Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@18:59:04 GMT

عرضه 760 میلیارد تومان سهام و شرکت دولتی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۵۱۷

پول‌نیوز - مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری‌های آبان ماه شامل ۱۰ بنگاه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در مزایده و سه شرکت با ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان از طریق بورس و فرابورس است.
به گزارش گروه بورس پول‌نیوز، سید جعفر سبحانی با اشاره به عرضه 760میلیارد تومان سهام و شرکت دولتی در اوایل آبان ماه در سازمان خصوصی سازی بیان کرد: «سردخانه شهید حقانی بندرعباس» با قیمت پایه ۱۳۶ میلیارد تومان عرضه می‌شود که در این مزایده خریدار باید ۲۵ درصد را به صورت نقد و بقیه را در اقساط سه ساله پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی «سیلوی ارومیه»، «سیلوی مهاباد» و «سیلوی قدیم کرمانشاه» به ترتیب با قیمت پایه ۲۵، ۱۷.۵ و ۲۰ میلیارد تومان دیگر بنگاه‌هایی هستند که هفتم آبان ماه روی میز فروش خواهند بود و خریداران باید ۱۵ درصد را به صورت نقد و بقیه آن را در اقساط ۶ ساله بپردازند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: انبار‌های «سلماس آذربایجان غربی»، «بروجن»، «سراوان سیستان و بلوچستان» و «خاش» چهار انباری هستند که به ترتیب با قیمت‌های هفت، ۵۲، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۲.۵ میلیارد تومان با حصه نقدی ۲۵ درصد و اقساط سه ساله به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سبحانی گفت: «ساختمان اداری و انبار ابرکوه» در استان یزد با قیمت پایه ۵۰۰ میلیون تومان نیز در میز واگذاری قرار دارد که خریدار باید ۲۵ درصد آن نقد و بقیه مبلغ را در اقساط سه ساله بپردازد.

وی تاکید کرد: شرکت مادر تخصصی ۹ بنگاهی که در نوبت واگذاری قرار دارند، شرکت بازرگانی دولتی است.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: ۲ قطعه زمین در شهرستان ساری که شرکت مادر تخصصی آن پشتیبانی امور دامی کشور است، با قیمت پایه ۲ میلیارد تومان و تمام آن به صورت نقدی واگذار می‌شود.

سبحانی در ادامه از واگذاری سه بنگاه در بورس و فرابورس به ارزش 550 میلیارد تومان خبر داد وافزود: «شرکت حفاری شمال» که سهم قابل عرضه 5 درصد مجموع سهم باقی مانده دولت است با قیمت پایه حدود 100میلیارد تومان واگذار می‌شود که ۳۰ درصد آن نقد و بقیه در اقساط ۲ ساله است.

به گفته وی «شرکت فولاد اکسین خوزستان» با قیمت پایه 300میلیارد تومان، ۲۰ درصد نقد و بقیه در اقساط چهارساله نیز واگذار می‌شود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی یادآور شد: واگذاری ۴۵ درصد «شرکت نورد و لوله اهواز» به شکل وکالتی از طریق فرابورس برگزار می‌شود.

سبحانی تصریح کرد: قیمت پایه شرکت نورد و لوله اهواز ۱۴۲ میلیارد تومان است که خریدار می بایست ۲۵ درصد آن را نقد و بقیه را در اقساط چهار ماهه پرداخت کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شرکت سازمان خصوصی سازی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که در هفته‌های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی متشکل از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

به نقل از ورزش سه در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت‌های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی‌شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می‌شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی‌ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی‌ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902817

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد