Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@22:43:35 GMT

کودک‌کشی به سبک منافقین

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۰۸۶۵

   

به گزارش  سرویس  بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ پس از اعلام مبارزه مسلحانه از سوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در خرداد ۱۳۶۰ و به دنبال تحلیل‌های سازمان مبنی بر افزایش هزینه‌ها به نظام جمهوری اسلامی، عملیات‌هایی در قالب "کشتار دسته جمعی" و "قتل عام همه" توسط بخش ویژه سازمان کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات‌ها، فقط افرادی مورد هدف قرار گرفتند که غیر مسلح بودند.[۱]

در این قبیل عملیات فقط هدف انجام ترور بود و این که قربانی ترور چه فرد یا شخصی باشد اهمیتی نداشت. از این رو عمده اهداف این ترورهای کور مردم عادی، شهروندان بی‌دفاع، رهگذران، مسافران وسایل حمل و نقل عمومی و ... بودند. سازمان منافقین بدون پرده‌پوشی، موارد و نمونه‌هایی از ترورهای شهروندان عادی را در ارگان خود ذکر و از این عملیات تروریستی با عناوینی مثل "اعدام انقلابی" و "آتش قهر خلق" یاد می‌کرد.[۲]

در راستای همین عملیات‌ها،‌ روز شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۶۰، مصادف با روز عید غدیر خم، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) جنایت دیگری در پرونده خود ثبت کرد. منافقین که سابقه کودک‌کشی را در کارنامه خود داشتند بار دیگر با منفجر کردن یک اتوبوس که حامل مردم عادی در شیراز بود، دو کودک را به شهادت رسانده و عده‌ای دیگر را به شدت مجروح کردند.

روزنامه کیهان در ۲۶ مهرماه طی گزارشی درباره این جنایت منافقین نوشت: «اتوبوس خط یک شرکت واحد شیراز هنگامی که در روز عید غدیر، مقارن ساعت ۴ بعد از ظهر با بیش از ۳۰ مسافر از پل الله‌وردی خان به سمت میدان شهدا در حرکت بود، در میدان جمهوری اسلامی توسط دو دختر منافق سرنشین اتوبوس به آتش کشیده شد. در جریان این آتش‌سوزی بیش از ۱۵ مسافر اتوبوس مجروح شدند و دو کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند. یکی از شهدا به نام لیلا نوربخش بود و از شهید دیگر تنها قطعه ذغالی به جا مانده است.»[۳]

روزنامه اطلاعات به نقل از راننده اتوبوس که شاهد این جنایت بود نوشت: «من اتوبوس را در کنار خیابان نگه داشته بودم که دو نفر دختر در لحظات اولیه از اتوبوس پیاده شدند و شیئی را به وسط اتوبوس انداختند که بر اثر انفجار آن چند زن و بچه که قادر به خارج شدن از اتوبوس نبودند دچار آتش‌سوزی شدند.»[۴]

روزنامه جمهوری اسلامی نیز ذیل گزارشی با عنوان "عیدی منافقین به خلق ایران" درباره این جنایت منافقین در شیراز نوشت: «بار دیگر منافقین رسوا شده و شکست خورده، دست جنایتکارشان به خون خلق مستضعف و خداجوی میهنمان آغشته شد و در روز با شکوه عید غدیر، با آتش نفاقشان یک اتوبوس شرکت واحد شیراز را آتش زده و بیش از ۳۰ سرنشین بی‌گناه و مستضعف را مجروح و مصدوم نمودند.»

این گزارش در ادامه به واکنش مردم شیراز به این جنایت اشاره کرده و افزوده بود: «بلافاصله پس از این حادثه، مردم مسلمان و متعهد شیراز در محل حضور یافته و با شعارهای "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر منافقین" از مقامات مسئول خواستار قصاص این قبیل جنایتکاران دد صفت شدند.»[۵]

این قبیل اقدامات و ترورهای کور از سوی واحدهای ترور سازمان اغلب با هدف ترساندن مردم و مطرح کردن نام سازمان در تیتر اخبار صورت می‌گرفت.

پی‌نوشت‌ها:

 -۱عملیات مهندسی، تهران: موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص ۲۰۱

۲- تبار ترور، تهران: موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص ۲۴۳

۳- روزنامه کیهان، ۲۶ مهر ۱۳۶۰، ص ۲

۴- روزنامه اطلاعات، ۲۶ مهر ۱۳۶۰، ص ۲

۵- روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۶ مهر ۱۳۶۰، ص ۴

برچسب ها:  کودک‌کشی به سبک منافقین/ واکنش مردم به جنایت منافقین در سال ۱۳۶۰ کودک‌کشی به سبک منافقین مجاهدین خلق منافقین جلاد

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از افزوده‌شدن یک مسیر اتوبوس به مسیرهای درون‌شهری برای تأمین رفاه شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمدباقر سلطانی با اشاره به بازدید محسن تویسرکانی شهردار کرمان، از مرکز نابینایان «نگاه آفتاب مهر» واقع در بلوار هزار و وعده وی برای حل مشکل ایاب و ذهاب نابینایان به این مرکز، اظهار کرد: مسیر اتوبوس بلوار هزار در شهرک شهید مطهری به مسیرهای حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شد.

وی به ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌منظور جلب رضایت شهروندان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، اشاره کرد و افزود: اهالی شهرک شهید مطهری و بلوار هزار، درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد مسیر اتوبوس درون‌شهری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارسال کردند که پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز و برنامه‌ریزی لازم، توانستیم این مسیر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: درخواست‌های دیگری از برخی محله‌ها رسیده که در حال بررسی آن‌ها هستیم و پس از کارشناسی و با توجه به امکانات و مقدورات سازمان، برای راه‌اندازی مسیر اتوبوس برای ساکنان این محله‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 746074

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی اصفهانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم و عملیات «وعده صادق»+ عکس و فیلم
  • صهیونیست‌ها از منافقین درخواست کمک کردند!
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس در یزد / ۱۳ نفر مصدوم شدند