Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری از عملکرد بنیاد در سال گذشته ابراز رضایت کردند، گفت: ایشان ضمن تصریح بر پرهیز از جمود و رکود در حوزه نخبگانی تاکید کردند هر جا که لازم است در مقررات، آیین‌نامه‌ها و طرح‌ها تغییراتی ایجاد کنیم و آنها را روز به روز بهبود ببخشیم.

دکتر آریا الستی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیدار امروز جمعی از نخبگان با مقام معظم رهبری، افزود: هر ساله در مهرماه جمعی از جوانان مستعد و نخبگان کشور با مقام معظم رهبری دیداری خواهند داشت که بنا بر این روال، امروز نیز این برنامه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این جلسات جوانان حاضر موضوعات مد نظر خود را مطرح می‌کنند، ادامه داد: این دیدار با فرمایشات مقام معظم رهبری به پایان می‌رسد.

الستی با تاکید بر اینکه برنامه دیدار امسال با اعمال تغییراتی برگزار شد، خاطر نشان کرد: افزایش زمان اختصاص یافته به این برنامه و همچنین افزایش زمان شرکت‌کنندگان حاضر از جمله تغییراتی است که برنامه امسال داشته است، به گونه‌ای که این زمان دو برابر شد.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری ۳ ساعت در جلسه حضور داشتند و با حوصله صحبت‌های جوانان را شنیدند و در انتها نیز نکات مهمی را فرمودند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن سخنرانان در این جلسه که در طی چند سال گذشته معمولا از طریق بنیاد ملی نخبگان برای حضور در این جلسه به برگزارکنندگان این برنامه معرفی می‌شدند، امسال با مشارکت سایر نهادها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز افرادی برای شرکت در این دیدار معرفی شده بودند.

الستی با بیان اینکه در این جلسه در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو شد، خاطر نشان کرد: نخبگان حاضر نکات مثبتی را در حوزه‌های علم و فناوری، اخلاق‌ورزی نخبگی، تعهدات اجتماعی نخبگان و علوم انسانی و نحوه تحول در آن و مطالبی در زمینه مسائل آموزش‌های غیر رسمی مطرح کردند که برخی از این موضوعات، جدید و قابل توجه بود و همه ما باید از این نکات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در این جلسه در ابتدا درباره نخبگان و نگاهی که به نخبگان در جمهوری اسلامی ایران و در نگاه ایشان وجود دارند، مطالبی را ایراد فرمودند از جمله اینکه با ذکر مثالی فرمودند که نگاهی که ما به نخبگان داریم نگاهی است که تحولاتی را در حوزه زندگی بشری ایجاد کنند نه تنها در حوزه ملی بلکه با پژوهش و خلق فناوری‌های نوین و با کشف پدیده‌های جدید جهان خلقت، تغییراتی را در زندگی بشر بوجود آورند.

الستی خاطر نشان کرد: برداشت من این است که ما به نخبگان با همت بالا نیاز داریم، از این رو سقف نگاه ما به نخبگان سقف ملی نیست، بلکه سقف جهانی و تاریخی است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: علاوه بر آن مقام معظم رهبری فهرستی از نکاتی که جوانان کشور و دست اندرکاران حوزه نخبگانی باید مد نظر داشته باشند، بیان کردند که این نکات، موارد ارزشمندی است و جا دارد که این فهرست به خوبی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به نظر مثبت مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد بنیاد ملی نخبگان در حوزه نخبگانی در سال گذشته، یادآور شد: خوشبختانه مقام معظم رهبری ابراز رضایت از فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان داشتند و توصیه کردند که کارها در این حوزه با اهتمام بیشتری به صورت شبانه‌روزی پیگیری شود.

الستی پرهیز از جمود و خمودی در بنیاد را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: ایشان تاکید کردند لزومی ندارد که در این مسیر دچار جمود و رکود شویم و هر جایی که لازم است در مقررات، آیین نامه‌ها و طرح‌ها تغییراتی ایجاد کنیم و آنها را روز به روز بهبود ببخشیم و حتی اگر سازمان نیاز به تغییراتی دارد، ساختارها قابل ترمیم خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که فعالیت‌ها باید مورد بازبینی قرار گیرد و سختی شرایط نباید مانع فعالیت‌ها شود.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان این توصیه مقام معظم رهبری را بسیار راهگشا توصیف کرد و گفت: این جلسه به مدت ۳ ساعت به طول انجامید و در نهایت نماز جماعت به امامت مقام معظم رهبری اقامه شد.

الستی اظهار کرد: در این برنامه دیدار ۴۵۰ نفر از نخبگان معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، جمعی از نخبگان علمی کشورمان شامل رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان بازگشته به کشور، نفرات برتر المپیادها و آزمون‌ها و جشنواره‌های علمی، پژوهشگران برگزیده‌ دانشگاه‌ها، استعدادهای درخشان و نفرات برتر آزمون سراسری سال ۹۷ امروز چهارشنبه، ۲۵ مهر در حسینیه‌ امام خمینی (رحمةالله) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این جلسه رهبر انقلاب اسلامی دیدار با نخبگان جوان را امیدبخش و شادی‌آفرین خواندند و با اشاره به سخنان تعدادی از جوانان نخبه گفتند: این مطالب عمدتاً بسیار متین و متقن و کاملاً مورد تأیید بنده بود و مسئولان محترم باید با جدیت آنها را پیگیری کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تأثیرگذاری ملی و فراملی نخبگان از زوایای مختلف افزودند: وجود ده‌ها هزار نخبه، از یک منظر، نشانگرِ «تصویر صحیح و واقعی از کشور» و مایه خرسندی و احساس امید است، ضمن آنکه با بهره‌مندی از نخبگان قطعاً چارچوبهای برنامه‌ریزی برای مسائل کشور باید ارتقاء یابد و از دیدگاه‌های آنان استفاده شود.

ایشان خاطرنشان کردند: از نظرات نخبگان جوان، فعال، دلسوز و با نشاط و پای کار در بخش‌های مختلف از جمله نفت، استفاده و برای تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد مستقل و دانش‌پایه و اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی شود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیر نخبگان در «پیشرفت علمی کشور» گفتند: بهره‌گیری صحیح و مناسب از دانش و توانایی‌های نخبگان موجب پیشرفت علم در کشور و در نتیجه رسیدن به موضع عزت و اقتدار و کاهش آسیب پذیری‌ها خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس چند توصیه در خصوص نخبگان بیان کردند.

اولین توصیه ایشان «لزوم تعامل دو جانبه میان نخبگان و نظام مدیریت کشور» بود که در این زمینه گفتند: از یک طرف مسئولان باید جدی‌تر به‌دنبال تعامل با نخبگان و ارائه خدمات و رفع موانع کار آنان باشند و از طرف دیگر نخبگان نیز باید همه ظرفیت‌های خود را در اختیار پیشرفت کشور قرار دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منابع انسانی خوب و نخبه متحرک و پیش‌رونده را یک گنجینه و ثروت عظیم خواندند و تأکید کردند: این ثروت همانند هر گنجینه دیگری در معرض طمع و چپاول نظام سلطه است تا ضمن آنکه از این ثروت برای خود بهره می‌برد، درخصوص علم و فناوری یعنی داشته‌های ثروت آفرین و قدرت آفرین نیز انحصار ایجاد کند.

ایشان «حذف فیزیکی نخبگان» را یکی از روش‌های نظام سلطه برای خارج کردن این گنجینه از چنگ ملتها برشمردند و با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور گفتند: علاوه بر حذف فیزیکی، «امحاء فرهنگی و یا مشغول کردن نخبگان به امور دیگر»، از دیگر روش‌های نظام سلطه برای گرفتن این ثروت عظیم کشور است، بنابراین مسئولان و نخبگان باید هوشیار و مراقب باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، راه مقابله با فریب‌های نظام سلطه برای مجموعه نخبگی کشور را «تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در میان نخبگان» دانستند و خاطرنشان کردند: جوان نخبه ما باید به ایرانی و مسلمان بودن، هویت ملی، آرمان‌ها و تاریخ بسیار شرافتمندانه خود افتخار کند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در بیان چند نکته درباره بنیاد نخبگان، ضمن تشکر از زحمات بنیاد، کار و تلاش شبانه‌روزی را به مسئولان آن توصیه مؤکد کردند و افزودند: در شناسایی، جذب، هدایت، ساماندهی، شنیدن سخن نخبگان و درمان کردن دردهای آنان شب و روز نشناسید.

«پرهیز از روزمرگی همراه با ابتکار دائم و نوسازی روش‌ها در بخشی که هدایت نخبگان را در بنیاد برعهده دارد»، «برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای فعالیتهای هویت بخش»، «استفاده از دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها»، «استفاده از شرکتهای دانش‌بنیان و مراقبت درباره تنزل نیافتن ضوابط این شرکت‌ها» از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولان بنیاد نخبگان بود.

ایشان همچنین استفاده از نخبگان در چیدمان مدیریتهای میانی کشور را مهم خواندند و افزودند: ممکن است جوانان نخبه تجربه سطوح اول مدیریتی را نداشته باشند، اما سطح مدیریتهای میانی حتماً به جوانان نخبه نیاز دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با رد تصوری که دانشگاه‌ها را در خدمت مسائل کشور نمی‌داند، خاطرنشان کردند: در چهار دهه اخیر جوانان دانشگاهی در صنایع مهم کشور نقش اول داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بنياد ملي نخبگان ديدار مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از علما، ریش سفیدان و اقشار مختلف اهل‌سنت، با اشاره به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل عنوان کرد: در گذشته همواره روی قدرت اسرائیل تبلیغ می‌شد اما اتفاقات سال‌های اخیر از جمله شکست آن‌ها در جنگ ۳۳روزه با لبنان، جنگ ۲۲ روزه با فلسطین، شکست در جنگهای ۱۱ روزه و سه روزه و در ادامه عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را از بین برد.

امام جمعه زاهدان افزود: محور مقاومت فلسطین علیرغم حضور سازمان‌های جاسوسی و امنیتی متعدد داخلی و خارجی در اسرائیل؛ توانست نفرات زیادی را آموزش دهد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن نتوانستند از این حرکت خبردار شوند و این عملیات قدرت نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را زیر سوال برد.

وی بیان داشت: در حال حاضر چیزی از هیمنه اسرائیل باقی نمانده و اگر جنایت‌های خود را ادامه دهند خودشان متضرر خواهند شد.

همچنین مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: دشمنان برای برهم زدن امنیت در این استان تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند اما مردم این استان با وفاداری به نظام هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»
  • حمله موشکی بخش ناچیزی از توان سپاه بود
  • پیام نماینده مقام معظم رهبری در بوشهر در حمایت از حمله موشکی
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد