Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر یک امر اجتماعی است که به تنهایی در حیطه مسئولیت وزارت بهداشت نمی گنجد و نیازمند همکاری بین بخشی است.

 به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا دارابی در مراسم افتتاح  نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات مصرف مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در بخش درمان مبتلایان به اعتیاد تاکنون فعالیتها و اقدامات خوبی انجام شده اما باید اذعان کرد در حوزه پژوهش و آموزش موفقیت چندانی نداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدرضا دارابی افزود: تلاش می شود در چارچوب فعالیت نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اختلالات مصرف مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور، در زمینه اپیدمیولوژی، پاتولوژی و درمان مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گیرد.

*تعداد معتادان تزریقی در کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است

رییس اداره پیشگیری و آسیب مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیزگفت: به دنبال اقدامات انجام شده طی سالهای گذشته تعداد معتادان تزریقی از ۶۸ به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر سید ابراهیم قدوسی افزود: هم اکنون ۱۰۵ مرکز گذری DIC برای کاهش آسیب مواد مخدر در کشور فعال است و ۱۷۰ تیم سیار در کشور نیز ارائه خدمات بهداشتی به معتادان پرخطر را بر عهده دارند.

وی تعداد مراکز گذری فعال در استان خراسان رضوی را ۶ مرکز عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از سه مرکز اجرای طرح آزمایشی 'موبایل سنتر' ویژه خدمات رسانی سیار به معتادان پرخطر در کشور است.

*تولید دانش در حوزه اعتیاد و آسیبهای اجتماعی را جزو اولویتهای ستاد مبارزه با مواد مخدر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری نیز در حاشیه  این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شش مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مقابله با مواد مخدر و رفتارهای اعتیادآور هم اینک در سطح کشور فعالیت دارند.

پرویز افشار افزود: این مراکز در دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و دانشگاه توانبخشی بهزیستی و دانشگاههای علوم پزشکی کرمان، زاهدان و مشهد دایر شده اند.

وی ادامه داد: نخستین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی مبارزه با مواد مخدر۱۰ سال پیش در تهران تاسیس شد و آخرین آن که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تولید دانش در حوزه اعتیاد و آسیبهای اجتماعی را جزو اولویتهای این ستاد اعلام و بیان کرد: مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در حوزه اعتیاد در همین راستا فعالیت می کنند.

وی گفت: هم اینک سهم ایران در تولید دانش مقابله با مواد مخدر با وجود کمبودهای بودجه ای اعم از پیشگیری، درمان و مطالعات اپیدمیولوژی قابل توجه می باشد و بر این اساس انتقال دانش موجود در ایران به کشورهای همسایه یکی از اهداف است.

افشار همچنین به برنامه های کاهش آسیب در حوزه انتقال ویروس اچ. آی. وی عامل بیماری ایدز اشاره و بیان کرد: خطر انتقال این ویروس از طریق اعتیاد تزریقی در ایران کاهش یافته اما موج انتقال از طریق رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در حال افزایش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع:وبدا
    پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند

سرهنگ عبدالرضا خجسته گفت: شب گذشته مرد جوانی به علت مسمومیت شدید ناشی از مواد مخدر به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد منتقل و موضوع از طریق عوامل انتظامی به مرکز ۱۱۰ گزارش شد.

وی اضافه کرد: با حضور ماموران کلانتری امام رضا(ع) در بیمارستان مشخص شد، جوانی ۲۵ ساله که از یکی از استان های جنوب شرق کشور قصد انتقال مواد مخدر به روش بلعی به شهر مشهد را داشت، به علت بازشدن بسته های مواد مخدر دچار مسمویت شدید شده بود.

فرمانده انتظامی ثامن ادامه داد: مرد جوان پس از انتقال به اتاق عمل با تلاش کادر درمان از مرگ حتمی نجات یافت و ۱۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از معده‌اش خارج شد.

خجسته بیان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد و متهم تا بهبودی در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر نظر پلیس بستری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را روانه بیمارستان کرد
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر