Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@18:48:29 GMT

سوشا: از بالا دستور دادند در تیم‌ملی نباشم!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۶۳۱

سوشا: از بالا دستور دادند در تیم‌ملی نباشم!

دروازه‌بان ایرانی تیم میوندالن می‌گوید آنهایی که زیرآبش را زده‌اند را به خدا واگذار کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، ماه‌ها از سوشا مکانی خبری نبود تا اینکه دیروز ماجرای پارگی رباط صلیبی او در لیگ نروژ همه را شوکه کرد؛ دروازه‌بان باتجربه و البته خبرساز فوتبال ایران در شرایطی این مصدومیت سخت را پشت سر خواهد گذاشت که در فاصله 4 هفته تا پایان لیگ برتر نروژ تیمش در صدرجدول قرار دارد و مدعی قهرمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو مکانی تاکنون بیشترین تعداد کلین‌شیت را ثبت کرده و امیدوار بود این روند خوب را ادامه دهد.


مکانی بعد از ماه‌ها سکوت در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره پارگی رباط صلیبی‌اش ، حاشیه‌های موجود، شایعه دلخوری‌اش از کارلوس کی‌روش و برخی موضوعات دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 


در برخورد با مهاجم تیم مصدوم شدم


دو روز پیش در تمرین تیم میوندالن سر یک صحنه با مهاجم تیم‌مان تک به تک شدم و چون تکنیک او بالا است من جا ماندم و وقتی خواستم برگردم این اتفاق افتاد. در همان لحظه اول فهمیدم که اتفاق بدی برای زانویم افتاده اما با توجه به شرایط حساس تیم به کسی نگفتم تا نگرانی پیش نیاید. ما برای قهرمانی می‌جنگیم و درست نبود آن لحظه این شوک را وارد کنم. طی دو روز گذشته درگیر ام آر آی و مسائل پزشکی بودم و خوش‌بین به اینکه اتفاق بزرگی رخ نداده باشد اما متاسفانه رباطم آسیب دیده و نیاز به جراحی دارد.

 


دوست دارم در ایران جراحی کنم، باشگاه مخالف است


در نروژ پزشکانی هستند که ورزشکاران المپیکی این کشور را جراحی می‌کنند اما با توجه به اینکه شناخت خوبی از استاد خودم دکتر سهراب کیهانی دارم، دوست دارم در ایران این جراحی را انجام دهم. با این حال باشگاه میوندالن علاقه‌مند هستند با توجه به بحث‌های تبلیغاتی و مطبوعاتی اینجا در کشور خودشان جراحی کنم. به هر حال باید ببینم طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهد.

 


به ایران برگشتم تا به جام جهانی بروم


من 3 نیم فصل برای تیم میوندالن بازی کردم. در ابتدای فصل لیگ نروژ با توجه به اینکه قبل از رقابت‌های جام جهانی بود و با صحبت‌هایی که با آقای کمالوند انجام دادم، ترجیح دادم به ایران بیایم و پیراهن صنعت نفت را بپوشم. امیدوار بودم به جام جهانی بروم اما این اتفاق رخ نداد و به نروژ برگشتم. من با میوندالن قرارداد داشتم و باید برمی‌گشتم و در ماه‌های گذشته سعی کردم با تمرکز بالا و در سکوت کارم را انجام دهم و خوشبختانه از وقتی به تیم اضافه شدم جزو مدعیان هستیم. نه اینکه به خاطر وجود من بوده باشد،‌ قطعا کار گروهی و تیمی شرایط را به اینجا رسانده است. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم در 4 هفته آینده نیز بتوانیم برای قهرمانی بجنگیم و جام را بگیریم.

 


رسانه‌های نروژ از من تمجید کردند، ایران نه


متاسفانه برخی افراد در ایران هرگز پیگیر من نشدند. در این مدت احساس می‌کنم برخی از روی عمد و یا اینکه از کسی دستور گرفته بودند، اخبار مربوط به من را پوشش ندادند. این در حالی است که اگر در رسانه‌های نروژ جست و جو کنید می‌بینید که آنها بارها نوشته‌اند تیم ما با 18 گل خورده بهترین خط دفاع را دارد و از کلین‌شیت‌هایم تمجید کرده‌اند. همین امر برای من قوت قلبی است. الان هم عیبی ندارد، این مصدومیت را به فال نیک می‌گیرم و می‌دانم آسیب دیدگی جزئی از فوتبال است.  

 


روحیه خوبی برای بازگشت دارم


هیچ فوتبالیستی دوست ندارد مصدوم شود؛ اما من اولین بازیکنی نیستم که مصدوم می‌شوم و آخرینش هم نخواهم بود. آرزو می‌کنم این مصدومیت‌ها برای هیچ فوتبالیستی پیش نیاید. در این شرایط دوست دارم با ریکاوری مناسب به شرایط خوب گذشته برگردم. روحیه خیلی خوبی هم دارم و فکر می‌کنم طی ماه‌های گذشته شرایطم خوب شود و بتوانم از نیم فصل رقابت‌های لیگ نروژ برگردم و فوتبالم را با اقتدار ادامه دهم.

 


سخت بود با پاسپورت ایرانی در نروژ بهترین باشم


اگر از ایرانی‌های مقیم نروژ سوال کنید می‌فهمید که من در این چند ماه گذشته چه کارهایی در این کشور انجام دادم. وقتی یک بازیکن ایرانی با پاسپورت آسیایی وارد اروپا می‌شود شرایط سختی دارد و اصطلاحا 5 بر صفر عقب است؛ چون شما جزو بازیکنان خارجی محسوب می‌شوی و سهمیه را پر می‌کنی. به همین خاطر اولویت باشگاه‌های اروپایی بازیکنانی ایرانی نیست. شما اگر می‌خواهی در این فضا بمانی باید شرایط خوبی داشته باشی و در تیم ملی هم خوب کار کنی. من با همه مشکلات توانستم با پاسپورت ایرانی کار بزرگی انجام بدهم. قطعا اینکه تیم ما با 18 گل خورده بهترین خط دفاع را دارد، اتفاقی نیست و نمی شود بی‌اهمیت باشد. با این حال گله‌ای از آنهایی که نگذاشتند به من توجه شود، ندارم. همین که مدیریت باشگاه و مربیان و هواداران از عملکردم رضایت دارند، خوشحال‌کننده است.

 

 

سوشا مکانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: سوشا مکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازآبولا؛ نلو وینگادا سرمربی باسابقه فوتبال پرتغال در یک گفتگو با این سایت پرتغالی ضمن تمجید از کارلوس کی روش او را یکی از بهترین دوستانش خواند و گفت: ما پازل کامل کننده هم هستیم.

در 11 کشور دنیا مربیگری کردم
وینگادا در برنامه تکامل فوتبال گفت: من در ۱۱ کشور متفاوت کار مربیگری کرده ام در باشگاه و ملی، اما مرا به دلیل کار با جوانان می‌شناسند اولین کشوری که من رفتم عربستان بود نمی‌گویم تحول، اما در آن زمان تغییرات زیادی در فوتبال این کشور دادم ما قهرمان شدیم و این دیگر برای عربستان تکرار نشد در آن زمان ایران بازیکنان بزرگی مثل علی دایی، مهدی کیا و کریم باقری را در اختیار داشت و قهرمانی در آن دوره آسان نبود.

شاهزاده دستور تعویض داد قبول نکردم و اخراج شدم
وی در مورد اخراج به دلیل سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان گفت: بله ما در جریان بازی صفر ب صفر بودیم و من سامی جابر را بیرون گذاشته بودم چرا که او در امر دفاعی اصلا به تیم کمک نمی‌کرد و در جریان بازی گفتند شاهزاده دستور داده است که او را به زمین بفرستید، اما من قبول نکردم و به هر حال ما بازی را بردیم و فردای آن روز مرا خواستند و گفتند به دلیل سرپیچی از دستور شاهزاده اخراج هستید من حق و حقوق خود را گرفتم، اما پاداش را به من ندادند ولی من آن زمان ۴۳ ساله بودم و برایم مهم نبود چرا که دوست داشتم مستقل کار کنم.

مربیگری ام در پرسپولیس پیچیده و سخت شد
وی در مورد دوران مربیگری در پرسپولیس گفت: من در ایران در شرایط خوبی نبودم آن زمان پرسپولیس دوره سختی داشت و بعد از جدایی من هم ۶ سال طول کشید تا طلبم را بگیرم و در چین هم شرایط مناسب نبود.

مورایس و مورینیو شاگردان من بودند وینگادا در مورد شاگردانش گفت: مورایس که اکنون در ایران است و مورینیو از شاگردان من بودند همچنین خوزهه پسیرو نیز از افرادی بودند که با من کار کردند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: با تبلیغ همجنس بازی ‌می خواهند نسل بشر را قطع کنند
  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • روزی که نباشم هواداران تشویقم می‌کنند/ با وجود پیروزی مقابل ذوب‌آهن مانند بازنده‌ها بودیم
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟
  • سرمربی پیشین پرسپولیس:سرپیچی از دستور شاهزاده عربستان عامل اخراجم شد
  • گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست