Web Analytics Made Easy - Statcounter

کادر وابسته به بخش تعمیرات مهندسی در آستان مطهر عباسی اقدامات لازم برای نصب پل عابر پیاده موقتی جهت عبور و مرور زائران اربعین حضرت امام حسین (علیه السّلام) را تکمیل کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از افکارنیوز، هر ساله پیش از ازدحام و افزایش انبوه زائران ارجمندی که برای زیارت حرم‌های مطهر حضرت امام حسین (علیه السّلام) و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل عباس (علیه السّلام) راهی کربلاء می‌شوند، پل عابر پیاده موقتی برای تسهیل در عبور و مرور زائران ساخته می‌شود تا خللی در حرکت هیأت‌های عزاداریکه وارد صحن مطهر عباسی از طرف جنوب غربی از مقابل درب‌های حضرت امام حسن و حضرت امام حسین (علیهما السّلام) می‌شوند، ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

  پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد سوگواره علمدار کربلا ارزانی پیاده روی اربعین اربعین حسینی اربعین اردبیل وزیر ارشاد اربعین کربلای معلی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در سالروز شهادم ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت جای جای لرستان در غرق در عزا و ماتم است.

برخی بیست و پنجم شوال و برخی نیمه رجب را روایت کرده اند، اما روایت بیست و پنجم شوال مشهور تر است. در دوران امامت امام صادق (ع)، به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف در گرفت.  این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند.
ابان بن تغلب گزارش کرده است که مردم در مسجد از او سؤالات فقهی شان را می پرسیدند. امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، روایات فراوانی در زمینه های گوناگونِ فقه، کلام و...بیان کرد.
به گفته ابن حَجَر هیتمی، مردم از او دانش های فراوان نقل می کردند و آوازه او به همه جا رسیده بود.
حضرت صادق تا سن ۱۲ سالگی معاصر جد گرامیش حضرت سجاد بود و مسلما تربیت اولیه او تحت نظر آن بزرگوار صورت گرفته و امام (ع) از خرمن دانش جدش خوشه چینی کرده است.
حضرت امام صادق (علیه السلام) در بیست و پنجم شوال سال ۱۴۸ هـ ق در حالى که ۶۵ سال از عمر مبارک آن حضرت گذشته بود به دستور منصور عباسى به وسیله انگور زهرآلود مسموم شد و به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموى خود امام مجتبى (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان