Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:01:58 GMT

انقلاب اسلامی الهام گرفته از عاشورای حسینی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۶۲۸

انقلاب اسلامی الهام گرفته از عاشورای حسینی است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: قیام ملت ایران علیه ظلم رژیم ستم شاهی از قیام کربلا و نهضت استکبار ستیز امام حسین(ع) الهام گرفته شده بود.

به گزارش ایرنا فاطمه فاضلی روز چهارشنبه در همایش علمی فرهنگی از اربعین حسینی تا اربعین خمینی(ره) اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بیان الگو پذیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا و نقش آفرینی زنان در شکل گیری انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: الگو پذیری از قیام و نهضت امام حسین(ع) سبب روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با گذشت چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایمان و باور به این نظام باعث ایستادگی روز افزون مردم شده است.
رابط دفتر نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی ضد ظلم است که منشا آن الهام گرفته از قیام عاشوراست.
حجت الاسلام علی فقیهی با اشاره به بیانات امام راحل در مورد نقش زن افزود: اگر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از مردان نبوده باشد کمتر نیست.
وی ادامه داد: الگو پذیری از حضرت زینب (س) و قیام عاشورا رمز پیروزی و موفقیت زن ها محسوب می شود.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: اگر امروز توانسته ایم چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن بگیریم به خاطر درس ولایت مداری و الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت ابوالفضل (س)، حضرت زینب(س) و یاران با وفای ایشان است.
دکتر لاله افتخاری به نقش زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: زنان جامعه باید درس مقاومت، صبر، ایثار، دشمن شناسی را با الگو پذیری از حضرت زینب(س) یاد بگیرند.
وی تصریح کرد: اربعین جلوه اقتدار مردمی حول محور ولایت است.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بانوانی که به اربعین مشرف می شوند باید نمادی از یک زن مومن انقلابی ایرانی باشند.
9914**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود

کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر(ع) در حرم مطهر؛ صحن جامع رضوی، ایوان شرقی باب الهادی علیه السلام افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، این کارگاه با مشارکت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف آماده‌سازی لباس برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم شیرخوارگان حسینی که در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

در این کارگاه، بانوان نیکوکار و عاشق اهل بیت (ع) با دستان پرمهر خود به دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی اقدام می‌کنند.

مردم متدین و شهیدپرور مشهد مقدس و نیز زائران آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند برای شرکت در این کارگاه و کمک به تهیه لباس برای شیرخوارگان حسینی به مکان یاد شده در تاریخ و زمان مقرر مراجعه کنند.

امید است با همت و تلاش این بانوان نیکوکار، لباس های شیرخوارگان حسینی با عشق و ارادت به اهل بیت (ع) تهیه و در اختیار خانواده‌های علاقمند قرار گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است