Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان ، آقای زارع در بازدید از مزارع ذرت شهرستان همدان ، افزایش ۳۰ درصدی عملکرد در تولید محصول ، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم و کود شیمایی ، افزایش ۴۴ درصدی بهره وری و کاهش و صرفه جوئی ۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در هر هکتار را از مزایای اجرای آبیاری نوین اعلام کرد.
وی از ایجاد سامانه آبیاری نوین در ۳۰۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور در سال ۹۶ هم خبر داد و گفت : ۱۸۰ هزار هکتار از این زمین ها تجهیز و تحویل بهره بردار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری کشور افزود : امسال هم اجرای این شیوه آبیاری در ۲۰۳ هزار هکتار از اراضی کشور آغاز شده که تاکنون ۷۰ هزار هکتار آن تجهیز شده است .
آقای زارع از اختصاص هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی برای توسعه آبیاری نوین خبر داد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همدان آبیاری نوین مشاور وزیر زارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سهم استان قزوین در طرح جهش تولید کشت ۱۲۰ هزار هکتار غلات و حبوبات در مزارع دیم بود که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: مابقی برنامه مربوط به حبوبات مانند عدس و نخود دیم است که با بارندگی اتفاق افتاده و همچنین بارش روز‌های آتی می‌توان صورت پذیرد و برنامه طرح جهش تولید را به صورت کامل محقق سازد.

راه انجام تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت کشاورزی قراردادی و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در طرح جهش تولید، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در حوزه بذور اصلاح شده، سموم ضدعفونی، کود‌های مایع برای مزارع و بذرمال‌ها در راستای پنجه و ریشه زنی در خاک کمک‌ها و حمایت‌های فراوانی داشته است.

این مسئول در ادامه به سامانه دیمزار‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با کمک این سامانه برای نخستین بار در استان قزوین بحث نقطه زنی و یو تی ام اراضی کشاورزی در راستای حدنگاری صورت گرفته و تمامی اقدامات داشت و برداشت نیز به صورت کامل رصد خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این سامانه اطلاعاتی اراضی سطح کشت، مشخصات کشاورزان، تعداد قطعات زیر کشت و همچنین ادوات و ماشین آلات کشاورزی ثبت شده و قابل ارزیابی است.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها اقدامی مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام (ره) بوده که برای چهارمین سال متوالی در استان قزوین اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند