Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک‌تایمز تصاویری منتشر کرده که نشان می دهد یکی از ۱۵ مردی که به ترکیه رفتند و از سوی منابع ترکیه ای تیم قتل خاشقچی بوده اند بارها همراه و احتمالا یکی از گاردهای بن سلمان بوده است.

به گزارش شفقنا، انتشار این تصاویر روایت محمد بن سلمان که گفته است هیچ اطلاعی از قتل خاشقجی نداشته است را بیش از پیش زیر سوال می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز روز چهارشنبه نوشت: در صورتی که اطلاعات مقامات ترکیه درباره ورود ۱۵ سعودی به استانبول در روز ناپدید شدن خاشقجی و دست داشتن آنها در قتل وی صحت داشته باشد، این موضوع باعث می شود ولیعهد عربستان مستقیما در این قضیه دست داشته باشد و تبرئه وی از این ماجرا دشوار خواهد بود.

این روزنامه نوشت: این موضوع روایت مربوط به دست داشتن خودسرها در قتل خاشقجی بدون اطلاع مقامات سعودی را که ترامپ و عربستان به دنبال ترویج آن هستند، تضعیف می کند.

نیویورک تایمز فاش کرد که اطلاعاتی درباره افراد مظنون به قتل خاشقجی جمع آوردی کرده است که ارتباط آنها با بن سلمان را نشان می دهد.

به نقل از این روزنامه آمریکایی، برخی از این افراد، افسران امنیتی و نیروهای اطلاعاتی و کارکنان دولت عربستان هستند و ۹ نفر از آنها نیز در سرویس های امنیتی عربستان، ارتش و دولت سعودی کار می کنند.

براساس نوشته نیویورک تایمز، «ماهر عبدالعزیز مترب» از افراد مظنون در این جنایت، یک دیپلماتیک در سفارت عربستان در لندن بود و بارها با بن سلمان مسافرت کرده است و شاید هم از گارد حفاظتی ویژه وی بوده باشد.وی همچنین در سفر اخیر بن سلمان به آمریکا همراه وی بوده و در پاریس و مادرید نیز او را همراهی می کرده است.

این روزنامه درباره «محمد الحساوی» از دیگر مظنونان به قتل خاشقجی آورده است: یک فرانسوی که با خاندان حاکم عربستان همکاری می کند او را می شناسد و گفته است که وی عضو تیم امنیتی است که همواره با بن سلمان مسافرت می کند.

نیویورک تایمز در ادامه آورده است: گزارش های خبری در عربستان پیش از این آورده اند که «ثائر غالب الحربی» از دیگر مظنونان به قتل روزنامه نگار سعودی، سال گذشته به دلیل شجاعت در دفاع از کاخ سلطنتی در جده به درجه سرهنگ دومی ارتقا یافته و «محمد سعد الزهرانی» دیگر مظنون در این پرونده نیز عضو گارد سلطنتی عربستان است.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست نیز در این باره نوشته است که مقامات ترکیه کپی پاسپورت های هفت نفر را که جزو این تیم سعودی ترور خاشقجی بوده اند، در اختیاز این روزنامه قرار داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند

به گزارش ورزش سه، صندوق سرمایه گذاری عمومی در سال 2023 از باشگاه‌های لیگ روشن برای جذب گروهی از مهم‌ترین بازیکنان بین‌المللی مثل کریستیانو رونالدو، نیمار، کریم بنزما فرانسوی و ... حمایت کرد.

یک منبع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد که کمیته جذب بازیکن در لیگ حرفه‌ای عربستان در دوره اخیر جلساتی را با باشگاه‌ها برگزار کرده است تا بازیکنانی را که می‌خواهند در فصل نقل و انتقالات تابستانی به فوتبال این کشور منتقل شوند، مشخص کند.

این منبع در ادامه گفت پیش بینی می‌شود هفته آینده جلسه دیگری بین کمیته و باشگاه‌ها برگزار شود. برنامه برای حضور بازیکنان بزرگ بین‌المللی در راستای برنامه‌ توسعه مسابقات فوتبال در عربستان سعودی است تا لیگ این کشور به یکی از 10 لیگ مهم جهان تبدیل شود.

اما صندوق سرمایه‌گذاری عربستان بر چه اساسی از باشگاه‌ها حمایت می‌کند؟ این منبع اشاره کرد که حمایت‌های صندوق از باشگاه‌ها با توجه به جایگاه آنها در جدول لیگ عربستان صورت می‌گیرد.

در واقع باشگاه‌هایی که موقعیت‌های بالاتری دارند (به عنوان مثال الهلال و النصر در فصل جاری)، ممکن است حمایت بیشتری دریافت کنند، و تیم مقابل تیم‌هایی که در رده‌های پایین‌تر هستند، حمایت کمتری داشته باشند.

این استاندارد به منظور ایجاد انگیزه در باشگاه‌ها برای ارائه بهترین سطوح و دستیابی به نتایج بهتر است که باعث افزایش قدرت و جذابیت مسابقات لیگ عربستان می‌شود.

انمار الحائلی، رئیس باشگاه الاتحاد، اخیراً در اظهارات تلویزیونی تایید کرد که حمایتی که از باشگاه‌ها انجام می‌شود، به یک اندازه نیست. من اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم، اما باید جزئیات بیشتری در این زمینه به ما ارائه شود.

وی همچنین گفت: باید جدولی ارائه شود که نشان دهد هر باشگاه چه چیزی دریافت می‌کند، چون ممکن است خطایی رخ بدهد و از برخی باشگاه‌ها بیشتر از سایر باشگاه‌ها حمایت شود.

دیگر خبرها

  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد