Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش ”آشنایی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت“ با تأکید بر نقش جوانان در پیشرفت، صبح چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه، با مشارکت جمعی از اساتید، دانشجویان و مسئولین در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، صبح امروز نخستین همایش ”آشنایی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت“ با تأکید بر نقش جوانان در پیشرفت امروز، با مشارکت جمعی از اساتید، دانشجویان و مسئولین در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای همایش دکتر مسعود خنجرخانی مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سخنانی ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر از برگزاری همایش، با اشاره به فراخوان اخیر مقام معظم رهبری، توجه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را امری مهم و مشارکت پژوهشگران علاقه‌­مند در بررسی و ارتقای آن را ضروری دانستند. سپس جناب آقای صادق خزایی دبیر حلقه فکری مطالعات شاخص توسعه انسانی مرکز در سخنانی به نحوه شکل­‌گیری این حلقه فکری، فعالیت‌­های انجام شده در آن و نیز برنامه‌­های آتی آن پرداخت.

لازمه ارتقا و تحقق الگوی پیشرفت کشور، عزم ملی و مشارکت نخبگانی است

در ادامه این همایش دکتر رضا آقاجانی مسئول دبیرخانه حلقه های فکری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نماینده مرکز در امور جوانان، هدف اصلی از برگزاری این نشست را آشنایی جامعه علمی کشور اعم از دانشجویان و اساتید با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و راههای مشارکت در مباحث مربوط به آن دانست.

وی به معرفی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، فعالیت ها، آثار و دستاوردها و زمینه­های همکاری موجود در آن پرداخت و گفت: این مرکز از علاقه­‌مندان و دغدغه‌مندان پیشرفت کشور حمایت مادی و معنوی می کند.

مسئول دبیرخانه حلقه‌های فکری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نماینده مرکز در امور جوانان با بیان اینکه پیشرفت کشور در کلام مقام معظم رهبری نیازمند برخورداری از یک الگوی بومی است، افزود: صفت اسلامی ایرانی در این الگو بدین معناست که این الگوی بومی باید هم مبتنی بر مبانی اصیل اسلامی و هم متناسب با شرایط طبیعی، اقلیمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران باشد.

آقاجانی تعمیق و توسعه تفکر، تحقیق و نظریه  پردازی، گفتمان‌سازی و طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از جمله اهداف مرکز مذکور دانست و تصریح کرد: این مرکز به دنبال استفاده همه  جانبه از ظرفیت ‌های موجود در عرصه‌ های علمی جهت فراهم‌سازی مقدمات تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تولید علم در این حوزه است.

وی ادامه داد: در این راستا ساز و کارهای مختلفی توسط مرکز به کار گرفته شده است که امکان مشارکت جامعه علمی در بسیاری از آنها وجود دارد. تشکیل اندیشکده­‌های مرکز، برگزاری کنفرانس‌­های سالانه با محوریت اساتید، برگزاری کنگره‌­های پیشگامان پیشرفت با محوریت جوانان، تشکیل حلقه­‌های فکری جوانان با حمایت مادی و معنوی، تدوین تک­نگاشت، برگزاری نشست­‌های تخصصی و گفتگوهای راهبردی از مواردی بود که توسط آقاجانی توضیح داده شد و از علاقه‌­مندان حوزه پیشرفت خواسته شد در این زمینه‌­ها مشارکت فعال داشته باشند.

مسئول دبیرخانه حلقه‌های فکری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نماینده مرکز در امور جوانان برگزاری کنفرانس  های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را یکی از ابزارهای گفتمان  سازی دانست و خاطرنشان کرد: کنفرانس ‌های سالانه مرکز رویداد هدفمندی است که به گسترش و تعمیق تأملات فکری و مطالعات و تحقیقات علمی صاحبنظران حوزه پیشرفت کمک می کند، هشتمین کنفرانس مرکز با محوریت «الگوی پیشرفت؛ پیشران­‌ها، چالش­‌ها و الزامات تحقق» در خردادماه سال 1398 برگزار خواهد شد.

آقاجانی افزود: پس از برگزاری هر کنفرانس مرکز، تیمی از متخصصان به بررسی دقیق مقالات و استخراج نکات اساسی آن اعم از پیشنهادات، انتقادات، ایده‌ها و راهکارها می پردازد و ماحصل این بررسی را برای بهره‌برداری در اختیار تدوین کنندگان الگو قرار می دهد.

وی چاپ بیش از ده­‌ها عنوان کتاب تخصصی در ارتباط با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بیش از یک‌صد جلد تک  نگاشت و بیش از 70 جلد کتاب مقالات کنفرانس­ ها و کنگره ­ها را از جمله دستاوردهای انتشاراتی مرکز ذکر کرد.

آقاجانی با اشاره به برگزاری یازده کنگره پیشگامان پیشرفت، آن را یکی از بسترهای مناسب مشارکت جوانان دانست و تصریح کرد: دوازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت به منظور بسترسازی و تسهیل حضور گسترده جوانان دغدغه ­مند پیشرفت کشور  آذرماه سال جاری در محل دانشگاه الزهرا تهران برگزار می  شود.

مسئول دبیرخانه حلقه های فکری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نماینده مرکز در امور جوانان افزود: این کنگره با توجه به مزایای آن فرصت مناسبی برای مشارکت جوانان کشور به منظور بیان دیدگاه ها، دستاوردهای علمی و پیشنهادات و انتقادات شان در خصوص پیشرفت کشور است.

آقاجانی تدوین تک نگاشت را فرصتی مناسب برای اساتید علاقه‌مند پیشرفت کشور در جهت تبیین دیدگاه‌ها و نتایج پژوهش‌های خود دانست که با حمایت‌های ویژه از سوی مرکز همراه خواهد بود

وی در ادامه جوانان را محور اصلی تحول در کشور دانست و گفت: جوانان علاقه‌مند و فعال می توانند تحت حمایت این مرکز، حلقه‌های فکری جوانان را که فرصت مناسبی برای عرضه دیدگاه ها و دستاوردهای آنان در مورد موضوعات مرتبط با پیشرفت کشور است، تشکیل داده و از حمایت­‌های مادی و معنوی مرکز برخوردار شوند.

آقاجانی با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های اندیشه ورزی و گفتگوهای راهبردی یادآور شد: این مرکز تلاش می کند با بهره گیری از ظرفیت‌های پژوهشگران، دانشجویان و طلاب جوان در توسعه تفکر و ایجاد و ترویج فضای گفتمانی و تولید علم در حوزه های مرتبط با پیشرفت اسلامی ایرانی، گفتمان سازی را افزایش دهد، لذا در حال تلاش برای آگاهی  بخشی و اطلاع‌­رسانی در خصوص فعالیت‌های این مرکز و زمینه‌های همکاری موجود برای افزایش مشارکت جامعه علمی کشور در  بررسی و ارتقای الگوی تدوین شده هستیم. در پایان نیز خلاصه‌ای از چیستی الگوی پایه پیشرفت، مراحل تدوین، تمایزات و تاملات پیش روی آن توسط ایشان ارائه شد و لازمه ارتقا و تحقق آن را عزم ملی و مشارکت نخبگانی دانستند.

جوانان باید مانند زمان جنگ، فرماندهان اصلی تحقق الگوی پیشرفت باشند.

دکتر سید مهدی حسینی عضو هیأت علمی و مدیرگروه اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست با بیان اینکه نسل جوان باید خودباور بوده و ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های خویش را بشناسد افزود: جوانان می­‌توانند منشا تحولات اساسی بوده و تحقق الگو به مشارکت گسترده ایشان بستگی دارد. به نوعی می­‌توان گفت در حقیقت الگوی پیشرفت کشور متعلق به جوانان است که آینده‌­سازان کشور هستند. وی با اشاره به عملکرد درخشان جوانان در دوران دفاع مقدس افزود، همان‌گونه که در دفاع مقدس جوانان با فرماندهی جنگ، موجب حیرت جهانیان شدند، اکنون نیز باید فرماندهی پیشبرد و تحقق الگوی کشور را جوانان به دست گیرند.

انتهای پیام/م

R1486/P1486/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مسکن جوانان قشم، الگوی موفق برای خانه دار شدن جوانان کشور

مراحل رسیدن به اوج تحقق طرح ساخت مسکن جوانان عبارتند از:
جذب خیرین مسکن ساز
همکاری و مشارکت و تفاهم با سازمان مسن و شهرسازی و کمیته امداد خمینی (ره)
حذف تشریفات واگذاری زمین های مسکونی
حمایت از متقاضیان دریافت تسهیلات حوزه مسکن
شناسایی و واگذاری زمین های راکد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894545

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • دوره اخلاق حرفه‌ای ویژه نخبگان تیم‌های ملی در قشم برگزار می‌شود
  • دشمنان چشم دیدن پیشرفت سیستان و بلوچستان را ندارند
  • هدف تروریست‌های اجاره‌ای جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • طرح مسکن جوانان قشم، الگوی موفق برای خانه دار شدن جوانان کشور
  • همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی-ایرانی تمدید شد