Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، رقابت‌های جهانی کشتی آزاد از روز شنبه به میزبانی بوداپست پایتخت مجارستان آغاز می شود و عنوان‌داران جهان و المپیک در این رویداد مهم با یکدیگر سرشاخ خواهند شد.

بدون شک یکی از مهمترین دیدارهای این دوره از رقابت‌ها که علاقمندان زیادی دارد و بسیاری از مردم ایران برای آغاز آن لحظه‌شماری می‌کنند،مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی در وزن 86 کیلوگرم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در جریان رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه مقابل تیلور در مقابل دیدگان هزاران تماشاگر ایرانی حاضر در سالن شکست خورد، شکستی که هر چند مانع قهرمانی ایران در دیدار فینال برابر آمریکا نشد اما شادی زائدالوصف آمریکایی‌ها در رختکن پس از کسب این پیروزی با ارزش، نشان از اهمیت بالای این برد برای کاروان کشتی آمریکا داشت. البته یزدانی در آن مسابقات به شدت بیمار بود و در شرایط عادی روی تشک نرفت.

اما دیوید تیلور کشتی گیر 28 ساله آمریکایی که طی یک ماه اخیر بارها با انتشار پست در صفحات مجازی برای یزدانی و سایر رقبایش در رقابت‌های جهانی خط و نشان کشیده، انگیزه بسیار زیادی دارد تا در نخستین تجربه خود در این رقابت‌ها با شکست تمامی رقبا و در راس آن‌ها حسن یزدانی، مدال طلای جهان را از آن خود کند.

کری‌خوانی‌های تیلور طی روزهای اخیر تا جایی بود که کاربران ایرانی با هجوم به صفحه وی در اینستاگرام، تاکید کردند مبارزه وی برابر حسن یزدانی در رقابت‌های جهانی حاصلی جز شکست نخواهد داشت، موضوعی که حتی باعث گلایه این کشتی‌گیر آمریکایی شد و در مصاحبه‌ای عنوان کرد"تماشاگران ایرانی در زیر هر پست من در صفحات مجازی می‌نویسند"یزدانی پادشاه" و مدام قدرت وی را به من یادآوری می‌کنند اما همه چیز بر روی تشک مبارزه مشخص خواهد شد."

تیلور کشتی‌گیری جنگنده با دستانی پرقدرت بر روی تشک مبارزه است که براحتی برابر حریفان تسلیم نمی‌شود و همین جسارت و جنگندگی او بود که تنها شکست حسن یزدانی طی 2 سال اخیر در جام جهانی کرمانشاه را رقم زد، شکستی که باعث شد یزدانی از شدت ناراحتی از خیر حضور بر روی سکو و بالا بردن جام قهرمانی ایران بگذرد و سالن مسابقات را ترک کند.

این کشتی گیر آمریکایی در سال 2018 در تمامی رویدادهایی که حضور داشته موفق به شکست تمامی رقبایش شده است، قهرمانی در جام‌های یاریگین روسیه، جام جهانی، پان‌آمریکن و جام یاشاردوغو نتایج تیلور در سال جاری میلادی بوده و اینبار با آمادگی و انگیزه بالا بدنبال شکست بزرگان کشتی جهان و ایستادن بر سکوی نخست است.

اما در سوی دیگر حسن یزدانی قرار دارد که نام او لرزه بر اندام تمامی حریفان می‌اندازد. یزدانی با کسب مدال‌های طلای جهان و المپیک و بازی های آسیایی نشان داده به چیزی جز پیروزی آن‌هم در همان دقایق نخست مبارزه فکر نمی‌کند. یزدانی در دوره قبل رقابت‌های جهانی نیز منجی تیم ایران بود و در جاییکه تمامی آزادکاران ایران در پاریس حذف شدند، او بود که مقتدرانه بر سکوی نخست جهان ایستاد.

یزدانی اینبار نیز مثل همیشه آماده و سرحال است تا با جادو بر روی تشک بوداپست شعبده‌باز آمریکایی را سحر کند و انتقام شکست در جام جهانی ایران را از او و کشتی آمریکا بگیرد، مبارزه‌ای که علاقمندان به کشتی در سراسر جهان برای دیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند و اتحادیه جهانی کشتی نیز آن را یکی از حساس‌ترین مبارزات این رقابت‌ها نامیده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کشتی آزاد پایتخت جهان المپیک مردم ایران وزن جام جهانی ایران شادی کشتی بازی پارس آمریکایی انتقام بوداپست پارس نیوز حسن یزدانی شعبده باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن مونیخ - آرسنال؛ وقت انتقام

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیگر دیدار حساس امشب را تیم‌های ناکام این فصل برگزار خواهند کرد؛ بایرن و آرسنال. بایرن‌مونیخ در فاصله ۵‌هفته مانده به پایان لیگ و پس از ۱۱‌دوره قهرمانی پیاپی، بوندس‌لیگا را به بایر لورکوزن واگذار کرد و آرسنال با شکست ۲بر صفر برابر استون‌ویلا، ۲‌امتیاز از منچسترسیتی عقب افتاد. با توجه به ۲‌دیدار هفته آینده مقابل ولوز و چلسی احتمالا باید آرسنال را از کورس رقابت قهرمانی لیگ برتر خط زد، مگر آنکه منچسترسیتی امشب به‌دست رئال‌مادرید از لیگ قهرمانان حذف شود و این شکست بر روحیه آنها برای ادامه لیگ داخلی تأثیر بگذارد. آرسنال که در ۳‌رویارویی آخر هر بار ۵ بر یک به مونیخ باخته بود، این‌بار در لندن یک‌تساوی ۲-۲ از این تیم گرفت و حالا می‌خواهد پس از ۱۴‌سال رنگ نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را ببیند.

داور این دیدار دنی ماکلی است که برای بایرن خوش‌یمن است و باواریایی‌ها با این داور هلندی ۴‌بازی قبلی را مقابل بارسلونا، سلتیک، سالزبورگ و المپیاکوس برده‌اند؛ بارسلونا (۲بر صفر/ ۲۰۲۲)، سالزبورگ (۶ بر ۲/ ۲۰۲۰)، المپیاکوس ( ۳ بر ۲/ ۲۰۱۹) و سلتیک (۲ بر یک/ ۲۰۱۷).

از سال ۲۰۱۶ هر تیمی موفق به حذف پورتو از لیگ قهرمانان اروپا شده به فینال این رقابت‌ها صعود کرده است. آرسنال در دور قبلی و در ضربات پنالتی پورتو را حذف کرد. توپچی‌ها پس از ۱۴‌سال به یک‌چهارم رسیده و به ۷‌حذف متوالی از مرحله یک‌هشتم پایان داده بودند.

هری‌کین در ۲۰‌مسابقه ۱۵‌بار به آرسنال گل زده که ۱۴‌تا با پیراهن تاتنهام و ۶‌گل در ورزشگاه امارات بوده. این بازیکن فقط روبه‌روی لسترسیتی‌(۱۹) و اورتون‌(۱۶) عملکرد بهتری داشته. او می‌تواند چهارمین بازیکنی باشد که در هر دو بازی حذفی لیگ قهرمانان مقابل آرسنال موفق به گلزنی می‌شود؛ مسی (۱۶-۲۰۱۵)، لواندوفسکی از بایرن و آرین روبن‌(هر دو فصل ۱۷-۲۰۱۶).

۳‌شکست از ۴‌شکست سنگین آرسنال در رقابت‌های اروپایی مقابل بایرن (همه با نتیجه ۵بر یک) بوده که آخرین آن به ‌ماه مارس ۲۰۱۷ برمی‌گردد.

آرسنال ناکام‌ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. آنها ۱۸۶‌بار در این رقابت‌ها به میدان رفته و دست‌شان از جام کوتاه مانده است. پاری‌سن‌ژرمن با ۱۴۶‌بازی (تا پیش از بازی دیشب مقابل بارسا) بدون لمس جام، دومین تیم ناکام پس از ‌آرسنال است و پس از آن تیم‌های لیون‌(۱۳۶‌بازی)، بنفیکا(۱۳۲)، المپیاکوس‌(۱۲۸)، اتلتیکومادرید(۱۲۷)، گالاتاسرای(۱۲۲)، دیناموکی‌یف(۱۲۲)، شاختار دونتسک‌(۱۱۸) و آیندهوون(۱۱۸بازی) در رده‌های بعدی قرار دارند.

بایرن و آرسنال برای پنجمین‌بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند. همواره بایرن از این قرعه بالا آمده.

بایرن مونیخ در ۶‌بازی از ۸بازی قبلی که در بازی رفت خارج از خانه یک دیدار حذفی لیگ قهرمانان اروپا مساوی کرده بود، به دور بعدی راه یافته و تنها در برابر میلان در مرحله یک‌چهارم‌نهایی فصل ۰۷-۲۰۰۶ و لیورپول در بازی برگشت فصل ۱۹-۲۰۱۸ شکست خورد و حذف شد که هم میلان هم لیورپول در ادامه قهرمان شدند.

آرسنال تنها یک برد و یک مساوی در برابر ۴شکست در زمین بایرن را تجربه کرده.

بایرن برای سیزدهمین‌بار به‌دنبال راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست، درحالی‌که آرسنال پیش از این فقط ۲‌بار موفق به انجام این کار شده است. از زمانی که توپچی‌ها برای آخرین بار در فصل‌۰۹-۲۰۰۸ به نیمه‌نهایی رسیدند، غول‌های بوندس‌لیگا در ۸‌دوره جداگانه به این مرحله راه یافته‌اند.

توماس توخل قبلا با پاریس و چلسی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده و می‌تواند برای سومین‌بار با تیم‌های مختلف این مرحله را ببیند. گواردیولا هم نتوانسته چنین کاری انجام دهد. تنها مورینیو با ۴‌تیم مختلف شامل پورتو، اینتر، چلسی و رئال‌مادرید در نیمه‌نهایی حاضر بوده.

پس از پیروزی ۲بر یک مقابل بارسلونا در مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل‌۱۱-۲۰۱۰، بدون برد در هر یک از ۹‌بازی حذفی آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا (۲‌تساوی و ۷‌شکست) باقی مانده است.

کد خبر 845155 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیگ قهرمانان اروپا تیم بایرن مونیخ

دیگر خبرها

  • رزرو بلیت پاریس برای ۴ کشتی‌گیر و ابهام در ۵۷ و ۸۶ کیلو
  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • قطعی شدن حضور آذرپیرا در المپیک/ مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس؟
  • چهارمین سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ به یونس امامی رسید
  • اسنوکر قهرمانی جهان| صعود وفایی به یک‌هشتم نهایی با شکست حریف ۱۷ ساله
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوی تیم ملی مشخص شد
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • صعود وفایی به یک هشتم قهرمانی جهان با شکست حریف ۱۷ ساله
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ وقت انتقام