Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:16:05 GMT

انجام ۷۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۲۲۸۱

انجام ۷۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا نیازی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود ۱۰۳۰ محصول شامل پتروشیمی، ساختمانی، صنایع شیمیایی، ساختمانی، برق، غذایی و... در استان کرمانشاه پروانه استاندارد دارند که از این تعداد ۵۱۰ مورد مربوط به صنایع غذایی است.

وی افزود: بیش از ۷۵۰ بازدید سرزده از کارخانه ها و ۶۵۰ مورد نمونه برداری انجام شده که این نمونه ها در آزمایشگاه‌های ما ارزیابی می‌شوند تا از سلامت آن مطمئن شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: ۷۲۰۰ مورد بازرسی در سطح واحدهای صنفی استان در ۶ ماهه امسال صورت گرفته که از این تعداد بیش از ۴۰۰۰ بازرسی از صنایع غذایی، ۷۵۰ بازرسی مربوط به صنایع الکترونیکی و خودرو و مابقی در سایر بخش‌ها بوده است و در این راستا ۲۲۳۰ قلم کالا در سطح استان به دلیل فقدان آرم استاندارد و یا جعل آرم جمع آوری شده است.

نیازی ادامه داد : ۱۸ واحد شارژ سلیندر گاز در استان داریم که از ابتدای امسال بازرسی مستمر از آنها صورت گرفته است و برخی از این واحدهای شارژ سیلندر نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد صنفی عرضه طلا و جواهر در استان داریم که در رصد نظارت‌های استاندارد است، گفت: ۱۲ کارگاه تولید مصنوعات طلا در کرمانشاه مجوز دارند که از این تعداد فقط ۴ مورد آن فعال است که از ابتدای سال ۳۰ مورد نظارت بر فعالیت این واحدها صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی یکسال اخیر بیش از ۱۳۷۰ مورد بازرسی از آسانسورهای استان صورت گرفته است که از تعداد ۲۳۰ آسانسور مربوط به دستگاه‌هایی بوده که اکثر آنها نواقص عمده داشتند و اخطارهای لازم را دریافت کردند.

نیازی بیان داشت: همچنین در استان ۲۵ منطقه مسکن مهر داریم که ۱۴۳ گواهی ایمنی برای آسانسورهای این مناطق صادر شده است.

به گفته وی، تعدادی از آسانسورهای بیمارستانی استان نیز اخطار دریافت دریافت کردند و آسانسور بیمارستان‌های معتضدی، شهداری هرسین، طالقانی، حضرت معصومه (س) و هلال احمر نیز موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی یکسال اخیر ۴۰۰۰ مورد بازرسی از وسایل سنجش و ترازویی داشتیم که پیرو آن ترازوهایی که مغایرت داشتند اصلاح و کالیبره شد.

نیازی خاطرنشان کرد: در بحث زلزله اخیر برای تعیین مرغوبیت مصالح ساختمانی بیش از ۲۰۰۰ مورد بازرسی و ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری از این مصالح صورت گرفته است و ۱۰۰ مورد نمونه‌برداری از بتن‌های آماده نیز صورت گرفته که نظارت بر این موارد برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۴ واحد تولیدی مصالح ساختمانی پلمب و ۱۲ مورد آنها موفق به فک پلمب شدهاست، ۶۵۰ مورد فوم سقفی غیراستاندارد را هم از چرخه مصرف خارج کردیم و از مردم تقاضا داریم صرفا از فوم‌های استاندارد استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: در استان ۱۶ کارخانه آرد نیز تحت نظارت اداره استاندارد است که برای محصولات آنها ۵۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده و از ابتدای امسال ۴۵ مورد بازرسی و ۸۰ مورد نمونه‌برداری از این واحدها انجام دادیم.

نیازی ادامه داد: در بحث دستگاه‌های پخت نان نیز ۲۸۰ مورد نظارت در خبازی‌های استان داشتیم که اکثر این دستگاه‌ها نیازمند نوسازی است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال بر ۱۱۳ مورد اظهارنامه وارداتی و ۱۹۵۵ مورد اظهارنامه صادراتی نظارت داشتیم و ۱۴۷ پرونده را نیز در کارگروه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی بررسی کردیم.

این مسُول بیان داشت: مردم می‌توانند با اداره کل استاندارد از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و تلفن ۱۵۱۷ در ارتباط باشند و استعلام صحت استاندارد یک کالا را از طریق ارسال کد ۱۰ رقمی استاندارد کالا به سامانه پیامکی ما بررسی کنند و مردم باید بدانند که ما در دفاع از حقوق آنان کوتاهی نخواهیم کرد.

کد خبر 4433347

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد کرمانشاه اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر خبرگزاری مهر یاسوج مشهد شیراز خرم آباد شهرکرد بارش باران مرز مهران خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید «زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور» (زهپاد) شدند.

به گزارش ایسنا، سید میلاد فیاضی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن اشاره به این‌که درحال‌حاضر ربات‌های زهپاد پرکاربردترین ربات‌های زیردریایی در دنیا به‌حساب می‌آیند، درباره ویژگی‌های ظاهری این دستگاه‌ها گفت: ظاهر عمومی بیشتر زیردریایی‌های هدایت‌پذیر از راه دور، تخم‌مرغی‌شکل است. ربات‌های تخم‌مرغی‌شکل، معمولا برای فعالیت‌های نظامی یا پیمایش‌های اقیانوسی استفاده می‌شوند؛ اما حوزه کاری ما، دستگاه‌های صنعتی و از نوع ساختار آزاد است که باتوجه به نوع پروژه طراحی می‌شود و معمولا تخم‌مرغی‌شکل نیست، بلکه به‌صورت ربات‌های استراکچری‌ هستند و از مزایای‌شان امکان تولید در ابعاد مختلف است‌. این‌ مسأله باعث کم‌کردن هزینه‌ها می‌شود و امکان انجام عملیات را در محیط‌هایی که فضای کمتری دارند، فراهم می‌کند.

فیاضی افزود: این‌دست‌ ربات‌ها علاوه‌ بر اجرای فرآیندهای صنعتی، قابلیت انجام فعالیت‌های نظامی هم دارند که از آن‌جمله می‌توان به قابلیت خنثی‌کردن مین‌های دریایی یا مین‌گذاری‌های دریایی اشاره کرد، اما رویکرد ما توسعه ربات‌های صنعتی است و بازرسی از اولویت‌هایی است که برای ربات‌های ما درنظر گرفته می‌شود. بازرسی‌های زیرسطحی در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد برای‌مثال، نصب تجهیزات در کف اقیانوس‌ها و کابل‌گذاری‌ها و لوله‌گذاری‌هایی که زیر دریا برای شرکت‌های فعال در عرصه‌های نفت و حفاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ربات‌های مدل‌ بازرس به‌کمک حسگرها و دوربین‌هایی که روی آنها نصب شده‌اند، عملیات بازرسی از این کابل‌ها و لوله‌ها را برای بررسی خرابی‌ها و مواردی شبیه به این انجام می‌دهند؛ اما ربات‌های مدل کلاس‌های کاری، علاوه‌ بر بازرسی‌، یک سری عملیات را هم می‌توانند پوشش بدهند. باتوجه به‌ این‌که درجه آزادی از ویژگی‌های بارز این ربات‌هاست و به آنها اجازه می‌دهد در حد غواص زیر آب قدرت عمل داشته باشند. در این زیردریایی‌های هدایت‌پذیر از راه دور، مقدار آن بسیار بالاست و باعث شده که بتوان از آنها در فرآیندهایی مثل جوشکاری، برشکاری، جابه‌جاکردن اجسام و حتی باز و بسته‌کردن شیرهایی که زیر آب وجود دارند، استفاده کرد. رباتی که ما در کلاس کاری داریم، از قابلیت نصب دو بازوی رباتیک برخوردار است.

فیاضی در خصوص عمق کاربری این ربات‌ها گفت: ربات بازرس محصول ما قابلیت نفوذ تا عمق ۱۵۰ متری را دارد و ربات کلاس کاری ما برای پایین‌رفتن تا عمق ۴۰۰ متر طراحی شده اما این طراحی اسمی است، زیرا ما این عمق را در خلیج‌فارس نداریم. از آنجا که به‌دنبال رسیدن به بازارهای بین‌المللی هستیم، تولید ربات کلاس کاری با طراحی عمق ۴۰۰ متر مد نظر ماست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: یک سری از محصولات ما برای علامت‌گذاری خطوط زیرسطحی استفاده می‌شود. در نظر بگیرید زیر دریا کیلومترها خطوط انتقال وجود دارد که کابل‌ها و لوله‌های انتقال نفت، آب و ... به اضافه کانال‌های زیرسطحی را که حفاری می‌شوند، شامل می‌شود. با گذر زمان و با توجه به عارضه‌های طبیعی که در کف دریا رخ می‌دهد، تشخیص این خطوط انتقال بسیار دشوار می‌شود. تصور کنید در نقطه‌ای از این خطوط زمانی تعمیراتی انجام شده و سال‌ها از آن گذشته است‌. برای بازرسی آن محل یا همان شخصی که تعمیرات را انجام داده، باید بیاید و آن نقطه را به‌ سختی پیدا کند یا باید از فناوری‌های جدید مدد گرفت.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وی یادآور شد: محصول دیگر ما یکی از این فناوری‌هاست که در واقع نوعی نشانگر الکترونیکی است و  قادر است آن محل به‌خصوص را کدگذاری نقطه‌ای کند تا در آینده بتوان به‌راحتی به آن محل دسترسی داشت. به‌خصوص‌که منبع تغذیه این نشانگر طول عمر بسیار بالایی دارد و می‌تواند حدود ۷۰ سال به‌صورت مدفون در کف دریا قرار گیرد و نشانه‌گذاری را انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی