Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@14:33:09 GMT

طرز تهیه انواع نان فطیر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۹۶۲

طرز تهیه انواع نان فطیر

نان فطیر در واقع به نانی می گویند که به خمیر آن خمیر مایه نزنند و خمیر ور نیامده باشد. در نواحی مختلف کشورمان این نان را به نحوه های گوناگون می پزند و در بعضی از شهرها حتی به آن خمیر مایه هم می زنند.

مواد لازم برای تهیه نان فطیر اراک :

شیر  ۳۰۰ میلی لیتر  شکر   ۳۰۰ گرم روغن مایع  ۱۰۰ گرم  آرد گندم  ۷۵۰ گرم  مایه خمیر فوری یک دوم قاشق چایخوری بکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری زعفران، پودر هل و گلاب به میزان لازم کنجد به میزان لازم زرده تخم مرغ ۲ عدد سیاه دانه یا خرفه کمی برای روی نان

طرز تهیه نان فطیر اراک :

شیر، شکر، روغن مایع، آرد گندم، خمیر مایه و بکینگ پودر را درون ظرفی بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید و خوب ورز دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی خمیر یکنواختی به دست آوردید آن را در نایلون قرار دهید تا استراحت کند. بعد از گذشت یک ساعت خمیر را به قطر ۱ سانتیمتر به صورت بیضی یا گرد پهن کنید. تخم مرغ، گلاب و زعفران ساییده شده را با هم مخلوط کنید و روی نان‌ها بمالید.

کمی از دانه‌های کنجد و سیاه دانه روی آن بریزید و آن را داخل طبقه وسط فر قرار دهید. برای پخت این نان لازم است حرارت فر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد باشد و نان را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید.

مواد لازم برای تهیه نان فطیر همدان :

 آرد سبوس دار یک کیلو  شیر   دو پیمانه شکر  نصف پیمانه   زرده تخم‌ مرغ  یک عدد هل چند حبه کنجد یا زیره مقداری برای تزیین گلاب به میزان لازم

طرز تهیه نان فطیر همدان:

آرد را با شیر، شکر، هل و گلاب درون ظرفی بریزید و بعد از مخلوط کردن آن ها را خوب با هم ورز دهید تا به صورت خمیر در آید. آرن را حدود دو تا سه ساعت کنار بگذارید تا خمیر آن عمل آید. سپس آن را پهن کنید.

زرده تخم مرغ را با همزن هم بزنید و به وسیله فرچه روی خمیر بمالید. کمی کنجد یا زیره روی آن بپاشید و آن را داخل فر قرار دهید. این نان سنتی اگر در تنور پخته شود بسیار خوشبو و معطر خواهد شد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک یک کامیون از روی پل (فیلم) لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط وحشتناک یک تریلی از روی پل در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • آیا اسرائیل پاسخ به ایران را به بعد از عید «پِسَح» موکول می‌کند؟ | عید «پِسَح» یهودیان چیست و تا کی ادامه دارد؟
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • طرز تهیه خوشمزه‌ترین سیب زمینی تنوری پنیری (فیلم)