Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان در همایش گرامیداشت روز جهانی نابینایان که به همت کانون معلولین شهر تهران و انجمن نابینایان با حضور مسئولین لشکری کشوری و شهری در تالار ایوان شمس برگزار شد؛ ضمن تبریک درخشش معلولین و جانبازان کشورمان در مسابقات ورزشی آسیایی اظهار داشت: این موفقیت بهترین نشانه برای این شعار حقیقی است که هیچ گاه معلولیت باعث محدودیت و مانع رسیدن به قله های افتخار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فراهم سازی شهر دسترس پذیر برای تمامی اقشار جامعه را از وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: قوانین موضوعه کشوری نیز بر توجه به معلولین صحه گذاشته و شعار شهر زیست پذیر شهرداری تهران نیز ترجمانی از مناسب سازی شهر و فراهم سازی زیرساخت های شهر دسترس پذیر به شمار می رود. در همین راستا ضروری است مناسب سازی شهر تهران در معابر و فضاهای شهری و وسایل حمل و نقل عمومی با تاکید بر تمامی نیازها و ویژگیهای افراد دارای معلولیت در اولویت برنامه ای همه واحدهای مدیریت شهری قرار گیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات حوزه رسیدگی به معلولین گفت: به نظر می رسد جامعه معلولین باید بر روند انجام این برنامه ها نظارت داشته باشند و این امر با تصمیم قابل تقدیر ستاد مناسب سازی شهرداری تهران از طریق کمیته های مناطق 22 گانه که با حضور دبیران کانون معلولین و سازمانهای مردم نهاد مناطق به عنوان ناظر مدنی تشکیل می شود، پیگیری شود.
وی از قانون جامع معلولین به عنوان یکی از قوانین مترقی مصوب مجلس شورای اسلامی یاد کرد و افزود: این قانون باید در تمام دستگاه ها و نهادهای کشور اجرایی شود و دسترس پذیری شهرها و سهم معلولین در کسب مناصب و جایگاه های شغلی تحقق یابد.
شجاع پوریان اعلام کرد: ما نیز تلاش داریم حقوق معلولان در شهرداری تهران رعایت شود و اعمال این قانون را رصد می کنیم.
وی با اشاره به حضور یکی از روشندلال به عنوان حقوقدان برجسته در شورای شهر چهارم گفت: در این دوره آقای علی صابری را به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منصوب کردیم زیرا بر این باوریم که جامعه باید از توانمندی ها و استعدادهای معلولین برخوردار شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت معلولین در مناصب و مدیریت های اجرایی بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: جایگاه معلولین می تواند حتی تا نمایندگی مجلس و سطح وزارت ارتقاء یابد که تحقق آن با خودباوری معلولان و همراهی مردم و مسئولین امکان پذیر است. لذا از مجلس محترم تقاضا دارم امکان حضور نابینایان را به عنوان نماینده در مجلس اصلاح و بازبینی نمایند

شهر تهران پاسخگوی نیازها، ظرفیت ها و استعدادهای معلولین و نابینایان نیست
زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران که با چشم بند و عصای سفید بر روی سن حضور یافته بود خطاب به نابینایان حاضر در مراسم گفت : امروز یک حس دوگانه غم و خوشحالی را تجربه می کنم، خوشحال از گرامیداشت این روز و ناراحت از فاصله واقعیت با وضعیت مطلوب شما،اما امیدوارم و از خود شما آموخته ام که بسیار توانمندید و از استعدادهای خود به خوبی استفاده می کنید. نمونه آن مراسم امروز بزرگداشت عصای سفید است که به همت انجمن نابینایان و کانون معلولین شهر تهران برگزار شده است.
وی به نمایندگی از مجموعه شهرداری تهران به واسطه کمبودهایی که برای حضور نابینایان در پایتخت وجود دارد عذرخواهی کرد و افزود: ایجاد شهر دسترس پذیر برای اینکه همه افراد با تمام نیازهای ویژه شان بتوانند در آن تردد کنند و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی داشته باشند، حق همه شهروندان است.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد:شرایط کنونی تهران با شهر دسترس پذیر برای عموم مردم و گروه های خاص مانند معلولین، سالمندان، مادران و کودکان فاصله دارد. اما اقدامات بسیاری هم در این زمینه در حال انجام است که امیدواریم به دستاوردهای خوبی منجر شود.
وی با اشاره به تبعیض ها و نادیده انگاشتن های موجود در سطح جامعه نسبت به جامعه معلولین به ویژه نابینایان، از اینکه شهر پاسخگوی نیازها، ظرفیت ها و استعدادهای معلولین و نابینایان نیست اظهار تاسف و عذرخواهی کرد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران مناسب سازی فضاهای شهری را از جمله رویکردهای عدالت محور در تحقق شهر دسترس پذیر برای تمامی گروه های اجتماعی دانست و افزود: شهر سالم شهری است که همه شهروندان بتوانند از تمامی خدمات آن شهر بهره مند شوند. بنابراین باید بستری فراهم شود تا در فضاهای شهری امکان دسترسی آسان تمامی گروه های اجتماعی از جمله معلولین به خدمات شهری در آن میسر باشد.
وی با اشاره به طرح «چهارشنبه های معلولین» گفت: این طرح با تکیه بر توانایی ها و ظرفیتهای افراد دارای معلولیت ساکن در محلات و نیز امکانات و پتانسیل های مدیریت شهری در مناطق 22گانه در جهت برقراری تعامل موثر و شکل گیری درک مناسب از وضعیت اجتماعی و فرهنگی افراد دارای معلولیت و رفع مشکلات و مسائل مرتبط آنان در جامعه طی تابستان اجرا شده و بناداریم در راستای ارتقای نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت، ارتقای شناخت شهروندان از توانمندی های افراد دارای معلولیت گام برداریم.
نصیری اظهار امیدواری کرد که با دغدغه مجموعه مدیریت شهری و دستگاه های دولتی و خصوصی و بر اساس ظرفیت های پیش بینی شده در بستر قانون و توانمندی های جامعه معلولین و همچنین پتانسیل های بنگاه های اقتصادی و سمن ها و سایر شرکای اجتماعی فعال، مناسب سازی معابر و سطح شهر تهران صورت گیرد تا زمینه لازم برای حضور عزیزان معلول و مستعد در سطح ‌هر تهران فراهم شود.
در پایان همایش گرامیداشت روز جهانی نابینایان و ایمنی عصای سفید که به همت کانون معلولین شهر تهران و با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و انجمن ها و سمن های فعال در حوزه نابینایان برگزار شد و از تعدادی از نابینایان موفق تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: معلم حقوق بشر مناصب مناصب خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود