحادیه دانشگاهیان آکسفورد» تاکید کرده بود:ایران هیچ‌گاه وارد جنگ نیابتی با عربستان سعودی نشد و ما فقط به تنها دولت قانونی سوریه برای مقابله با داعش کمک کردیم.

در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه ایران، دولت آمریکا اعلام کرده که حداقل ۲۰ بانک و شرکت ایرانی را تحریم کرده است. آمریکا مدعی است که این بانک‌ها و شرکت ها به دست داشتن در نقض حقوق بشر در داخل ایران و آن‌چه جذب سربازان زیر سن قانونی برای جنگ سوریه خوانده ، متهم هستند.

همچنین رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا از ترکیه خواست تا ازتحریم‌های واشنگتن علیه ایران حمایت کند.

در همین رابطه معاون راهبردی قوه قضاییه در همایش معاونین دادگستری‌های سراسر کشور با بیان اینکه دشمن با فشار بر روی ارکان اقتصادی و با استفاده از تحریم یک جنگ همه جانبه علیه ما را آغاز کرده است، گفت: تحریم‌ها بهترین فرصت برای تحکیم اراده‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشور است. تحریم‌ها هنوز بر اساس آنچه دشمن وعده داده عملی نشده اما با مشکلات ارزی مواجه شدیم که جنگ روانی را به همراه داشته است.

دیوان بین‌المللی دادگستری مهلت ایران و آمریکا برای تقدیم دادخواست نسبت به اصل دعوا در این دادگاه را در ارتباط با پرونده شکایت تهران از واشنگتن به دلیل نقض پیمان مودت اعلام کرد.دادگاه لاهه در اطلاعیه خود که روی وب سایت آن قرار گرفته، تاکید کرده است که این حکم را باتوجه به دیدگاه‌های طرفین دعوا صادر کرده و رویه‌های بعدی برای تصمیم‌گیری تکمیلی محفوظ است.

سفیر ایران در بغداد با ارائه توصیه‌های به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی به اندازه نیاز با خود دینار به همراه داشته باشند تا بتوانند حداقل ضروریات خود مانند هزینه سفر بین شهرهای مختلف عراق را تهیه و پرداخت کنند.

همچنین رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: اتباع افغان در صورت موافقت دولت بغداد، امکان سفر به ایران برای اخذ روادید عراق را دارند.

دادستان همدان از دستگیری متهم پرونده ضرب و جرح طلبه جوان همدانی خبر داد و گفت: چند روز قبل فردی وارد منزل طلبه جوانی در یکی از مناظق شهر همدان شد و پس از درگیری وی را با ضربات چاقو مجروح کرد.

همچنین دادستان تهران از  صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول «شرق» و «شهروند» به اتهام انتشار اخبار اختلاف افکن میان مردم ایران و عراق و دستگیری مدیر ایرتویا و یک کارمند گمرکخبر داد.

وکیل مدافع ۵ نفر از متهمان پرونده واردات تلفن همراه با ارز دولتی و فروش آن به قیمت بالا نیز از اخذ آخرین دفاع از دو موکلش و سه متهم دیگر این پرونده خبر داد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا آیت الله جنتی ارز دولتی بنزين پاكستان تحريم حادثه تروریستی اهواز حضور زنان در ورزشگاه ها حمید بعیدی نژاد دادستان كل كشور رهبری سپاه پاسداران طلبه همدانی عربستان لاهه نخبگان ورزشگاه آزادي وزارت كشور ویزای اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه

روزیاتو نوشت: جمعه برای اولین بار زنان طرفدار تراکتورسازی توانسته بودند به ورزشگاه‌ها راه پیدا کنند و شاهد بازی تیم محبوبشان با ذوب آهن اصفهان باشند. چندصد نفری می‌شدند. ورودشان به ورزشگاه شامل یک رایزنی طولانی بود که البته زودتر از اصفهان و مشهد جواب داده بود. اما این ورود برایشان خیلی خوشایند از آب درنیامد.   تیم محبوبشان شاید از هیجان بازی در مقابل این بانوان با نتیجه عجیب چهار بر یک مقابل حریف اصفهانی شکست خوردند و اتفاق بدتر آنکه در هنگام خروج از ورزشگاه وقتی برای گرفتن وسایل سپرده شده به بخش امانات ورزشگاه رجوع می‌کنند تا با دادن رسید کیف‌ها و وسایل خود را پس بگیرند با صحنه عجیبی روبه‌رو می‌شوند.     اتاق امانات خالی و در هم ریخته نشان می‌داد که وسایل اغلب آنها به سرقت رفته. بعد از نتیجه وحشتناک تیم محبوبشان مقابل تیم حریف، این حادثه شد دومین باخت در ۹۰ دقیقه.   روز جمعه قرار بود برای زنان تراکتوری روز خاصی باشد. رنگ قرمز زده بودند و هدبند و پرچم قرمز داشتند. زنان هوادار تیم تراکتور برای اولین بار به سمت ورزشگاه رفتند. این اولین بار بود که آنها می‌خواستند بازی تیم مورد علاقه خود را زنده و حی و حاضر در ورزشگاه ببینند. اما آن سرخوشی ظهرهنگام به تلخکامی مضاعفی در شب تبدیل شد. نه تنها تیم محبوبشان بازی را با چهار گل خورده به پایان رساند بلکه آنها، یعنی تماشاچیان زن آخر بازی متوجه شدند کیف و همه محتویات داخل آن را از کف داده‌اند.  

یک پیج اینستاگرامی تبریزی اولین جایی بود که ویدئوی سرقت از محل امانات بخش زنان ورزشگاه یادگار امام این شهر را منتشر کرد. بسیاری از افراد زیر آن کامنت گذاشته و اظهار تاسف کرده بودند. برخی هم با کنایه به زنان تراکتوری می‌گفتند برای تیم بدقدم بودید. اظهار نظری که بهانه بیشتری به زنان می‌داد تا بیشتر عصبانی باشند. آنها روز جمعه دقیقا چه تجربه‌ای پشت سر گذاشتند؟ استقبال خانم های تبریزی از بازی غافلگیر‌کننده‌ بود. حتی بیشتر از تهرانی‌ها. برخی از حضور چندصد نفر گفتند و برخی هم از چندهزار حرف زدند.  

حتی تعداد زیادی دم ورزشگاه ایستادند به این امید که اجازه ورود پیدا کنند که البته موفق نشدند. این تماشاگران پرشور بعد از سوت پایان بازی به سمت اتاقک امانات رفتند تا کیف و وسایلی که هنگام ورود از آنها گرفته شده بود تحویل بگیرند. ویدئویی از اولین مواجهه این زنان با اتاق امانات به جا مانده. چیزی که این ویدئو نشان می‌دهد این است که از بین کیف این همه زن تماشاچی، فقط چند کوله پشتی و کیسه به همراه پارچه‌های قرمز پرچم‌ها روی زمین مانده بود و بس. در پس زمینه ویدئو صدای چند نفر از آنها می‌آید که به ترکی از دزدیده شدن وسایلشان حرف می‌زنند. یک نفر می‌گوید: «همه وسایلم را بردند. این وضعیت امانت داری است.» دیگری داد می‌زند «شناسنامه‌‎ام داخل کیفم بود که دزدیدند.»  

یکی از زنانی که با این صحنه مواجه شده به هفت صبح می‌گوید: «وقتی وارد ورزشگاه شدیم، وسایلمان را گرفتند. یعنی همان کیف و کیسه‌هایی که زن‌ها در دست داشتند. داخل کیفمان هم چیزی نداشتیم. مگر مثلا کسی یک کیف لوازم آرایش یا کیف مدارک گذاشته باشد. آنها را تحویل دادیم و یک برگه با عدد گرفتیم که وقتی برگشتیم آنها را تحویل بگیریم.»  او می‌گوید که در ابتدا یکی از پرسنل ورزشگاه کیف‌ها را از آنها گرفت اما بعد از بازی دیگر نه او حضور داشت، نه برای گرفتن کیف‌ها نیازی به کد و برگه داشتند و از همه مهم‌تر نه خبری از کیف‌هایشان بود.     توضیحات دیگر این زن تبریزی را می‌خوانید که می‌گوید: «همه خانم‌های پلیس در اتاقکی نشسته بودند بازی را تماشا می‌کردند اما خبری هم از پلیس در بخش امانات نبود.» حرف دیگری که او اضافه می‌کند این است که «حتی لامپ بخش امانت‌داری را هم خاموش کرده بودند و در آن تاریکی نمی‌شد وسایل را پیدا کرد. زن‌ها چراغ قوه گوشی را روشن کردند و در تاریکی دنبال وسایلشان می‌گشتند.»   بسیاری از افراد در پیج اینستاگرامی مردم تبریز علت‌های متفاوتی برای این کار آورده بودند. یکی از پیج‌های اینستاگرامی نوشته بود: «خیلی ساده‌ست. دو ساعت می‌خوای فوتبال تماشا کنی ولی این همه مشکلات وجود داره. از زور گفتنا و ضعف هیات فوتبال گرفته تا مسیر دسترسی سخت استادیوم.»   تا امروز تبریز و اصفهان بیشترین مقاومت‌ها را نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها نشان می‌دادند که با اتفاق روز جمعه این قفل بالاخره در تبریز شکسته شد. ورود آنها به ورزشگاه تبریز اگرچه برای زنان دستاورد محسوب می‌شد اما این اتفاق سور و سات خوشحالی آنها را خیلی زود خاموش کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اتفاقی عجیب برای تماشاگران زن در تبریز
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه (+عکس)
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی از امانات ورزشگاه
  • ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه