Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: محمود بازاری با اشاره به سیاست‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم، رفع مشکل صنایع لبنی را مستلزم اعلام آمار دقیق میزان تولید شیر خام دانست.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن بیان این نکته گفت: با ارائه آمار دقیق از میزان تولید شیر خام امکان برنامه‌ریزی برای تامین نیاز داخلی ، صادرات و در صورت لزوم واردات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاری در ادامه با تشریح سیاست‌های دولت در رابطه با واردات و صادرات در کشور افزود: وزارت صمت هیچ‌گاه مدافع واردات نبوده و در شرایطی که کمبودی در بازار Store مواد اولیه وجود نداشته باشد و صنایع با تکیه بر مواد اولیه داخلی به فعالیت خود ادامه دهند نیازی به واردات نیست،‌اما در شرایطی که تنظیم بازار داخلی دچار مشکل شده و مواد اولیه صنایع تولیدکننده با کمبود مواجه شده باشد ناگزیر به طرح بحث ورود موقت برای تامین مواد اولیه خواهد بود.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه اظهارکرد: در حال حاضر به منظور تنظیم بازار داخلی وجبران کمبود مواد اولیه صنایع لبنی در بازارهای داخلی کشور برخی معتقدند ورود موقت شیرخشک صنعتی می‌تواند این امر را تسهیل کند. و در واقع با ورود موقت این محصول و تبدیل آن به فرآورده‌های لبنی می‌توان این محصولات را دوباره به چرخه صادرات بازگرداند. علاوه بر این ورود موقت شیرخشک صنعتی که منجر به صادرات شود می‌تواند موجب حفظ بازارهای صادراتی کشور شود و همچنین قیمت مواد اولیه صنایع لبنی را به تعادل برساند.

وی در ادامه صادرات را در شرایط فعلی کشور لازم دانست و توضیح داد: ارزآوری در شرایط فعلی کشور اصل مسلم است که در تنظیم سیاست‌ها لازم است به آن توجه کرد. با این حال در برخی موارد صادرات به نفع صنایع داخلی و بازار نبوده و لازم است در این مورد سیاست‌های متفاوتی اتخاذ شود. ممنوعیت و محدودیت در صادرات شیرخشک نیز در راستای تنظیم بازار و تامین نیاز داخلی کشور انجام شده‌است چراکه در صورت آزاد بودن صادرات بعد از ممنوعیت واردات این محصول، شاهد افزایش قیمت بودیم و به همین علت ممنوعیت و یا محدودیت در صادرات این محصول به تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت آن کمک کرده‌است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران برنامه‌ریزی درباره واردات و صادرات محصولات در کشور را مستلزم ارائه آمار دقیق و رسمی از تولید دانست و گفت: با این حال ارائه آمار دقیق در این زمینه بسیاری از اختلافاتی که در این حوزه به وجود آمده را مرتفع خواهد کرد. چراکه لازم است بنگاه‌های تولیدکننده و صادرکننده از میزان مواد اولیه‌ای که در 6ماه پیش رو در اختیار دارند اطلاع دقیق داشته تا بتوانند در این زمینه با برنامه‌ریزی مواد اولیه خود را تامین کنند.

او همچنین ضمن اشاره به نگرانی دامداران و صنایع لبنی اضافه کرد: نگرانی دامداران، صنایع لبنی وصادرکنندگان هرکدام در جایگاه حقوق صنفی آنهاست و قابل بررسی است. با این حال ارائه آمار دقیق در رابطه با موجودی شیر خام در کشور می‌تواند این نگرانی‌ها را تا حد زیادی مرتفع کرد. بنابراین لازم است سیاست‌گذاری‌ها به نحوی باشد که حقوق مردم، تولیدکننده مواد اولیه و صادرکننده حفظ شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراض شدید دادستان کل کشور به حضور زنان در استادیوم آزادی / گلایه داریم عکس دردناک از لاشه توله پلنگ در بین ضایعات سد آبی جزییات جالب فروختن پل لندن و انتقال آن به خاک امریکا! + تصاویر باورنکردنی مادربزرگ نوه 20 ماهه اش را در فر گاز سوخاری کرد ! +عکس اتوبوس از روی مرد تهرانی رد شد +عکس ناراحت کننده دلخراش ترین سرقت در آبادان / قابلمه غذای یک خانواده دزدیده شد اسیدپاشی وحشتناک به پزشک تهرانی در اتوبان امام علی! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جسیکا در سوئد نمی دانست دختری ایرانی است! / سرنوشت دختری رهاشده در تهران! + عکس او در کودکی بوسه عاشقانه زوج نابینا جلوی دوربین! +تصاویر زن جوان که 23 روز مرده بود زنده شد! + جزییات باورنکردنی ازدواج یکساعته فقط در روز ! غذای ملی کدام کشور کله پاچه است؟ درمان هولناک ترین بیماری با سرکه سیب شکایت عجیب مرد تهرانی از یک جسد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازار Store شیر وزارت صنعت معدن و تجارت تولید صادرات مردم عکس مرد قتل روزنامه عربستان ترکیه اینستاگرام جنایت جسد زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد