Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@00:14:42 GMT

استیک مرغ با سس قارچ غذایی سالم و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۷۶۵

استیک مرغ با سس قارچ غذایی سالم و خوشمزه

استیک قسمتی از گوشت راسته گوساله با رگه‌هایی از چربی است که معمولا به صورت کبابی روی آتش یا سرخ شده در روغن تهیه می‌شود. در کنار این غذای پرکالری سبزیجات پخته، سیب زمینی تنوری و انواع سالاد سرو می‌شود. استیک گوشت طعمی شبیه به کباب برگ دارد و در کشور‌های مختلف به سبک‌های متنوعی درست می‌شود. استیک مرغ کالری کمتری دارد و برای افرادی که محدودیت استفاده از گوشت قرمز را دارند مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غذا را می‌توانید خیلی راحت در مواقعی که وقت کافی برای آشپزی ندارید، درست کرده و همراه با سیب زمینی به عنوان یک شام کامل صرف کنید.

طرز تهیه استیک مرغ
مواد لازم
سینه مرغ ۴ عدد
لیمو ترش ۲ عدد
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:

ابتدا گوشت سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و روی سطح صافی قرار دهید. سپس با یک چاقوی تیز سینه مرغ را از طول برش بزنید تا به صورت لایه‌های نازکی به ضخامت یک سانتی متر درآید.
برش‌های مرغ را لای پلاستیک فریزر قرار دهید و با بیفتک کوب به آرامی روی آن بکوبید طوری که لایه‌ها کاملا پهن شوند. موقع کوبیدن گوشت مرغ، مراقب باشید بافت گوشت آسیب نبیند و خرد نشود.

ورقه‌های مرغ را داخل ظرفی ریخته، پوست لیمو‌ها را رنده کرده و به آن اضافه کنید.
آبلیمو، نمک، فلفل، پودر چیلی، پودر پیاز و پودر سیر را روی ورقه‌های مرغ بپاشید و با دست به همه قسمت‌های مرغ بمالید.
کره را از یخچال خارج کنید تا در دمای محیط ذوب شود، سپس همه قسمت‌های مرغ را به کره آغشته کنید.
روی ظرف را سلفون کشیده و حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا ورقه‌های مرغ مزه دار شوند.
یک تابه چدنی روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود. سپس مرغ را از یخچال قرار کرده و مواد روی آن را کاملا پاک کنید.
ورقه‌های مرغ را در تابه بچینید و حدود ۴-۳ دقیقه صبر کنید تا یک طرف آن‌ها گریل شود.
وقتی یک طرف مرغ‌ها سرخ شد، برگردانید تا طرف دیگر نیز گریل شود.
استیک را پس از آماده شدن در ظرف سرو بکشید و با سس قارچ یا هر نوع سس دلخواهی میل کنید.


طرز تهیه سس قارچ مخصوص استیک
مواد لازم
قارچ ۲۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
آرد ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۱ فنجان
خامه ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه:

قارچ‌ها را پس از شستن به صورت ورقه‌ای خرد کرده و با مقداری کره و آبلیمو در تابه روی حرارت بالا قرار دهید تا سرخ شوند.
قارچ‌ها را از تابه خارج کرده، سیر له شده را در باقیمانده کره بریزید و کمی تفت دهید. سپس آرد را اضافه کرده و یکی دو دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید.
شیر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید که آرد گلوله نشود.
قارچ سرخ شده را به تابه برگردانید، خامه، نمک و فلفل را افزوده و هم بزنید.
همین که سس کمی غلیظ شد، حرارت را خاموش کنید.


رعایت چند نکته مهم و اصولی

موقع گریل کردن، ورقه‌های مرغ را جابجا نکنید و اجازه دهید تا یک طرف کاملا گریل شود، سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز گریل شود، در غیر اینصورت استیک مرغ خشک می‌شود.
موقع شستن قارچ‌ها آن‌ها را در آب نریزید، زیرا بافت قارچ به گونه‌ای است که آب جذب می‌کند و هنگام حرارت دیدن آب می‌اندازد؛ بنابراین بهتر است قارچ‌ها را یکی یکی بشویید.
موقع سرخ کردن قارچ، حرارت را زیاد کنید، حرارت کم باعث آب انداختن قارچ می‌شود.
موقع سرخ کردن قارچ، آن‌ها را هم نزنید، صبر کنید تا آب قارچ‌ها کشیده شود. هم زدن زیاد قارچ باعث آب انداختن آن‌ها می‌شود.
اگر عجله دارید می‌توانید مرغ را در یخچال قرار ندهید، ولی استراحت مرغ در مواد باعث ایجاد طعم و مزه بهتر خواهد شد.

استیک مرغ در مقایسه با استیک گوشت که با گوشت گوساله درست می‌شود، چربی اشباع کمتری دارد و از آنجا که گوشت مرغ حاوی مقادیر زیادی نیاسین است برای جلوگیری از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر مفید است. با طبخ گوشت مرغ به روش‌های مختلف می‌توان تنوع غذایی بالایی ایجاد کرد و با جایگزین کردن آن با انواع گوشت قرمز از رژیم غذایی سالم تری برخوردار شد.   منبع: مجله ستاره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی استیک مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!

به گزارش خبرآنلاین،در این مطالعه محققان دانشگاه میشیگان بیش از ۵۸۰۰ غذا را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را بر اساس میزان بیماری‌های تغذیه‌ای برای انسان و تأثیرشان بر محیط زیست رتبه‌بندی کرد.

سلامت نیوز در خبری نوشت:نتایج نشان داد جایگزینی ۱۰ درصد از کالری دریافتی روزانه از گوشت گاو و گوشت‌های فرآوری‌شده با ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می‌تواند میزان کربن رژیم غذایی را تا یک‌سوم کاهش دهد و به افراد این امکان را می‌دهد تا ۴۸ دقیقه در روز به عمرشان بیفزایند.

کاترینا استیلیانو سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «به طور کلی، توصیه‌های غذایی فاقد جهت خاص و قابل اجرا برای ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر رفتار است و به‌ندرت توصیه‌های رژیم غذایی به اثرات محیطی می‌پردازد.»

محققان این مطالعه غذاها را بر اساس عملکردهای تغذیه‌ای و محیطی‌شان، مانند چراغ راهنمایی، در سه منطقه رنگی سبز، زرد و قرمز طبقه‌بندی کردند.

منطقه سبز نشان‌دهنده غذاهایی است که توصیه می‌شود در رژیم غذایی افزوده شود و حاوی غذاهایی است که هم از نظر تغذیه مفید هستند و هم تأثیرات زیست‌محیطی پایینی دارند. غذاهای این منطقه عمدتاً شامل آجیل، میوه‌ها، سبزیجات مزرعه‌ای، حبوبات، غلات کامل و برخی از غذاهای دریایی هستند.

منطقه قرمز شامل غذاهایی است که تأثیرات تغذیه‌ای یا زیست‌محیطی قابل توجهی دارند و باید در رژیم غذایی افراد کاهش یافته یا از مصرف‌شان اجتناب شود. تأثیرات تغذیه‌ای در درجه اول ناشی از گوشت‌های فرآوری‌شده و آب و هوا و سایر تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از گوشت گاو، گوسفند و گوشت‌های فرآوری‌شده بوده است.

اولیویه ژولیت عضو تیم تحقیق، می‌گوید: «ضرورت تغییرات رژیم غذایی برای بهبود سلامت انسان و محیط زیست مشخص است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی‌های کوچک هدفمند، راهکار امکان‌پذیری برای دستیابی به مزایای قابل توجه بهداشتی و زیست‌محیطی بدون نیاز به تغییر قابل توجه در رژیم غذایی است.»

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888302

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • آیا تغذیه با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • ارزش گوشت‌‌های معدوم شده درگهان بیش از ۵۰ میلیارد است
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • خوردن یک وعده این غذا ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟