Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «ایثار»، اسکندر یارنسب با اعلام خبر برگزاری همایش متولیان حسینیه‌های شهید با عنوان «علمداران ایثار» گفت: یکی از نمونه‌های تبلور فرهنگ عاشورایی، حسینیه‌ها هستند که بخشی از رسالت مهم زنده نگه‌داشتن حادثه و واقعه کربلا بر عهده آنان است و امروز در عصر انقلاب خاندان معزز شاهد این محبان اباعبدالله الحسین (ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم سرخ حسینی بر بام‌های منازل خود و با ایجاد حسینیه‌ها و برگزاری مراسم و مجالس مذهبی ابلاغ پیام عاشورا را با تأسی از سیره امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بر دوش کشیده و بر آن مداومت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد ادامه داد: کارکرد حسینیه‌های شهید تنها به ایام محرم و صفر محدود نمی‌شود و در بقیه روزهای سال نیز مراسم مذهبی مختلفی در این مکان‌ها برگزار می‌شود.
یارنسب تصریح کرد: برای ارائه راهکارهای مناسب در جهت رونق بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی حسینیه‌ها و بررسی راه‌های ایجاد ارتباط متولیان حسینیه‌های شهید در راستای هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مادی و معنوی یکدیگر و ارائه تجارب، خلاقیت‌ها و ابتکارات فرهنگی این عزیزان همایش متولیان حسینیه‌های شهید در استان قم برگزار می‌شود.
وی گفت: در این همایش که 26 و 27 مهرماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود، 260 نفر از متولیان شامل والدین، همسران و فرزندان معزز شهدا از سراسر کشور به نمایندگی از متولیان 1088 حسینیه شهید شرکت می‌کنند.
زیارت حضرت معصومه (س)، زیارت مسجد جمکران و دیدار با مراجع عظام قم از جمله برنامه‌های این همایش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حسينيه شهيد همايش ملي خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: هزار کودک سنندجی که عموما در محله‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند ۱۶ فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده هایشان گردهم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

حمیدرضا گوهری افزود: این همایش ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

وی گفت: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

به گفته گوهری، پیش بینی شده مجری برنامه مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) می‌باشد علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

 برنامه ریزی شده که کودکان و خانواده‌های شان با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • ‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • مراسم معنوی ترتیل خوانی قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز