Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@19:55:48 GMT

گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۲۶۴۷

گسترش فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌های آمریکا

تین‌نیوز | 

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد از فناوری تشخیص چهره در پروازهای داخلی خود استفاده ‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش دیلی‌میل، اخیرا فناوری تشخیص چهره، به معیار متداولی برای سنجش ایمنی در فرودگاه‌های آمریکا تبدیل شده است.

اداره امنیت حمل‌ونقل آمریکا (TSA)، برنامه خود را درباره نحوه به کارگیری سیستم‌های زیست‌سنجشی داده در فرودگاه‌های سراسر این کشور منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه، فرودگاه از اسکن‌های اثر انگشت و تصویر چهره استفاده می‌کند؛ در نتیجه شاید مسافران در آینده به گذرنامه‌های خود نیازی نداشته باشند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا قصد دارد در به کار بردن سیستم زیست‌سنجی ایمنی برای مسافران بین‌المللی، با اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP) همکاری کند.

دیوید پکسک (David Pekoske)، مدیر سازمان در بیانیه‌ای گفت: با وجود تهدیدات هواپیمایی که روزانه صورت می‌گیرند، ابداع نسل بعدی فناوری ایمنی، کار مهمی محسوب می‌شود. با گسترش استفاده از زیست‌سنجی، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا می‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک رهبر جهانی در ایمنی هواپیمایی و استانداردهای ایمنی حمل و نقل جهانی تضمین کند.

هدف از ابداع این سیستم، خودکار شدن بسیاری از بخش‌های سفر از جمله بررسی چمدان‌ها، تایید هویت و بردینگ پرواز است. این سازمان امیدوار است در آینده بتواند از سیستم تشخیص چهره در پروازهای داخلی استفاده کند.

عملکرد این فناوری، مبتنی بر انطباق تصاویر چهره با مجموعه داده‌های دولتی است. این تصاویر معمولا از گذرنامه‌ها و ویزای مسافران به دست آمده‌اند. در بیانیه این سازمان آمده است: ما امیدواریم با پیشرفت فناوری و شناسایی با کمک تصویر چهره و اثر انگشت، بتوانیم نیاز به شناسایی فیزیکی را کاهش دهیم.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، به کار بردن فناوری تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان غیرآمریکایی را از سال 2015 آغاز کرد و از آن زمان، کار با این سیستم‌ها را ادامه داده است.

در ماه جاری، خطوط هوایی دلتا نیز آزمایش سیستم تشخیص چهره را در فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا آغاز کرد تا به فرآیند پرواز مسافران خود سرعت بخشد.

با وجود همه توضیحات ارائه شده در مورد این فناوری، هنوز بسیاری از مدافعان حقوق شهروندی، در مورد استفاده‌های غیراخلاقی از آن هشدار داده‌اند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تشخیص چهره فرودگاه های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیرو‌های ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت‌ها منتشر نشده است.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را نیازمند مجوز کرد، اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

به گزارش رسانه ها، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می‌شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است. 

او در عین حال مدعی شد: دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

انتظار می‌رود مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، روز چهارشنبه برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید کند.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند. 

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی