Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نوسانات بازار ارز در کشور و تأثیر آن بر تأمین هزینه‌های تحصیل دانشجویان خارج از کشور اظهار داشت: دانشجویان خارج از کشور زمانی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفتند که قیمت ارز در کشور پایین بوده و از ثبات نسبی برخوردار بوده اما تلاطمات در روند تحصیلی آنها تأثیر جدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رسیدگی به این موضوع در دستورکار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد، افزود: باید سازوکاری برای این موضوع پیدا کرد زیرا تمام این افراد از اقشار پردرآمد جامعه نیستند و با توجه به اینکه از طبقات مختلف جامعه هستند، باید برنامه‌ای برای آنها تدوین شود که از بابت نوسانات بازار ارز متأثر نشوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس در این باره جلساتی با مسئولان وزارت علوم و دستگاه‌های ذیربط داشته‌، ادامه داد: مسئولان وزارت علوم در این جلسه وعده‌ها و راهکار‌هایی را برای حل مشکلات دانشجویان خارج از کشور مطرح کردند.

 سلیمی با بیان اینکه قرار دادن ارز نیمایی و سنا در اختیار دانشجویان از جمله راهکار‌های مطرح شده برای حل مشکلات دانشجویان است که البته باید بستر‌های آن فراهم شود، ادامه داد: علاوه بر این می‌توان سازوکار‌های لازم جهت ادامه تحصیل دانشجویان خارج از کشور را در دانشگاه‌های داخل فراهم کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس  با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی بسیار خوب عمل می‌کنند، اضافه کرد: بنابراین دانشجویان می‌توانند به کشور بازگشته و در دانشگاه‌های داخل ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم باید درباره دانشجویانی هم که به دانشگاه مقصد تعهد دارند و امکان بازگشت به کشور را ندارند، تمهیدات بیاندیشد تا که آنها هم دچار مشکل نشوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد:کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون تخصصی موضوع دانشجویان خارج از کشور را پیگیری کرده  و قطعا برای حل مشکلات دانشجویان خارج از کشور با وزیر علوم و مسئولان ذیربط خواهیم جلساتی داشت.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است