Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:26:48 GMT

هشدار درباره حمل دارو‌های کدئین دار به عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۷۴۹

هشدار درباره حمل دارو‌های کدئین دار به عراق

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان، نسبت به حمل دارو‌های کدئین دار از سوی زائران اربعین در کشور عراق، هشدار جدی داد.
به گزارش ایران اکونومیست، یاسر ساعدی رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان با اشاره به آمادگی هلال احمر دشت آزادگان برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی، ۱۰ پست موقت امداد و نجات از منطقه عین ۲ تا مرز چذابه برای پذیرانی و خدمات رسانی به زائران مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال وقوع بارندگی و ابتلا به بیماری زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به این که مسائل بهداشتی در عراق چندان رعایت نمی‌شود توصیه اکید می‌کنیم که تنها از آب بسته بندی شده استفاده کنند و از خوردن غذا‌های مشکوک و تردد درکنار افراد ناشناس به طور جدی پرهیز کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان اضافه کرد: عوامل امدادی هلال احمر در طول مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و در صورت نیاز از خدمات هلال احمر نظیر دارو و راهنمایی استفاده کنند.

ساعدی با اشاره جرم بودن حمل دارو‌های کدئین دار و مواد مخدر در عراق و مجازات سنگین و زندانی شدن در این کشور تصریح کرد: به زائران اربعین توصیه و تأکید می‌کنیم به هیچ عنوان دارو‌های کدئین دار و مواد مخدر با خود در طول مسیر پیاده روی اربعین در عراق حمل نکنند، زیرا دولت عراق دارو‌های کدئین دا را به عنوان مواد مخدر در نظر می‌گیرد و حمل این دارو‌ها در عراق ممنوع است و مجازات‌های سنگینی در پی دارد.

وی با بیان این که به زائران سالمند توصیه می‌کنیم که حتما فردی را با خود به عنوان همراه داشته باشند و یا به صورت کاروان به عراق سفر کنند، یادآور شد: متأسفانه سال گذشته به دلیل گم شدن افراد سالمند در طول مسیر پیاده روی در کشور عراق تأکید می‌کنیم به همراه افراد مطمئن سفر و در صورت گم شدن به پست‌های هلال احمر در طول مسیر نجف تا کربلا مراجعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کدئین قرص ممنوعه اربعین زائران زوار پیاده روی اربعین کربلا مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق

چشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.
 
کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  • هلال احمر در ۶ استان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان
  • ۵٩۵ نفر از داوطلبان امکان اعزام به حج تمتع را پیدا نکردند/ آغاز عمره از ۳ اردیبهشت
  • حضور ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳ / زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند