Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@02:01:36 GMT

۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۲۵۰۸

۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حسن منتظر تربتی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ مهرماه) در چهارمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو، در نشست تخصصی «دورنمای تولید و مصرف گاز و ارتباط آن با شدت مصرف انرژی» گفت: اکنون میزان تولید گاز غنی در ایران ۲۵۰ میلیارد مترمکعب در سال است که این رقم باید تا سال ۱۴۰۰ به ۳۶۳ میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اکنون سالانه ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز شیرین وارد شبکه انتقال گاز می‌شود که این رقم تا سال ۱۴۰۰ باید به ۳۴۰ میلیارد مترمکعب افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، عرضه یک میلیارد مترمکعبی گاز در افق ۱۴۰۰ را از دیگر اهداف شرکت ملی گاز اعلام و تصریح کرد: در سال‌های آینده ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز کشش مصرف در بخش خانگی و ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز کشش مصرف در بخش نیروگاهی داریم.

 تربتی، کشش تقاضا در افق ۱۴۰۰ را ۴۱۶ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: میزان تزریق گاز به مخازن نفتی، صادرات، مصرف صنایع عمده، مصرف نیروگاهی، مصرف بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده و مصرف گاز در واحدهای عملیاتی تا سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پاکستان، کویت، عمان، ترکیه، ارمنستان، نخجوان، عراق، افغانستان و اقلیم کردستان و نیز تبدیل گاز به برق صادراتی از جمله اهداف بخش صادرات گاز ایران در افق ۱۴۰۰ هستند.

تربتی تصریح کرد: در سال‌ ۹۳ مجلس بند (ق) تبصره ۲ قانون بودجه را مصوب کرد که بر اساس آن بدون پول دولت می‌توانیم طرح‌های توسعه‌ای بخش گاز کشور را انجام دهیم، اما در بخش نیروگاهی هنوز از این مصوبه به اندازه کافی استفاده نشده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انرژی گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران