Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- نايب رييس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در مجلس پيگير اعتبارات صندوق توسعه ملي، پرداخت بدهي پيمانکاران توسط اوراق اسناد خزانه اسلامي و ايجاد رديف‌هاي اعتباري در بودجه سال آينده ، ويژه مترو تبريز هستيم.

به گزارش ايرنا `معصومه آقاپور عليشاهي` روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدير عامل سازمان قطار شهري تبريز اظهار داشت: موانع پيش روي طرح متروي تبريز بايد رفع شود، زيرا راه‌اندازي سريع مترو تنها راه نجات حمل و نقل شهري اين کلانشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: توجه به حمل‌ و نقل عمومي بايد مورد تاکيد همه متوليان قرار گيرد چون تسهيل در امور اداري و رفاه اجتماعي مردم با راه‌اندازي مترو محقق مي شود.
وي ادامه داد: مترو مي‌تواند به عنوان يکي از شاخص هاي توسعه يافتگي مورد توجه قرار گيرد زيرا تبريز به عنوان مرکز تجاري و پل ارتباطي با اروپا بايد نقش برجسته اي در مباحث تجاري، اقتصادي و اجتماعي داشته باشد.
آقاپور همچنين بر ضرورت همکاري هاي بين بخشي به منظور توسعه حمل و نقل عمومي در شهر تبريز تاکيد کرد.
فرماندار شهرستان تبريز نيز در بازديد از ايستگاه هاي در حال ساخت مترو تبريز با اشاره به تاثير نوسانات ارزي در طرح هاي عمراني گفت: متاسفانه قيمت برخي از مواد مورد نياز افزايش يافته و بدون شک امروز براي پايان طرح مترو نيازمند اعتبارات بيشتري هستيم.
`عليار راستگو` افزود: اميدواريم ساخت مترو تبريز با همراهي دولت، شهرداري و اعضاي شوراي اسلامي اين شهر با رفع مشکلات مالي پايان يابد.
وي گفت: امروز از ايستگاه 12 تا 18 خط يک مترو تبريز را بازديد کرديم و خوشبختانه شاهد فعال بودن طرح هاي نيمه تعطيل و حاکم بودن برنامه و نظم در عملکرد مجموعه بوديم.
فرماندار شهرستان تبريز با تاکيد بر ضرورت توجه به زيرساخت‌هاي مورد نياز حمل و نقل عمومي در شهر تبريز گفت: متاسفانه در گذشته آنچنان که بايد و شايد به موضوع زيرساخت‌ها در حمل و نقل عمومي توجه نشده اما اکنون شاهد همدلي و همراهي تمام بخش‌ها براي توسعه اين بخش در شهر تبريز هستيم.
راستگو ادامه داد: مترو به عنوان يکي از اصلي ترين مولفه هاي تاثير گذار در کاهش بار ترافيکي شهرها در تبريز نيز بايد به عنوان يک اولويت ديده شود، چون اگر با نگاه کلان به اين موضوع بنگريم، متوجه مي‌شويم که سرمايه گذاري در اين بخش نه براي قشر خاص، بلکه براي تمام اقشار مردم است.
عمليات اجرايي قطار شهري تبريز از حدود 15 سال قبل آغاز شده و در زمان حاضر 12 کيلومتر از مسير 18 کيلومتري خط اول آن با صرف 17 هزار ميليارد ريال اعتبار در حال بهره برداري است.
براي افتتاح 6 کيلومتر باقي مانده خط اول قطار شهري تبريز نيز هفت هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است و اميد مي رود اين بخش نيز با تزريق به موقع اعتبارات از سوي دولت و شهرداري تا پايان امسال به بهره برداري برسد.
براي اجراي خط دوم قطار شهري تبريز نيز حدود پنج هزار ميليارد ريال هزينه شده است و اين خط نيز حدود 15 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
3093/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد از انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه حفاری تونل‌های مترو اظهار داشت: در بحث حفاری تونل‌های مترو اکنون دو دستگاه حفار در خط سه و چهار در حال انجام حفاری تونل و سگمنت گذاری هستند.

وی افزود: درخط سه دستگاه حفار در جبهه غربی در حال حفاری باقی‌مانده تونل این خط به سمت الهیه است و اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده و طبق برنامه‌‌ریزی‌های انجام‌ شده قرار است تا ظرف یک ماه آینده دستگاه حفار از زیر این میدان عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد بابیان اینکه حفاری تونل خط چهار به طول 14.5 کیلومتر نیز توسط دستگاه حفار در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون حفاری 4 کیلومتر از این مسیر انجام‌شده است و دستگاه حفار پس از عبور از میدان امام حسین(ع) که با دقت بسیار زیاد انجام شد در حال حاضر به چهارراه گاز رسیده و در حال انجام حفاری به سمت میدان شهدا است.

کیامرز ادامه داد: دستگاه‌های حفار فعال در تونل خط سه و چهار قابلیت این رادارند تا با سرعت بیشتری حرکت کنند اما این موضوع به تأمین منابع مالی مناسب بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به تمرکز مدیریت شهری بر بهره‌برداری فاز اول خط سه اکنون بودجه کمتری به حفاری تونل‌ها اختصاص داده می‌شود، اما با رسیدن پول از محل انتشار اوراق مشارکت در شهریورماه امسال سرعت حفاری تونل‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳