Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@21:20:50 GMT

چند درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی توافقی است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۱۱۴

چند درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی توافقی است؟

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۶۶ درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی به صورت توافقی انجام می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف اظهار کرد: بیش از ۶۶ درصد طلاق‌ها در استان به صورت  توافقی و ۳۴ درصد طلاق‌ها یک طرفه انجام می‌شود. در بین طلاق‌های یک طرفه کمترین میزان طلاق به درخواست زوج است.

وی در خصوص مهمترین دلایل طلاق در خراسان رضوی گفت: طلاق یک پدیده چند عاملی است و به هیچ عنوان نمی‌توان یک عامل را برای آن مشخص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل عدم مهارت زندگی خانوادگی و همچنین عدم مسئولیت‌پذیری افراد شاید مهمترین دلایلی باشد که بتوان برای طلاق ذکر کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: گرچه عواملی همچون اعتیاد و عدم اشتغال هم نقش موثری در طلاق دارند اما پدیده طلاق معمولا تک عاملی نیست و مواردی وجود ندارد که به دلیل فقط یک عامل طلاق گرفته شود. تجمع  دو یا چند عامل باعث می‌شود خانواده در معرض از هم پاشیدگی قرار بگیرد.

پوریوسف در خصوص طرح کاهش طلاق بهزستی استان تصریح کرد: در اصل باید تمام افراد جلسات مشاوره مددکاری، مشاوره حقوقی و مشاوره مذهبی قبل از طلاق را بگذرانند اما روند طرح مشاوره و سامانه طلاق  این اجازه را می‌دهد که همکاران ما در برخی موارد بدون گذراندن جلسات مشاوره اجازه طلاق را صادر کنند.

به این دلیل که تاخیر طلاق در برخی موارد ممکن است آسیب‌زا باشد و باعث خشونت شود مددکار چاره ای جز این ندارد که  هرچه زودتر با درخواست طلاق موافقت کند. برای حدود ۱۰ درصد متقاضیان، بدون  گذراندن مراحل مشاوره، اجازه طلاق صادر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد:همچنین برای تعداد بسیاری از افراد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و تشخیص مددکار این است که  هزینه  مشاوره‌ها را نمی‌توانند پرداخت کنند، مشاوره‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود. مرکز مشاوره دولتی هم داریم که افراد بی بضاعت را به آنجا می فرستیم تا با هزینه اندک این کار انجام شود.

پوریوسف در خصوص ایرادی که حقوقدانان به طرح کاهش طلاق بهزیستی گرفته‌اند و گفته‌اند مشاوره قبل از طلاق در قانون فقط برای طلاق‌های توافقی است، بیان کرد: اجرای اسن طرح با کمک دادگستری انجام شده است و به دنبال اینکه نتایج خوبی در طرح طلاق توافقی داشتیم با دستور مقام قضایی و رییس کل دادگستری استان تصمیم بر این شد در سایر انواع طلاق هم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در شش ماه دوم سال ۹۶، سایر دعاوی خانواده را هم در بستر مشاوره قرار دادیم حدود ۸ ماه می شود این طرح در حال اجراست. کلیه دعاوی نفقه و تمکین قبل از اینکه به دادگاه خانواده بروند در مرکز کلینیک مددکاری انجام می‌شود. در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد دعاوی نفقه و تمکین هم به سازش منجر می‌شود و نیاز به طرح دعوا در محاکم قضایی نیست.

منبع :ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طلاق مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی